Do střehu: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
(JeXjEErRgtEwDJfGPPO)
m (Editace uživatele „85.226.81.95“ (diskuse) vráceny do předchozího stavu, jehož autorem je „Biřic“)
 
Řádek 1: Řádek 1:
Hey, good to find someone who aeegrs with me. GMTA.
{{Infobox hra
| kód      = dst
| název    = Do střehu!
| alt      = En Garde
| foto      = Dst_bedna_a_hra.jpg
| hráčů    = 2
| věk      = 8
| délka    = 5 až 15 minut
| autor    = Reiner Knizia
| rok      = 1993
| vydavatel = Abacusspiele
| ocenění  =
| obchod    =
}}
[[Kategorie:Abstraktní hry]]
Psychologická karetní hra simulující s obdivuhodnou lehkostí a jednoduchostí souboj dvou sportovních šermířů, překvapivé výpady, protivýpady vedené z krytu, úhyby, matoucí akce i psychologickou stránku souboje.
 
 
= Pravidla =
 
== Herní materiál ==
 
* Hrací plán ([[:Soubor:Dst_hraci_deska_dvoudilna.jpg|dvoudílný plán k vytištění]])
* Sada karet (hodnoty 1 až 5, každá 5×)
* Pro každého hráče jedna figurka a šestistěnná kostka
 
 
== Průběh hry ==
 
* Na začátku hry hráči umístí figurky na krajní pole (o) a k levé straně svého výchozího pole umístí kostku jedničkou nahoru.
* Karty se zamíchají a každý obdrží pět. Zbytek se umístí stranou rubem navrch - hráči si z něj v průběhu hry dobírají další karty.
* Hráči střídavě vynášejí karty a pohybují svojí figurkou o příslušný počet polí. Poté co hráč vynese kartu a pohne figurkou, dolízne si kartu.
* Pohyb figurkou je možný oběma směry, ale je vždy nutné dodržet počet polí udaný kartou. Není možné například z třetího pole couvat kartou s číslem 3 (no jak by to bylo možné, když mám za sebou jen dvě pole, že :-). Není též povoleno překročit soupeřovu figurku.
* Vynese-li hráč takovou kartu, jejíž hodnotou by se dostal přesně na pole obsazené soupeřovou figurkou (útok), musí se tento bránit (pakliže hráč nemá v úmyslu pomocí této karty couvat). Takovýto útok může být veden i větším počtem karet (té jedné hodnoty) najednou. Protivník se ubrání jen v tom případě, že vynese alespoň stejný počet karet. Vynese-li alespoň o jednu kartu více je na prvním hráči aby se tomuto protiútoku ubránil (musí tedy alespoň dorovnat počet karet vynesený protivníkem). V případě že se napadený hráč ubrání (včetně prvního útočníka v případě protiútoku), zůstanou figurky na svých místech. Hráči si doberou patřičný počet karet, a to nejprve útočník a hra pokračuje dál (na tahu je hráč, který jako poslední útočil).
* V případě, že se jeden z hráčů neubránil, znamená to že byl zasažen. V tom případě otočí svojí kostku o číslo výš, hráči umístí figurky na výchozí pole, zamíchají karty a začnou novou hru.
* Hra také končí v momentě kdy jeden z hráčů dolízne poslední kartu. V tom případě hráči hned vyloží všechny své karty a jestliže, je jeden z nich schopný provést takový útok, kterému se protivník neubrání, platí to jako zásah. Zasažený hráč si v tom případě zvýší počet bodů na kostce o jedna.
* V případě, že hráči nejsou schopni provést vítězný útok, prohrál toto kolo hráč, který má svojí figurku blíž ke svému výchozímu poli. No a ten si samozřejmě zvýší počet zásahů na své kostce :-)
* Dostal-li se hráč do takové pozice, že není schopen pohybu, platí to jako zásah.
 
 
== Konec hry ==
 
* Hra končí v momentě, kdy jeden z hráčů obdrží pátý zásah (na kostce má tedy šestku). No a jistě už vás napadlo, že tento hráč určitě nevyhrál:-)
 
 
== Varianty ==
 
 
=== Nápady na další varianty ===
 
* přidat karty s nulou
* pár karet je na začátku náhodně odstraněno (nikdo neví jaké)
 
 
== Poznámky o odkazy ==
 
 
* Hra se objevila jako součást [[Rozhlasový seriál o hrách|rozhlasového seriálu od deskových hrách]].
* Francouzská pravidla v pdf [http://jeux2rody.free.fr/doc/engarde-regles.pdf]
* Anglická pravidla v html [http://freespace.virgin.net/chris.lawson/rk/engarde/rules.htm]
 
= Odkazy =
 
* Tato hra na [http://hrejsi.cz/cgi/hry/hry.pl?hra=dst hrejsi.cz]

Aktuální verze z 8. 6. 2011, 15:55

Dst bedna a hra.jpg
Jiné názvy En Garde
Počet hráčů 2
Doporučený věk 8
Délka hry 5 až 15 minut
Autor Reiner Knizia
Vydání
1993 Abacusspiele Do střehu!

Psychologická karetní hra simulující s obdivuhodnou lehkostí a jednoduchostí souboj dvou sportovních šermířů, překvapivé výpady, protivýpady vedené z krytu, úhyby, matoucí akce i psychologickou stránku souboje.


Pravidla

Herní materiál


Průběh hry

  • Na začátku hry hráči umístí figurky na krajní pole (o) a k levé straně svého výchozího pole umístí kostku jedničkou nahoru.
  • Karty se zamíchají a každý obdrží pět. Zbytek se umístí stranou rubem navrch - hráči si z něj v průběhu hry dobírají další karty.
  • Hráči střídavě vynášejí karty a pohybují svojí figurkou o příslušný počet polí. Poté co hráč vynese kartu a pohne figurkou, dolízne si kartu.
  • Pohyb figurkou je možný oběma směry, ale je vždy nutné dodržet počet polí udaný kartou. Není možné například z třetího pole couvat kartou s číslem 3 (no jak by to bylo možné, když mám za sebou jen dvě pole, že :-). Není též povoleno překročit soupeřovu figurku.
  • Vynese-li hráč takovou kartu, jejíž hodnotou by se dostal přesně na pole obsazené soupeřovou figurkou (útok), musí se tento bránit (pakliže hráč nemá v úmyslu pomocí této karty couvat). Takovýto útok může být veden i větším počtem karet (té jedné hodnoty) najednou. Protivník se ubrání jen v tom případě, že vynese alespoň stejný počet karet. Vynese-li alespoň o jednu kartu více je na prvním hráči aby se tomuto protiútoku ubránil (musí tedy alespoň dorovnat počet karet vynesený protivníkem). V případě že se napadený hráč ubrání (včetně prvního útočníka v případě protiútoku), zůstanou figurky na svých místech. Hráči si doberou patřičný počet karet, a to nejprve útočník a hra pokračuje dál (na tahu je hráč, který jako poslední útočil).
  • V případě, že se jeden z hráčů neubránil, znamená to že byl zasažen. V tom případě otočí svojí kostku o číslo výš, hráči umístí figurky na výchozí pole, zamíchají karty a začnou novou hru.
  • Hra také končí v momentě kdy jeden z hráčů dolízne poslední kartu. V tom případě hráči hned vyloží všechny své karty a jestliže, je jeden z nich schopný provést takový útok, kterému se protivník neubrání, platí to jako zásah. Zasažený hráč si v tom případě zvýší počet bodů na kostce o jedna.
  • V případě, že hráči nejsou schopni provést vítězný útok, prohrál toto kolo hráč, který má svojí figurku blíž ke svému výchozímu poli. No a ten si samozřejmě zvýší počet zásahů na své kostce :-)
  • Dostal-li se hráč do takové pozice, že není schopen pohybu, platí to jako zásah.


Konec hry

  • Hra končí v momentě, kdy jeden z hráčů obdrží pátý zásah (na kostce má tedy šestku). No a jistě už vás napadlo, že tento hráč určitě nevyhrál:-)


Varianty

Nápady na další varianty

  • přidat karty s nulou
  • pár karet je na začátku náhodně odstraněno (nikdo neví jaké)


Poznámky o odkazy

Odkazy