Do střehu
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
| ||||
Jiné názvy | En Garde | |||
Počet hráčů | 2 | |||
Doporučený věk | 8 | |||
Délka hry | 5 až 15 minut | |||
Autor | Reiner Knizia | |||
Vydání |
|
Psychologická karetní hra simulující s obdivuhodnou lehkostí a jednoduchostí souboj dvou sportovních šermířů, překvapivé výpady, protivýpady vedené z krytu, úhyby, matoucí akce i psychologickou stránku souboje.
Pravidla
Herní materiál
- Hrací plán (dvoudílný plán k vytištění)
- Sada karet (hodnoty 1 až 5, každá 5×)
- Pro každého hráče jedna figurka a šestistěnná kostka
Průběh hry
- Na začátku hry hráči umístí figurky na krajní pole (o) a k levé straně svého výchozího pole umístí kostku jedničkou nahoru.
- Karty se zamíchají a každý obdrží pět. Zbytek se umístí stranou rubem navrch - hráči si z něj v průběhu hry dobírají další karty.
- Hráči střídavě vynášejí karty a pohybují svojí figurkou o příslušný počet polí. Poté co hráč vynese kartu a pohne figurkou, dolízne si kartu.
- Pohyb figurkou je možný oběma směry, ale je vždy nutné dodržet počet polí udaný kartou. Není možné například z třetího pole couvat kartou s číslem 3 (no jak by to bylo možné, když mám za sebou jen dvě pole, že :-). Není též povoleno překročit soupeřovu figurku.
- Vynese-li hráč takovou kartu, jejíž hodnotou by se dostal přesně na pole obsazené soupeřovou figurkou (útok), musí se tento bránit (pakliže hráč nemá v úmyslu pomocí této karty couvat). Takovýto útok může být veden i větším počtem karet (té jedné hodnoty) najednou. Protivník se ubrání jen v tom případě, že vynese alespoň stejný počet karet. Vynese-li alespoň o jednu kartu více je na prvním hráči aby se tomuto protiútoku ubránil (musí tedy alespoň dorovnat počet karet vynesený protivníkem). V případě že se napadený hráč ubrání (včetně prvního útočníka v případě protiútoku), zůstanou figurky na svých místech. Hráči si doberou patřičný počet karet, a to nejprve útočník a hra pokračuje dál (na tahu je hráč, který jako poslední útočil).
- V případě, že se jeden z hráčů neubránil, znamená to že byl zasažen. V tom případě otočí svojí kostku o číslo výš, hráči umístí figurky na výchozí pole, zamíchají karty a začnou novou hru.
- Hra také končí v momentě kdy jeden z hráčů dolízne poslední kartu. V tom případě hráči hned vyloží všechny své karty a jestliže, je jeden z nich schopný provést takový útok, kterému se protivník neubrání, platí to jako zásah. Zasažený hráč si v tom případě zvýší počet bodů na kostce o jedna.
- V případě, že hráči nejsou schopni provést vítězný útok, prohrál toto kolo hráč, který má svojí figurku blíž ke svému výchozímu poli. No a ten si samozřejmě zvýší počet zásahů na své kostce :-)
- Dostal-li se hráč do takové pozice, že není schopen pohybu, platí to jako zásah.
Konec hry
- Hra končí v momentě, kdy jeden z hráčů obdrží pátý zásah (na kostce má tedy šestku). No a jistě už vás napadlo, že tento hráč určitě nevyhrál:-)
Varianty
Nápady na další varianty
- přidat karty s nulou
- pár karet je na začátku náhodně odstraněno (nikdo neví jaké)
Poznámky o odkazy
- Hra se objevila jako součást rozhlasového seriálu od deskových hrách.
- Francouzská pravidla v pdf [1]
- Anglická pravidla v html [2]
Odkazy
- Tato hra na hrejsi.cz