Diskuse k šabloně:Infobox hra

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

Vzhled šablony

Některé stránky her vypadají dost podivně. Například:

Dříve neexistující stránky

Hry které neexistovaly a tudíž tam byl červený odkaz který vybízel k doplnění to vytvořilo jakousi podivnou prázdnou stránku. Pokud je dáš do jedné kategorie k vymazání, tak ti je můžu pomoct vymazat. --Admin 12:50, 15. 6. 2007 (CEST)

Kouknu se, kolik jich je a jestli by nešlo spíš doplnit tu charakteristiku. --Dan 13:39, 15. 6. 2007 (CEST)

Nezapomeň je dát do kategorie: chybí pravidla nebo tak nějak. --Admin 16:15, 15. 6. 2007 (CEST)

Tak jsem našel 14 her, které obsahovaly pouze prázdný infobox. Ke 3 z nich jsem něco našel na webu, udělal jsem z nich pahýl a dal jsem je do Kategorie:Chybí pravidla. Dalších 11 prosím smazat. Seznam je na mém pískovišti a v kategorii Smazat robotův nepořádek.

Chybějící charakteristika

U 39 her robot nenalezl žádné informace, které by mohl opsat, a proto teď obsahují prázdný infobox. U většiny bude asi řešením ručně infobox vyplnit. --Dan 17:35, 16. 6. 2007 (CEST)

Většinou opraveno, ale u některých (zejména dominových) her se mi nepodařilo zjistit víc než jen počet hráčů. --Dan 19:07, 16. 6. 2007 (CEST)

Přesměrování

Robot nepoznal, kdy otvírá stránku s přesměrováním, a klidně do ní vrazil (prázdný) infobox, čímž ji zprasil. Byly nalezeny 4 takové hry. Léčba: infoboxy zase vyhodit, navíc zařídit, aby na stránce Hry nebyly odkazy na přesměrování, ale přímo na články o hrách. --Dan 21:00, 15. 6. 2007 (CEST)

Tak jsem to dal jakž takž do pořádku. Stránka Hry pořád ještě nějaká přesměrování obsahuje, ale tady je problém, že nemáme stanovená pravidla, jak přesně se mají v seznamu objevit alternativní názvy hry. --Dan 21:50, 15. 6. 2007 (CEST)

Kategorie

Celkově to totálně rozbilo kategorie - kategorie podle autorů jen s jejich jménem nejsou dobré ani žádoucí, kategorie s vydavateli jen podle jejich jmen nejsou žádoucí, kategorie podle tvání rovněž nejsou žádoucí, v časech totiž není žádný dobrý systém.

něco jsem hotfixoval, chtělo by to ale projít zda někde nejsou ještě nějaké chyby --Admin 13:03, 15. 6. 2007 (CEST)

Proč nejsou žádoucí kategorie podle jmen autorů a vydavatelů? Bylo by to třídění naprosto analogické třídění podle roku nebo počtu hráčů. Kategorie podle trvání bych si taky představoval jinak. Udělal bych jen tři: krátké hry (do 60 minut), středně dlouhé hry (60-110 minut), dlouhé hry (cokoli delšího). Bude to znamenat, že kategorii nebude přiřazovat šablona, ale člověk nebo robot. To jsou zatím kategorie, které infobox přidal navíc, aniž by rozbil ty staré. Co tedy znamená, že to "totálně rozbilo kategorie"? Pokud infobox zapomíná na nějakou kategorii, kterou malé informační šablony přidávaly, určitě bych se o tom rád dozvěděl. --Dan 22:00, 15. 6. 2007 (CEST)

Více autorů a vydavatelů

Nedělal jsi to náhodou nějakým scriptem?

Jak tě to mohlo napadnout? :-)

Pokud ano tak prosím příšte opatrněji :-) ... u her kde je více autorů (šablona Autoři) tuto vůbec nepřečetl.

K tomuto tématu: sdružíme-li do jedné šablony informace o hře, pak je problém s "množnými čísly" šablon Vydavatelé a Autoři. Jako jakés takés řešení vidím zavedení parametrů Autor, Autor2, Autor3, ..., Autor9 viz Šablona:Údaje o hře

Nepřipadá mi důležité, zda se kolonka jmenuje "Autor", nebo "Autoři". Problém ale bude s automatickým obalením odkazy, takže to budeme muset udělat. --Dan 13:39, 15. 6. 2007 (CEST)

Mě to připadá důležité, protože tyhle detaily rozdělují weby kde vládne programátor a kde vládne člověk ...

Nalezeno 35 her s více autory. Ty, co mají víc než 2, jsem opravil ručně. Šablona Infobox hra teď umí až 6 autorů (kvůli Dornu). Dál bych šel až narazíme na příklad, protože čím víc autorů tam je, tím míň přehledný je zdroják šablony. --Dan 23:27, 15. 6. 2007 (CEST)
Tak ty dvojití autoři jsou snad opravení všude. --Dan 00:02, 16. 6. 2007 (CEST)
Dvojí vydavatel (Šablona:Vydavatelé) byl nalezen u třech her: Gouda! Gouda!, Maestro Leonardo a Turbo Taxi. Rozšířil jsem infobox o druhého volitelného vydavatele a u těch třech her jsem vše přesunul do infoboxu. Vydavatele bude ale potřeba trochu víc promyslet, protože existují různé verze hry v čase, různé v prostoru (jednotlivé země) a každá může mít jednoho i několik vydavatelů. --Dan 15:33, 16. 6. 2007 (CEST)

Odkazy ze záhlaví položek

Taky bych zvářil kam se mají linkovat záhlaví popisků, mě se zdá, že současné linky nejsou úplně na to místo, které by běžný člověk očekával. Radši tedy žádné, než divné. --Admin 16:15, 15. 6. 2007 (CEST)

Možná jsem postiženej Wikipedií, ale já bych očekával, že povedou přesně sem. A s tím "radši žádné než divné" bych byl opatrnej. Samozřejmě, úplně nesmyslné odkazy by tam být neměly. Ale pokud je alespoň diskutabilní, jestli jo nebo ne, tak lepší divné než žádné. Zkušenost mi říká, že když už, tak by měly ty odkazy u všech položek bejt postavený na stejný logice, ale to teď asi jsou. --Dan 23:27, 15. 6. 2007 (CEST)

Hry bez charakteristiky

Hry které nemají žádký popis Entropie vypadají špatně, protože je tam veký blok bílého místa.

No to se dá samozřejmě napravit tím, že se těm hrám dodělá stručná charakteristika na začátek. Tu by IMHO stejně měly mít všechny hry. Jinak by se ještě asi dalo udělat něco se stylama ve skinu, protože jiné skiny to myslím nedělají. Ale nevím, jestli by to bylo hezčí. --Dan 00:16, 16. 6. 2007 (CEST)

Obrázky

všechny stránky co měly předtím obrázek ho mají teď pod Infoboxem, což nevypadá dobře. Např: Alhambra. Navíc to odsazuje další text.

až budeš řešit tohle, tak spíš než vymazání toho druhého obrázku (pokud je jiný než v infoboxu) ho přesuň na konec někam do odkazů - třeba tam udělej minisekci Další obrázky. Jde o to aby se nestratila ta informace, že ten obrázek přináleží k dalé hře, Časem se totiž budou muset projít všechny obrázky ručně a přiřadit "sirotčí" obrázky ke hrám. --Admin 13:05, 15. 6. 2007 (CEST)

OK. Mimochodem myslel jsem, že u každého obrázku jméno souboru začíná třípísmenným kódem hry. Tak to není? --Dan 13:39, 15. 6. 2007 (CEST)

Měl by, ale určitě to tak není vždy. Bohužel. To je potřeba časem taky udělat ručně. --Admin 16:15, 15. 6. 2007 (CEST)

U her, u kterých chyběl obrázek v infoboxu a byl nějaký pod ním, jsem ho přesunul dovnitř. Někde by to ale chtělo sehnat jiný obrázek, protože některé obrázky (zejména ty vysoké a úzké) prostě nejsou do infoboxu vhodné. Např. Carcassonne Lovci a Objevitelé. U některých her máme tentýž obrázek dvakrát, jednou jako kód.jpg a jednou jako "kód blablabla.jpg" --Dan 09:43, 16. 6. 2007 (CEST)

Nezpracované hry

Některé strany nejsou převedeny. Například od písmene A jsou to: Aqua Romana, Atlantic Star, Axis & Allies

U Axis & Allies byl problém s přesměrováním, který už jsem opravil. Zbývající dvě nejsou v hlavním seznamu her. Jak mám tedy poznat, že jejich stránky vůbec existují? --Dan 15:41, 16. 6. 2007 (CEST)

Další

Minolý systém měl jednu velkou výhodu: umožňoval komukoli celkem snadno přidat další "atribut" ke hře. Tak ostatně vznikly "alternativní názvy" a podobně. Musíme se dobře zamyslet nad tím, jak podobnou věc umožnit i v stávajícím systému. Rovněž je potřeba nějakým způsobem vysvětlit lidem co dělat při zakládání nové hry. Jaké jsou možnosti atd.

Předpokládám, že množina atributů se časem stabilizuje. Pokud něco nemá dlouhodobé trvání, není to dobrý kandidát na (centrálně podchycený) atribut. V infoboxu ale může být třeba řádek Poznámka nebo tak něco. Alternativní názvy podle mě vyžadují poněkud komplexnější rozpracování. --Dan 13:39, 15. 6. 2007 (CEST)

To jo, ale je dobré, když je místo pro mírnou lidovou tvořivost. Ta totiž může dodávat zajímavé nápady. --Admin 16:15, 15. 6. 2007 (CEST)

No tak úplně bonusová položka v infoboxu ještě není, ale alternativní názvy, odkazy na rozšíření a rodiny her jsem přidal. --Dan 18:52, 18. 6. 2007 (CEST)
  • Doufám, že se nejedná jen o export z palubní databáze ale o automatické převedení toho co na deskovehry.cz bylo, protože ty informace na dh už byly redigovány a pouhým exportem z databáze se tahle práce všechna zruší. Pokud to tak, je tak jedná cesta je to revertnout a udělat to znova a v klidu.
Samozřejmě že ne. Všechno, co je v infoboxu, je zatím výhradně z té stránky, na které se infobox nachází. --Dan 12:24, 15. 6. 2007 (CEST)
V to jsem tajně doufal :-)
  • Celkově jsem dost proti automatizovanému měnění wiki stránek - tedy proti "botům", pokud nejsou velmi, VELMI dobře vyzkoušeni a už úplně jsem proti jejich zkoušení přímo na live site. Všechni kdo chtějí používat bota, by měli, když už ne se přímo zeptat a anoncovat ho předem (což je například na wikipedii běžné viz http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Bot_policy) a určiě by ho neměli pouštět jako anonymního uživatele, ale pod speciálním uživatelem, který bude mít ve jménu "Bot". Jen tak se v nejhorším dají změny rychle revertovat.
K něčemu takovému směřuju. Mám pocit, že není podstatné, aby měl účet ve jménu "Bot", ale aby správce k tomu účtu přiřadil příznak robota někde v databázi účtů. --Dan 12:27, 15. 6. 2007 (CEST)
Určitě to není podstatné technicky, ale je to dobré pro ostatní uživatele, protože pak je to viditelnější v historii apod. Moje poznámka směřuje ale spíše k tomu, že se mi nelíbí strategie:
  1. Zavřít oči a spustit na vše
  2. nechat ostatní ať se vyjádří
  3. identifikovat chyby
  4. ručně je upravovat
Jako dobrou považuji například:
  1. Udělat si jasno v záměru a nechat se ostatní vyjádřit
  2. Napsat bota a otestovat na Pískovišti
  3. Pustit ho na PÁR her
  4. identifikovat chyby a ručně je opravit (jak v botovi, tak ve výsledku)
  5. opakovat od bodu 3

--Admin 12:13, 15. 6. 2007 (CEST)

Souhlas. Více méně jsem sledoval strategii č. 2, akorát
    • vědomě jsem vynechal bod 1
    • podcenil jsem potřebný počet testů na bodech č. 3-5 - her je tu přes tři stovky, některé chyby se bohužel objevily až moc daleko od začátku
Chápu, nicméně bod 1 bych nevynechával (minimálně jako alibi) a taky bod "Zavřít oči a spustit na vše" není vůbec součásti navrhovaného postupu - i když jich je 300 tak se to po desítkách dá udělat celé. Nebo po písmenkách. Dokonce to lze spojit a využít levné pracovní síly ostatních ;-) : taková zpráva: Předělal jsem písmenka X a Y, tak mi pomožte opravit chyby jednak přinese kritiku jednak zapojí další lidi. --Admin 13:10, 15. 6. 2007 (CEST)

--Dan 12:54, 15. 6. 2007 (CEST)

Pro Dana Z.: jsem rád, že se tím zabýváš, ale prosím o napravení a neopakování vypsaných vad. deskovehry.cz už není beta, a proto bych nerad aby to vypadalo jako veliké Pískoviště ...

Vím. Obrázků tu předtím moc nebylo, dají se do infoboxu snadno strčit. Odsazení dalšího textu jsem si někde všiml a je mi to divné. Myslím, že to není jen u obrázků. Možná to nějak bude souviset s tím "My skinem", co tu máš, protože ve Wikipedii se tohle se stejně udělanými infoboxy neděje. Šablonu Autoři ještě pochytám. Ony jsou bohužel u některých her různé "tabulkové" informace, které vůbec nebyly v šabloně. --Dan 12:05, 15. 6. 2007 (CEST)
Ještě k té betě. Za sebe slibuju, že se polepším. Nicméně tím, že z názvu vyndáš betu, z toho ještě release verzi neuděláš. S tím, jak to tu vypadalo, než jsem vyrobil infoboxy, bych taky nijak spokojený nebyl. --Dan 12:33, 15. 6. 2007 (CEST)
Jasne. Promin jestli nekde muj ton byl prilis ostry, rozhodne jsem rad kdyz se neco deje, jen holt musim obcas protestovat ;-) Co se tyce grafickeho vzhledu infoboxu, jeste bych si jista vylepseni dovedl predstavit - jako urcita prcovni verze viz Uživatel:Admin/Pískoviště - ještě to ale není hotovo. Co se týče bety, tak to že dh považuji za release není způsobeno vyndáním bety - ta ostatně tam byla o dost déle než jsem to považoval za release. Považuji to za release, protože všeobecně deskovehry.cz lidi považují za realese, dávají na ně odkazy, pracují na nich atd. To je ten důvod proč je potřeba aby to v každé chvíli vypadalo alespoň na většině stran jako fungující web (byť třeba ne ultrahezký) a ne jako pískoviště. Nic víc. --Admin 12:48, 15. 6. 2007 (CEST)

Obchod

Je tu trochu probklem. Na deskovehry.cz se podili rada lidi vcetne tech co maji ruzne jine internetove obchody. Pokud je mame udrzet a nalakat nejake dalsi, tak je potreba opatne s reklamou na jeden konkretni obchod. Relativne velkou (a v podstate stale nedoresenou) kontraverzi je umistovani jakychkoli vnejsich odkazu na hraci material na strankach, ktere ho poskytuji castecne volne a castecne zpoplatnene. Je to dost na hrane. Jeden konkretni obchod a primo v infoboxu, je, obavam se, za touto hranici. Pokud chceme najit zpusob, jak takovyto odkaz nekde na strankach mit, tak je potreba aby tomu predcazela diskuze a peclive uvazeni, zda to neodradi nektere dalsi lidi ke spolupraci a nasledne stanoveni pravidel pro takoveto komercni odkazy (napriklad pozadavek zpetneho odkazu). Uvedomuji si, ze je to celkove dost citliva a mozna i osobni vec, ale je potreba to vyresit dobrym kompromisem. Zatim jsem radek s odkazem v sablone vymazal. --Admin 11:45, 15. 6. 2007 (CEST)

Byla to součást Klářina přání, já jsem jí říkal, že s tím může být teoreticky problém :-) Na druhou stranu pokud se nám podaří ty dva portály sloučit, přenese se na deskovehry.cz obrovské množství Klářiny práce, což by takový krok ospravedlňovalo. Pokud jde o mne, nebránil bych se ani odkazům na více než jeden obchod, ale stejně by byla potíž stanovit, který ještě jo a který už ne. Taky by to mohlo být místo v infoboxu v sekci Odkazy, kde by to nebilo tolik do očí. Pošlu Kláře odkaz na tuhle diskusi, i když si moc nemyslím, že se zapojí :-) --Dan 12:01, 15. 6. 2007 (CEST)
Nevím jestli není lepší nejdříve dojít k nějakým variantám řešení a pak jí zapojit :-) Každopádně, pokud by se uvažovalo o odkazech na obchody, tak si nedovedu představit, že budeme říkat který ano a který ne. Musejí tam být všechny, které přistoupí na nějaká, námi stanovená pravidla. --Admin 12:25, 15. 6. 2007 (CEST)
Ještě k tomu slučování. Nevím, jestli slučování je to správné slovo. Myslím si, že přínosnější by byla nějaká forma propojování. Na deskovehry.cz například nikdy nebude možno si nějako perl scriptově dynamicky hrát s databází, na hrejsi zase nikdy nepůjde tak komfortně zpřístupnít editaci dalším lidem. Já osobně bych nejdříve hledal formy sílení contentu, myslím, že to určitě je cesta, která minimálně stojí za diskuzi.
Slučování je Klářin výraz, ale myslím, že i jí už jsem vysvětlil, že doslova ho vzít nemůžem. To, co si představuju já, dost koresponduje s tím, čemu tady říkáš propojování. --Dan 12:33, 15. 6. 2007 (CEST)
To je dobře, že máme podobný názor. Mám určité nápady k designu celého procesu, ale ještě si to chci dopromyslet, pokud něco budeš mít tak napiš. --Admin 12:53, 15. 6. 2007 (CEST)
Nápadů mám fůru, ale nechce se mi je sepisovat, měli bychom si nad tím někdy sednout. Jádro spočívá v tom, že i na wiki budou databázově podchytitelné údaje uvedeny povinně pevným způsobem (např. Infobox). Nějaký robot to bude číst a když narazí na změnu nebo na porušení stanoveného rámce, tak v mírnějším případě jen spustí poplach, v tom drsnějším se pustí do samostatné akce. (Na rozdíl od tebe totiž roboty miluju - ovšem taky jen ty odzkoušené, a těch je málo :-)) --Dan 13:45, 15. 6. 2007 (CEST)
Mám rád roboty, ale jsem si vědom jejich nevýhod a negativních důsledků. Mimo jiné i odrazování lidí od ruční editace. --Admin 16:15, 15. 6. 2007 (CEST)

Návrh

Zpátky k těm obchodům. Je těžké, abych zrovna já byl v tomhle ohledu objektivní, ale myslím, že pro člověka, který má rád deskové hry a brouzdá po nich po internetu, může být informace, kde si danou hru koupit, zajímavá. Takže odkazy na obchody bych dovolil. S určitými omezeními, protože asi nikdo nechceme, aby se deskovehry.cz změnilo v křiklavý inzertní katalog. Pokud se na téhle základní myšlence shodneme, pak potřebujeme pravidla 1) na co lze odkazovat, 2) odkud lze odkazovat, 3) jak smí odkaz vypadat.

  1. Na co lze odkazovat: Zatím nemám úplně jasno. Nejpřísnější varianta, která mě napadá: pouze obchody, jejichž hlavní náplní jsou nepočítačové společenské/deskové/karetní/apod. hry, ty musí být možné si u nich po internetu vybrat (formulářem, e-mailem nebo telefonicky) a objednat k zaslání na českém území (otázka je, zda musí mít českojazyčný interface, to bych já nevyžadoval). Všechno to uvádím spíš jako náměty k zamyšlení. Neměl bych asi nic proti kamenným obchodům, trochu bych váhal s obchody zaměřenými na počítačové hry nebo s obchodními domy, které vedou všechno od ponožek po auta, ale u nich se to možná dá vyřešit odkazem na správné oddělení.
  2. Odkud lze odkazovat: Ze stránky hry může vést odkaz přímo na katalogovou stránku dotyčné hry v daném internetovém obchodě, ale ne např. na jeho hlavní stránku. Pokud obchod tuto hru momentálně nevede, neměl by na něj odsud odkaz vést. Na naší stránce hry by měla být sekce Odkazy (asi až úplně na konci) s podsekcí "Obchody prodávající tuto hru", kde by byl jednoduchý seznam odkazů. Kromě toho by na deskovehry.cz mohla být jedna další stránka Obchody, kde by byl úplný abecední seznam, odkazy by tentokrát vedly na hlavní stránku katalogu.
  3. Jak má odkaz vypadat: Jednoduchý text - název obchodu, s omezením na určitý počet znaků (třeba 100). Nebo ještě přísněji, povinně nejvyšší dvě domény (např. "hrejsi.cz") adresy, na které se obchod nachází, aby se tu neobjevovaly žádné texty typu "NEJLEVNĚJŠÍ HRY V PRAZE" vydávané za název obchodu. Žádné bannery. Možná by šlo malé ikonózní logo omezených rozměrů, ale spíš asi ne.

Připomínky? Názory? --Dan 16:19, 16. 6. 2007 (CEST)

Přečetl jsem si to asi před hodinou a od toho okamžiku se ve mně tlučou názory na věc a jsou to všechno laické názory, tak budou snad pro vás něčím přínosné.

Souhlasím s tím, že je opravdu užitečné mít u hry odkazy na to, kde se dá hra sehnat. Na druhou stranu musím říct, že na tomto portálu mi takovéhle informace dosud moc nechyběly.

Moc nerozumím obavě, že by odkazy mohly někoho rozčílit nebo třeba odradit od spolupráce, ale holt nevidím do zákulisí herního byznysu.

A k té užitečnosti odkazů - rozhodně je dnes nezajímavá informace, kde lze koupit Carcassonne, proto by asi bylo rozumné udržovat odkazy na místo možného nákupu jen u věcí, kde jsou ta místa maximálně tak dvě nebo tři v republice. Obecný seznam obchodů bych držel stranou od jednotlivých her. --Alnagon 22:45, ěě. ž. 2007 (CEST)