Do střehu: Porovnání verzí
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
m |
(Umístění kapitol, nadpisy kapitol, odkazy.) |
||
Řádek 16: | Řádek 16: | ||
Psychologická karetní hra simulující s obdivuhodnou lehkostí a jednoduchostí souboj dvou sportovních šermířů, překvapivé výpady, protivýpady vedené z krytu, úhyby, matoucí akce i psychologickou stránku souboje. | Psychologická karetní hra simulující s obdivuhodnou lehkostí a jednoduchostí souboj dvou sportovních šermířů, překvapivé výpady, protivýpady vedené z krytu, úhyby, matoucí akce i psychologickou stránku souboje. | ||
== | |||
= Pravidla = | |||
== Herní materiál == | |||
* Hrací plán ([[:Soubor:Dst_hraci_deska_dvoudilna.jpg|dvoudílný plán k vytištění]]) | * Hrací plán ([[:Soubor:Dst_hraci_deska_dvoudilna.jpg|dvoudílný plán k vytištění]]) | ||
* Sada karet (hodnoty 1 až 5, každá 5×) | * Sada karet (hodnoty 1 až 5, každá 5×) | ||
* Pro každého hráče jedna figurka a šestistěnná kostka | * Pro každého hráče jedna figurka a šestistěnná kostka | ||
== Průběh hry == | == Průběh hry == | ||
* Na začátku hry hráči umístí figurky na krajní pole (o) a k levé straně svého výchozího pole umístí kostku jedničkou nahoru. | * Na začátku hry hráči umístí figurky na krajní pole (o) a k levé straně svého výchozího pole umístí kostku jedničkou nahoru. | ||
* Karty se zamíchají a každý obdrží pět. Zbytek se umístí stranou rubem navrch - hráči si z něj v průběhu hry dobírají další karty. | * Karty se zamíchají a každý obdrží pět. Zbytek se umístí stranou rubem navrch - hráči si z něj v průběhu hry dobírají další karty. | ||
Řádek 31: | Řádek 37: | ||
* V případě, že hráči nejsou schopni provést vítězný útok, prohrál toto kolo hráč, který má svojí figurku blíž ke svému výchozímu poli. No a ten si samozřejmě zvýší počet zásahů na své kostce :-) | * V případě, že hráči nejsou schopni provést vítězný útok, prohrál toto kolo hráč, který má svojí figurku blíž ke svému výchozímu poli. No a ten si samozřejmě zvýší počet zásahů na své kostce :-) | ||
* Dostal-li se hráč do takové pozice, že není schopen pohybu, platí to jako zásah. | * Dostal-li se hráč do takové pozice, že není schopen pohybu, platí to jako zásah. | ||
== Konec hry == | == Konec hry == | ||
* Hra končí v momentě, kdy jeden z hráčů obdrží pátý zásah (na kostce má tedy šestku). No a jistě už vás napadlo, že tento hráč určitě nevyhrál:-) | * Hra končí v momentě, kdy jeden z hráčů obdrží pátý zásah (na kostce má tedy šestku). No a jistě už vás napadlo, že tento hráč určitě nevyhrál:-) | ||
== Varianty == | == Varianty == | ||
=== Nápady na další varianty === | === Nápady na další varianty === | ||
* přidat karty s nulou | * přidat karty s nulou | ||
* pár karet je na začátku náhodně odstraněno (nikdo neví jaké) | * pár karet je na začátku náhodně odstraněno (nikdo neví jaké) | ||
== Poznámky o odkazy == | == Poznámky o odkazy == | ||
* Hra se objevila jako součást [[Rozhlasový seriál o hrách|rozhlasového seriálu od deskových hrách]]. | * Hra se objevila jako součást [[Rozhlasový seriál o hrách|rozhlasového seriálu od deskových hrách]]. | ||
* Francouzská pravidla v pdf [http://jeux2rody.free.fr/doc/engarde-regles.pdf] | * Francouzská pravidla v pdf [http://jeux2rody.free.fr/doc/engarde-regles.pdf] | ||
* Anglická pravidla v html [http://freespace.virgin.net/chris.lawson/rk/engarde/rules.htm] | * Anglická pravidla v html [http://freespace.virgin.net/chris.lawson/rk/engarde/rules.htm] | ||
= Odkazy = | |||
* Tato hra na [http://hrejsi.cz/cgi/hry/hry.pl?hra=dst hrejsi.cz] |
Verze z 27. 2. 2008, 16:39
| ||||
Jiné názvy | En Garde | |||
Počet hráčů | 2 | |||
Doporučený věk | 8 | |||
Délka hry | 5 až 15 minut | |||
Autor | Reiner Knizia | |||
Vydání |
|
Psychologická karetní hra simulující s obdivuhodnou lehkostí a jednoduchostí souboj dvou sportovních šermířů, překvapivé výpady, protivýpady vedené z krytu, úhyby, matoucí akce i psychologickou stránku souboje.
Pravidla
Herní materiál
- Hrací plán (dvoudílný plán k vytištění)
- Sada karet (hodnoty 1 až 5, každá 5×)
- Pro každého hráče jedna figurka a šestistěnná kostka
Průběh hry
- Na začátku hry hráči umístí figurky na krajní pole (o) a k levé straně svého výchozího pole umístí kostku jedničkou nahoru.
- Karty se zamíchají a každý obdrží pět. Zbytek se umístí stranou rubem navrch - hráči si z něj v průběhu hry dobírají další karty.
- Hráči střídavě vynášejí karty a pohybují svojí figurkou o příslušný počet polí. Poté co hráč vynese kartu a pohne figurkou, dolízne si kartu.
- Pohyb figurkou je možný oběma směry, ale je vždy nutné dodržet počet polí udaný kartou. Není možné například z třetího pole couvat kartou s číslem 3 (no jak by to bylo možné, když mám za sebou jen dvě pole, že :-). Není též povoleno překročit soupeřovu figurku.
- Vynese-li hráč takovou kartu, jejíž hodnotou by se dostal přesně na pole obsazené soupeřovou figurkou (útok), musí se tento bránit (pakliže hráč nemá v úmyslu pomocí této karty couvat). Takovýto útok může být veden i větším počtem karet (té jedné hodnoty) najednou. Protivník se ubrání jen v tom případě, že vynese alespoň stejný počet karet. Vynese-li alespoň o jednu kartu více je na prvním hráči aby se tomuto protiútoku ubránil (musí tedy alespoň dorovnat počet karet vynesený protivníkem). V případě že se napadený hráč ubrání (včetně prvního útočníka v případě protiútoku), zůstanou figurky na svých místech. Hráči si doberou patřičný počet karet, a to nejprve útočník a hra pokračuje dál (na tahu je hráč, který jako poslední útočil).
- V případě, že se jeden z hráčů neubránil, znamená to že byl zasažen. V tom případě otočí svojí kostku o číslo výš, hráči umístí figurky na výchozí pole, zamíchají karty a začnou novou hru.
- Hra také končí v momentě kdy jeden z hráčů dolízne poslední kartu. V tom případě hráči hned vyloží všechny své karty a jestliže, je jeden z nich schopný provést takový útok, kterému se protivník neubrání, platí to jako zásah. Zasažený hráč si v tom případě zvýší počet bodů na kostce o jedna.
- V případě, že hráči nejsou schopni provést vítězný útok, prohrál toto kolo hráč, který má svojí figurku blíž ke svému výchozímu poli. No a ten si samozřejmě zvýší počet zásahů na své kostce :-)
- Dostal-li se hráč do takové pozice, že není schopen pohybu, platí to jako zásah.
Konec hry
- Hra končí v momentě, kdy jeden z hráčů obdrží pátý zásah (na kostce má tedy šestku). No a jistě už vás napadlo, že tento hráč určitě nevyhrál:-)
Varianty
Nápady na další varianty
- přidat karty s nulou
- pár karet je na začátku náhodně odstraněno (nikdo neví jaké)
Poznámky o odkazy
- Hra se objevila jako součást rozhlasového seriálu od deskových hrách.
- Francouzská pravidla v pdf [1]
- Anglická pravidla v html [2]
Odkazy
- Tato hra na hrejsi.cz