Zepter - strategie (Jirka Bauma): Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
Řádek 1: Řádek 1:
==Návrh strategie Zepter==
==Strategie [[Zepter von Zavandor]]==


Plány z pohledu drahokamů
Postavy:
*rubínový
* Čarodějnice je nejslabší postava, vyvažte jí tím, že jí dáte víc peněz do začátku (přinejmenším +5 peněz)
*diamantový (přestavovací/doplňovací,zlevňovací/nezlevňovací)  
* naopak Elf a Kobold jsou o něco silnější, než zbylé postavy (vyvažte 2 penízkama ?!)
*smaragdový (přestavovací/doplňovací,zlevňovací/nezlevňovací)  
 
*safírový (přestavovací/doplňovací,zlevňovací/nezlevňovací)
Drahokamy:
*bez kamenů
* rubín je výhodný, ale pouze pro Druida, a to hlavně v menším počtu hráčů (pochopitelně si ho zlevněte)
* diamant je výhodný, jak zlevněný pro Čarodejnici, tak za plnou cenu pro ostatní postavy (nekupujte ho ale příliš pozdě vzhledem ke konci hry)
* smaragd není výhodný, ani pro Čarodějnici (snad jedině ve 2 ?), přiliš vás posune dopředu v bodech
* safír je výhodný, ale zajistěte si ještě nějaký další příjem z artefaktů
* opál je výhodný pro krátkodobé využití (3 opály jako potrava pro zrcadla a tarmantly)
   
   
*rubínový se zatím neosvědčil, vede k vysokému příjmu ke konci hry, ale schází pak schopnosti postav a vlastnosti artefaktů
Schopnosti:
*pokud je plán zlevňovací, neměl by být pouze doplňovací, pak se nevyužijí vložené peníze do drahokamové schopnosti
* posun v schopnostech provádějte pokud možno v každém kole
*přestavovací nezlevňovací nemá smysl v případě přestavby na o 1 silnější drahokamy, protože má nízkou návratnost peněz, jedinou vyjímkou je na začátku hry místo 3 opálů a 2 safírů postavit 4 safíry a 1 opál, ale ani to se v testovací hře neosvědčilo jako příliš pomalé
* je možné je buď dokončovat seriově nebo procházet paraelně, druhá možnost má výhodu, že nezískáváte zbytečně brzo body, a že pak můžete využít lépe vlastnost posunu zdarma někerých artefaktů, ale může být naopak problematická z hlediska nižších přijmů
*diamantový se celkem osvědčil, jedinou nevýhodou je pomalý rozjezd
* do peněžní schopnosti jděte co nejdřív, je to výhodné, Druid a Čarodějnice ji ale nestíhají
*smaragdový má 2 nevýhody, přináší hodně bodů v průběhu hry, což zdražuje artefakty, na konci *hry pak nejde smaragdy přestavět na safíry, aby se tak využil safírový wechtr
* potom jděte do zlevňování artefaktů a slotů na kameny (netýká se Druida a Čarodějnice)
*safírový má nevýhodu, že je z toho nízký příjem, čímž je to poněkud pomalé
* na závěr si nechte schopnost jednorázových peněz (netýká se Druida a Čarodějnice)  
*bez kamenů má nevýhodu, že hráč pak musí bezpodmínečně získat artefakty, které mu přinášejí peníze, což ale nemá žádnou záruku, že se mu to povede
* do zlevňování kamenů jděte pouze jako Druid a Čarodějnice
* do výroby rubínů jděte pouze jako Druid (Čarodějnicí má možná určité šance ve 2 hráčích)
Schopnosti
*je  možné buď dokončovat seriově nebo procházet paraelně, druhá možnost má výhodu, že nezískává zbytečně brzo body, a že se pak může využít vlastnost posunu zdarma někerých artefaktů, ale někdy se může jevit problematická z hlediska nižších přijmů
*sloty navíc mají nevýhodu pomalé návratnosti peněz, spíše se hrají ke konci hry kvůli zisku bodů nebo se dají využít hráčem majícím zlevněné kameny
*zlevněné artefakty a wechtry se dají hrát kdykoliv, sleva má výhodné taktické důsledky, nevýhodou je pomalá návratnost
*zlevněné drahokamy se většinou nehrají, je možné hrát ve spojení s diamantovým plánem, (event. možná i smaragdovým, ale to už se snad ani dosud netestovalo), peníze se s určitým ziskem vrátí zpět, ale nevýhodou je snížení taktické schopnosti prodat na konci hry drahokamy a koupit si za to wechtry
*vyrábět rubíny se předpoklád, že nejlepší šanci má do toho jít hexe, a to co nejdřív, ale v testovacích hrách to nevedlo k úspěchu
*peníze navíc může hrát kouzelník a kobolt, ale co nejdřív, přinese to zisk, nevýhodou je určité zpomalení
*jednorázové peníze se dá hrát kdykoliv, umožňuje lépe koordinovat peníze v tom kterém kole, jsou dva způsoby využití, buď je to možné používat až nakonec, hlavně při stavbě wechtrů, nebo je to možné otevřít brzo, což vede sice v absolutním měřítku ke ztrátě peněz, protože se tak jiné schopnosti budou moci budovat později, ale v tu chvíli to hráče, co to zahraje, urychlí, tzn. dá se využít třeba k zisku artefaktu elixír, při takovém použítí se schopnost pochopitelně nedokončuje, obecnou vadou této schopnosti je nízký celkový zisk


Artefakty
Artefakty
*je možné zkusit na začátku nakoupit levné artefakty, nejlépe po párech, aby pak z toho hráč měl později slevu, nevýhodou je ale pomalost
* nejvýhodnější jsou elixír, pásek, krystal, maska, feuerkirch
*je možné jít od počátku do vysoké handlimitu a využívat to k přibržďování se tak, aby hráč držel poslední místo
* artefakty z 1.epochy se kupují spíše na body, je ale třeba si dát pozor, abyste nešli v bodech příliš dopředu, taky se dají koupit z důvodu zisku velké slevy na jiný artefakt
*využití ostatních je zřejmé
* jeden z možných strategických plánů je jít od počátku do vysokého handlimitu díky kouli a využívat jej k přibržďování se tak, aby jste si drželi poslední místo v bodech a měli slevu na artefakty
* zrcadlo není výhodné, ledaže by soupeři museli zahodit nějaké cennější kameny
* hůlka, tarmantel a talisman se berou na body
 
Zahájení
* co nejvíc si zvyšujte příjem !


Konec hry
Konec hry
*nejvýhodnější opálový wechtr, a potom safírový, ale ne všechny strategie to mohou využít
* snažte se hrát jako poslední
*může být nebezpečné jít do wechtrů a nechat nevykoupené artefakty, hrozí, že se hráč dostane zbytečně dopředu a nechává pak možnost končícímu hráči si určit, zda se bude končit v aktuálním nebo až v příštím kole
* nejvýhodnější wechtr je opálový, dává hodně bodů a můžete jej osadit až v posledním kole
*kdo má velký příjem, má větší operabilitu, co udělá, než ten, co má malý příjem
* hodně bodů dává rovněž safírový wechtr
*kdo má slevu nebo kdo má vyšší handlimit, má taky vyšší operabilitu, co může udělat
* kdo má velký příjem, má větší operabilitu, co může udělat, než ten, co má malý příjem
*kdo má nakoupené drahé kameny, hlavně diamanty, má také vyšší operabilitu, protože je může event. prodat
* kdo má větší slevu na wechtry nebo kdo má vyšší handlimit, má rovněž vyšší operabilitu, co může udělat
*operabilita se dá též vylepšit schopností peníze navíc
* kdo má nakoupené diamanty, má také vyšší operabilitu, protože je může event. prodat
*na konci hry je operabilita klíčová, protože většinou hráč má nižší příjem než cena wechtru, takže působí fenomén dohmadu známý s plaveckých závodů, může se stát, že někomu to nevýjde a zbude mu spousta peněz, s kterými nic neudělá
* operabilita se dá též vylepšit schopností jednorázové peníze
* na konci hry je operabilita klíčová, protože většinou máte nižší příjem než cena wechtru, takže zde působí fenomén dohmatu známý s plaveckých závodů, může se stát, že vám to nevýjde a zbude vám spousta peněz, s kterými nic neuděláte


[[Uživatel:Jirka bauma|Jirka bauma]] 08:39, 13. 3. 2006 (CET)
[[Uživatel:Jirka bauma|Jirka bauma]] 08:39, 13. 3. 2006 (CET),
aktualizace --[[Uživatel:Jirka bauma|Jirka bauma]] 21:06, 6. 2. 2011 (CET)
[[Kategorie:Strategie her]]
[[Kategorie:Strategie her]]

Verze z 6. 2. 2011, 22:06

Strategie Zepter von Zavandor

Postavy:

  • Čarodějnice je nejslabší postava, vyvažte jí tím, že jí dáte víc peněz do začátku (přinejmenším +5 peněz)
  • naopak Elf a Kobold jsou o něco silnější, než zbylé postavy (vyvažte 2 penízkama ?!)

Drahokamy:

  • rubín je výhodný, ale pouze pro Druida, a to hlavně v menším počtu hráčů (pochopitelně si ho zlevněte)
  • diamant je výhodný, jak zlevněný pro Čarodejnici, tak za plnou cenu pro ostatní postavy (nekupujte ho ale příliš pozdě vzhledem ke konci hry)
  • smaragd není výhodný, ani pro Čarodějnici (snad jedině ve 2 ?), přiliš vás posune dopředu v bodech
  • safír je výhodný, ale zajistěte si ještě nějaký další příjem z artefaktů
  • opál je výhodný pro krátkodobé využití (3 opály jako potrava pro zrcadla a tarmantly)

Schopnosti:

  • posun v schopnostech provádějte pokud možno v každém kole
  • je možné je buď dokončovat seriově nebo procházet paraelně, druhá možnost má výhodu, že nezískáváte zbytečně brzo body, a že pak můžete využít lépe vlastnost posunu zdarma někerých artefaktů, ale může být naopak problematická z hlediska nižších přijmů
  • do peněžní schopnosti jděte co nejdřív, je to výhodné, Druid a Čarodějnice ji ale nestíhají
  • potom jděte do zlevňování artefaktů a slotů na kameny (netýká se Druida a Čarodějnice)
  • na závěr si nechte schopnost jednorázových peněz (netýká se Druida a Čarodějnice)
  • do zlevňování kamenů jděte pouze jako Druid a Čarodějnice
  • do výroby rubínů jděte pouze jako Druid (Čarodějnicí má možná určité šance ve 2 hráčích)

Artefakty

  • nejvýhodnější jsou elixír, pásek, krystal, maska, feuerkirch
  • artefakty z 1.epochy se kupují spíše na body, je ale třeba si dát pozor, abyste nešli v bodech příliš dopředu, taky se dají koupit z důvodu zisku velké slevy na jiný artefakt
  • jeden z možných strategických plánů je jít od počátku do vysokého handlimitu díky kouli a využívat jej k přibržďování se tak, aby jste si drželi poslední místo v bodech a měli slevu na artefakty
  • zrcadlo není výhodné, ledaže by soupeři museli zahodit nějaké cennější kameny
  • hůlka, tarmantel a talisman se berou na body

Zahájení

  • co nejvíc si zvyšujte příjem !

Konec hry

  • snažte se hrát jako poslední
  • nejvýhodnější wechtr je opálový, dává hodně bodů a můžete jej osadit až v posledním kole
  • hodně bodů dává rovněž safírový wechtr
  • kdo má velký příjem, má větší operabilitu, co může udělat, než ten, co má malý příjem
  • kdo má větší slevu na wechtry nebo kdo má vyšší handlimit, má rovněž vyšší operabilitu, co může udělat
  • kdo má nakoupené diamanty, má také vyšší operabilitu, protože je může event. prodat
  • operabilita se dá též vylepšit schopností jednorázové peníze
  • na konci hry je operabilita klíčová, protože většinou máte nižší příjem než cena wechtru, takže zde působí fenomén dohmatu známý s plaveckých závodů, může se stát, že vám to nevýjde a zbude vám spousta peněz, s kterými nic neuděláte

Jirka bauma 08:39, 13. 3. 2006 (CET), aktualizace --Jirka bauma 21:06, 6. 2. 2011 (CET)