Maršál a špión JAVOZ
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
Jiné názvy | Stratego | |||
Počet hráčů | 2 | |||
Doporučený věk | 8 | |||
Délka hry | 30 až 60 minut | |||
Vydání |
|
Pravidla
Herní materiál
- Hrací plán (10x10 polí)
- 40 hracích kamenů pro každého hráče
- Maršál 1×
- Generál 1×
- Kapitán 2×
- Kadet 3×
- Kaprál 4×
- Střelec 5×
- Průzkumník 8×
- Minér 6×
- Špión 1×
- Minové pole 8×
- Prapor 1×
Hodnoty figur jsou čitelné jen z jedné strany.
Cíl hry
Cílém hry je zajmout protivníkův prapor.
Průběh hry
- Na začátku hry si oba hráči rozestaví své figurky do čtyř řad na své straně hracího plánu.
- Rozmístění figur závisí zcela na hráčích, a je dobré dát mezi hráče překážku, aby při rozmisťování neviděli na soupeřovu polovinu.
- Až oba hráči rozestaví své figurky na hracím plánu, začne samotná hra. Hráči se dohodnou, nebo si vylosují, kdo začne, a pak se v tazích střídají.
- V průběhu hry lze pohybovat všemi kameny kromě minového pole a praporu.
- Kameny se pohybují o jedno pole libovolným směrem. Napadat protivníkovy kameny je možné jen v ortogonálních směrech (ne diagonálně).
- Výjimku v pohybu po hracím plánu má průzkumník, který se v ortogonálních směrech (dopředu-dozadu, doleva-doprava) smí pohybovat o libovolný počet polí. Při svém pohybu ovšem nesmí přeskočit žádný jiný kámen.
- Při tomto dlouhém pohybu může napadnout protivníkovu figuru. Než se souboj vyhodnotí, zůstane tato figura před napadenou (viz zajímání kamenů).
Zajímání kamenů
- Hráč, který zaútočí na protivníkův kámen, se podívá, jaká je jeho hodnota. Hodnotu svého kamene protivníkovi nesděluje.
- Nejsilnějším kamenem je maršál a nejslabší špión (viz tabulka). Kámen zajme a vyřadí ze hry, kterýkoliv slabší kámen.
- Výjimkou je maršál, který zajme kterýkoliv kámen kromě špióna, a samozřejmě špión, který může být zajat kteroukoliv figurou kromě maršála, kterého zajme on.
- Střetnou-li se figury stejné hodnoty, jsou vyřazené obě.
- No a ještě nám tu zbývají nepohyblivé figury:
- Prapor může být zajmut kteroukoliv figurou.
- Minové pole může být odstraněno pouze minérem. Zaútočí-li na toto pole jiná figura, je vyřazena ze hry.
Konec hry
- Hra končí vítězstvím hráče, který protivníkovi zajme prapor.
- Hra končí remízou, jestliže ani jeden hráč nemá figury, kterými by byl schopen zajmout prapor. (Jestliže je prapor střežen minami a ani jeden z hráčů již nevlastní žádné minéry.)
- Hra končí remízou i v případě, že hráč, který je zrovna na tahu, nemá žádný kámen, kterým by mohl táhnout (má-li jen miny a prapor).
Odkazy
- Tato hra na deskove-hry.eu