Das Bankett

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
Jiné názvy Banket
Je rozšířením hry Sankt Petersburg
Počet hráčů 2-4
Doporučený věk 10
Délka hry 45 až 70 minut
Autor Karl-Heinz Schmiel
Vydání
2005 Spielbox Das Bankett


Toto rozšíření vyšlo v časopise Spielbox 6/2005.

Pozadí hry

Sankt Petersburg kvete a prosperuje. Aby vyjádřil svůj dík stavitelům města, začíná carův blízký přítel a rádce Karl-Heinz Schmielov s přípravou banketu, který má lesk Sankt Petersburgu přiblížit i tomu nejodlehlejšímu koutu světa.

Obecná pravidla

Sankt Petersburg – Das Bankett obsahuje vedle tří normálních karet devět speciálních karet. Všechny karty se zamíchají do příslušných hromádek podle rubových stran. Speciální karty (s fialovou podkladovou barvou) se hrají zdarma. Je třeba si je vzít nejprve do ruky, kde zabírají jedno místo, stejně jako normální karty. Aby bylo možné využít účinek speciální karty, musí být tato zahrána pomocí další akce. Speciální karty je možné zahrát jen tehdy, když je možné využít jejich efektu, a poté se umisťují na hromádku na odkládacím poli. Nelze je tedy pouze jednoduše odhodit, ovšem na konci hry se za ně neodečítají body, pokud zůstanou hráči v ruce.

Jednotlivé karty

Car Superstar (Zar Superstar) – 1x

Cena: 9 rublů. Toto vylepšení může nahradit pouze kartu Car a tesař. Hráč získává při hodnocení řemeslníků 3 rubly a navíc platí o 1 rubl méně za každou stavbu nebo šlechtice, které koupí nebo vyloží v dalším průběhu hry. (Vztahuje se i na karty vylepšení!)

Potěmkinova vesnice (1/4 a 3/8)

Obě Potěmkinovy vesnice se používají stejným způsobem jako stejnojmenná karta ze základní hry.

Černý trh (Schwarzmarkt) – 2x

Jestliže hráč zahraje Černý trh, musí si vybrat jednu kartu z hromádky na odkládacím poli. Za tímto účelem si tuto hromádku prohlédne a zvolí si jednu kartu. Může ji koupit nebo si ji vzít do ruky. Tímto způsobem není možné získat speciální kartu.

Pryč s tím! (Weg damit!) – 2x

Jestliže hráč zahraje Pryč s tím!, musí současně odložit na hromádku na odkládacím poli ještě jednu další kartu ze své ruky.

Kapsář (Langfinger) – 1x

Karta Kapsář musí být zahrána na začátku některé fáze, jakmile se doplní nové karty. Zahrání karty Kapsář nestojí žádnou akci. Ten, kdo ji vyložil, se v této fázi stává začínajícím hráčem. Ostatní přicházejí na řadu postupně, počínaje hráčem po jeho levici. Všechny startovní kameny zůstávají u svých původních vlastníků.

Dvojitý tah (Doppelzug) – 1x

Jestliže hráč zahraje Dvojitý tah, musí okamžitě provést dvě další akce. V rámci obou akcí má možnost koupit si jednu kartu, vyložit jednu kartu z ruky, vzít si jednu kartu do ruky nebo se vzdát tahu (např. slovem „pass“).

Oslíčku, otřes se (Goldesel) – 1x

Jestliže hráč zahraje Oslíčku, otřes se, dostane okamžitě z banku 5 rublů.

Dvorní blázen (Hofnarr) – 1x

Jestliže hráč zahraje Dvorního blázna, musí ho přiložit k nějaké své již vyložené kartě. Tato karta musí poskytovat rubly i vítězné body. Při následujícím hodnocení této karty se obě hodnoty zamění. To znamená, že hráč dostane rubly ve výši bodové hodnoty a body ve výši rublové hodnoty karty. Po hodnocení se Dvorní blázen odkládá na hromádku na odkládacím poli.

Banket (Bankett) – 1x

Jestliže hráč zahraje Banket, musí ho přiložit k nějaké své již vyložené kartě. Tato karta musí poskytovat rubly i vítězné body. Při následujícím hodnocení této karty se obě hodnoty zdvojnásobí. Po hodnocení se Banket odkládá na hromádku na odkládacím poli.

Autor překladu: Václav Pražák