Da Vinci Code: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
(Umístění kapitol, nadpisy kapitol, odkazy.)
Řádek 12: Řádek 12:
| obchod    = dvc
| obchod    = dvc
}}
}}
= Pravidla =
== Herní materiál ==
== Herní materiál ==
* 26 kostek s čísly
* 26 kostek s čísly
** 13 černých s čísly 0 až 11 + jeden kámen s pomlčkou  
** 13 černých s čísly 0 až 11 + jeden kámen s pomlčkou  
** 13 bílých s čísly 0 až 11 + jeden kámen s pomlčkou
** 13 bílých s čísly 0 až 11 + jeden kámen s pomlčkou


== Cíl hry ==
== Cíl hry ==
* Uhodnout protivníkův číselný kód dříve, než se to podaří jemu
* Uhodnout protivníkův číselný kód dříve, než se to podaří jemu


== Příprava hry ==
== Příprava hry ==
* Kameny se umístí hodnotou na desku stolu a dobře promíchají.
* Kameny se umístí hodnotou na desku stolu a dobře promíchají.
* Každý hráč si vylosuje čtyři libovolné kameny. Ty před sebe vyrovná do řady tak, že po levé ruce má kámen nejnižší hodnoty a dále jsou kameny srovnány ve vzastupné řadě.
* Každý hráč si vylosuje čtyři libovolné kameny. Ty před sebe vyrovná do řady tak, že po levé ruce má kámen nejnižší hodnoty a dále jsou kameny srovnány ve vzastupné řadě.
* Černý kámen je vždy nižší hodnoty, než kámen bílý. Má-li tedy hráč jedno číslo jak na černé, tak na bílé kostce, bude černá kostka blíže levé ruce.
* Černý kámen je vždy nižší hodnoty, než kámen bílý. Má-li tedy hráč jedno číslo jak na černé, tak na bílé kostce, bude černá kostka blíže levé ruce.
* Pomlčku je možné do řady umístit libovolně, slouží ke zmatení protihráče.
* Pomlčku je možné do řady umístit libovolně, slouží ke zmatení protihráče.


== Průběh hry ==
== Průběh hry ==
* Hráč na tahu si vylosuje jednu kostku a umístí ji stranou své řady tak, aby jen on sám viděl její hodnotu. Pak se snaží uhodnout hodnotu některé z protivníkových kostek.
* Hráč na tahu si vylosuje jednu kostku a umístí ji stranou své řady tak, aby jen on sám viděl její hodnotu. Pak se snaží uhodnout hodnotu některé z protivníkových kostek.
* Uhodne-li, musí protivník tuto kostku sklopit tak, aby byla její hodnota vidět. Hráč, který hádal, má teď dvě možnosti
* Uhodne-li, musí protivník tuto kostku sklopit tak, aby byla její hodnota vidět. Hráč, který hádal, má teď dvě možnosti
Řádek 32: Řádek 42:
** zařadit vylosovanou kostku na příslušné místo svého kódu a tím ukončit svůj tah.
** zařadit vylosovanou kostku na příslušné místo svého kódu a tím ukončit svůj tah.
* Neuhodne-li, musí sklopit vylosovanou kostku a zařadit jí na příslušné místo svého kódu. Jeho tah tím samozřejmě skončil.
* Neuhodne-li, musí sklopit vylosovanou kostku a zařadit jí na příslušné místo svého kódu. Jeho tah tím samozřejmě skončil.


== Konec hry ==
== Konec hry ==
* Hra končí vítězstvím hráče, kterému jako poslednímu zůstane nějaká nesklopená kostka.
* Hra končí vítězstvím hráče, kterému jako poslednímu zůstane nějaká nesklopená kostka.


=Odkazy=
 
= Odkazy =
 
* Tato hra na [http://hrejsi.cz/cgi/hry/hry.pl hrejsi.cz]: [http://hrejsi.cz/cgi/hry/hry.pl?hra=dvc Pokladnice her], [http://hrejsi.cz/cgi/hry/prodej.pl?hra=dvc Obchod]
*Představení hry - http://deskovehry.blogspot.com/2006/10/pedstaven-hry-davinci-code.html
*Představení hry - http://deskovehry.blogspot.com/2006/10/pedstaven-hry-davinci-code.html
* [http://boardgamegeek.com/game/8946 Stránka hry na boardgamegeek.com]
* [http://boardgamegeek.com/game/8946 Stránka hry na boardgamegeek.com]

Verze z 27. 2. 2008, 17:37

Dvc.jpg
Počet hráčů 2-4
Doporučený věk 10
Délka hry 15 až 20 minut
Autor Eiji Wakasugi
Ocenění Spiel des Jahres 2004 - doporučená hra

Pravidla

Herní materiál

  • 26 kostek s čísly
    • 13 černých s čísly 0 až 11 + jeden kámen s pomlčkou
    • 13 bílých s čísly 0 až 11 + jeden kámen s pomlčkou


Cíl hry

  • Uhodnout protivníkův číselný kód dříve, než se to podaří jemu


Příprava hry

  • Kameny se umístí hodnotou na desku stolu a dobře promíchají.
  • Každý hráč si vylosuje čtyři libovolné kameny. Ty před sebe vyrovná do řady tak, že po levé ruce má kámen nejnižší hodnoty a dále jsou kameny srovnány ve vzastupné řadě.
  • Černý kámen je vždy nižší hodnoty, než kámen bílý. Má-li tedy hráč jedno číslo jak na černé, tak na bílé kostce, bude černá kostka blíže levé ruce.
  • Pomlčku je možné do řady umístit libovolně, slouží ke zmatení protihráče.


Průběh hry

  • Hráč na tahu si vylosuje jednu kostku a umístí ji stranou své řady tak, aby jen on sám viděl její hodnotu. Pak se snaží uhodnout hodnotu některé z protivníkových kostek.
  • Uhodne-li, musí protivník tuto kostku sklopit tak, aby byla její hodnota vidět. Hráč, který hádal, má teď dvě možnosti
    • pokusit se uhodnout další z protivníkových kostek (při hře ve více hráčích, může hádat i kostku jiného hráče než prvně)
    • zařadit vylosovanou kostku na příslušné místo svého kódu a tím ukončit svůj tah.
  • Neuhodne-li, musí sklopit vylosovanou kostku a zařadit jí na příslušné místo svého kódu. Jeho tah tím samozřejmě skončil.


Konec hry

  • Hra končí vítězstvím hráče, kterému jako poslednímu zůstane nějaká nesklopená kostka.


Odkazy