Can’t Stop: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
m
(Umístění kapitol, nadpisy kapitol, odkazy.)
Řádek 15: Řádek 15:




==Herní materiál==
 
= Pravidla =
 
== Herní materiál ==
 
* Hrací plán představuje horu, na které jsou vyznačeny horolezecké cesty označené čísly 2 - 12.
* Hrací plán představuje horu, na které jsou vyznačeny horolezecké cesty označené čísly 2 - 12.
** <small><small>cesty 2 a 12 jsou dlouhé 3 políčka, 3 a 11 dlouhé 5,  4 a 10 dlouhé 7, 5 a 9 dlouhé 9, 6 a 8 dlouhé 11 a cesta 7 je dlouhá 13 políček</small></small>
** <small><small>cesty 2 a 12 jsou dlouhé 3 políčka, 3 a 11 dlouhé 5,  4 a 10 dlouhé 7, 5 a 9 dlouhé 9, 6 a 8 dlouhé 11 a cesta 7 je dlouhá 13 políček</small></small>
Řádek 23: Řádek 27:
* 4 šestistěnné kostky
* 4 šestistěnné kostky


==Cíl hry==
 
== Cíl hry ==
 
Dobýt tři vrcholové body, ve variantě pro dva hráče je nutno dobýt čtyři vrcholové body.
Dobýt tři vrcholové body, ve variantě pro dva hráče je nutno dobýt čtyři vrcholové body.


==Průběh hry==
 
== Průběh hry ==
 
*V každém tahu hodí hráč čtyřmi kostkami. Vybere si dvě z nich tak, že jejich součet označuje cestu, která ještě není dobytá, a po této cestě šplhá. To znamená, že na ni postaví dolů jednoho ze svých horolezců nebo, pokud má na této cestě zajišťovací žeton, nasadí ho o jedno pole výš. Druhý pár kostek musí také využít, pokud je to možné.
*V každém tahu hodí hráč čtyřmi kostkami. Vybere si dvě z nich tak, že jejich součet označuje cestu, která ještě není dobytá, a po této cestě šplhá. To znamená, že na ni postaví dolů jednoho ze svých horolezců nebo, pokud má na této cestě zajišťovací žeton, nasadí ho o jedno pole výš. Druhý pár kostek musí také využít, pokud je to možné.
*Nemusí to být možné, pokud druhý součet označuje cestu, která je již dobyta nebo pokud je cesta sice volná, ale všichni tři horolezci hrajícího hráče jsou již na stěně.
*Nemusí to být možné, pokud druhý součet označuje cestu, která je již dobyta nebo pokud je cesta sice volná, ale všichni tři horolezci hrajícího hráče jsou již na stěně.
Řádek 32: Řádek 40:
*Cesta je dobyta v momentě, kdy některý z hráčů zajistí její vrchol. Po této cestě se již nesmí lézt.
*Cesta je dobyta v momentě, kdy některý z hráčů zajistí její vrchol. Po této cestě se již nesmí lézt.


==Konec hry==
 
== Konec hry ==
 
* Hra končí v momentě, kdy jeden z hráčů dobyde potřebný počet vrcholů
* Hra končí v momentě, kdy jeden z hráčů dobyde potřebný počet vrcholů
= Odkazy =
* Tato hra na [http://hrejsi.cz/cgi/hry/hry.pl?hra=cns hrejsi.cz]

Verze z 27. 2. 2008, 16:59

Počet hráčů 2-4
Doporučený věk 8
Délka hry 30 až 45 minut
Autor Sid Sackson
Vydání
1977 Parker Brothers Can’t Stop
Ocenění Spiel des Jahres 1981 - výběrová listina, Spiel des Jahres 1982 - výběrová listina

Házíte kostkami a stoupáte k vrcholu. Když házení včas přerušíte, nastoupaná výška vám zůstane. Když ne, můžete spadnout zpátky. Horolezecká hra s prvkem náhody a psychologie pro více hráčů.


Pravidla

Herní materiál

  • Hrací plán představuje horu, na které jsou vyznačeny horolezecké cesty označené čísly 2 - 12.
    • cesty 2 a 12 jsou dlouhé 3 políčka, 3 a 11 dlouhé 5, 4 a 10 dlouhé 7, 5 a 9 dlouhé 9, 6 a 8 dlouhé 11 a cesta 7 je dlouhá 13 políček
  • Pro každého hráče
    • 3 figurky horolezců
    • 11 žetonků zajišťovacích táborů
  • 4 šestistěnné kostky


Cíl hry

Dobýt tři vrcholové body, ve variantě pro dva hráče je nutno dobýt čtyři vrcholové body.


Průběh hry

  • V každém tahu hodí hráč čtyřmi kostkami. Vybere si dvě z nich tak, že jejich součet označuje cestu, která ještě není dobytá, a po této cestě šplhá. To znamená, že na ni postaví dolů jednoho ze svých horolezců nebo, pokud má na této cestě zajišťovací žeton, nasadí ho o jedno pole výš. Druhý pár kostek musí také využít, pokud je to možné.
  • Nemusí to být možné, pokud druhý součet označuje cestu, která je již dobyta nebo pokud je cesta sice volná, ale všichni tři horolezci hrajícího hráče jsou již na stěně.
  • Hráč hraje tak dlouho, dokud se nerozhodne po svém tahu zajistit, to znamená na místa, kde jsou v tomto momentě jeho horolezci, položí zajišťovací žeton (na každé cestě má smysl udržovat pro každého hráče nejvyšší zajištění) , anebo tah končí, pokud nedokáže využít žádný z možných párů kostek k tahu. V tom případě všichni jeho horolezci spadli, odstraní je z desky a ve hře pokračuje další hráč.
  • Cesta je dobyta v momentě, kdy některý z hráčů zajistí její vrchol. Po této cestě se již nesmí lézt.


Konec hry

  • Hra končí v momentě, kdy jeden z hráčů dobyde potřebný počet vrcholů

Odkazy