Bághčal: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
 
(Umístění kapitol, nadpisy kapitol, odkazy.)
 
(Není zobrazeno 7 mezilehlých verzí od 4 dalších uživatelů.)
Řádek 1: Řádek 1:
=Charakteristika=
{{Infobox hra
| kód      = bag
| název    = Bághčal
| foto      =
| hráčů    = 2
| věk      = 8
| délka    = 20 až 60 minut
| autor    =
| rok      = Neznámý rok
| vydavatel =
| ocenění  =
| obchod    =
}}
[[Kategorie:Abstraktní hry]]
[[Kategorie:Nesymetrické hry]]


''Počet hráčů'': 2
Stará indická hra na kozy a tygry. Je zajímavá tím, že každý hráč má jiný počet kamenů a jinak s nimi pohybuje. ''Žrát'' může pouze tygr, ale má jen 4 kameny, zatímco koza má kamenů 20 a zvítězit může ''zablokováním'' tygrů.


''Doporučený věk'': alespoň 8 let


''Délka hry'': 20 až 60 minut
= Pravidla =


== Herní materiál ==


Stará indická hra na kozy a tygry. Je zajímavá tím, že každý hráč má jiný počet kamenů a jinak s nimi pohybuje. „Žrát“ může pouze tygr, ale má jen 4 kameny, zatímco koza má kamenů 20 a zvítězit může „utěsněním“ tygrů.
* Hrací plán
* 4 černé kameny - tygři
* 20 bílých kamenů - kozy




=Pravidla=
== Příprava hry ==


==Tahy==
Před začátkem hry se umístí černé kameny do rohovích polí. <br>
Bílé kameny jsou mimo hrací plán.


Hru zahajuje bílý. Položí jeden svůj kámen na kterýkoli volný bod.
 
Potom je na tahu černý. Posune jednoho s tygrů po čáře na sousední volný bod.
== Průběh hry ==
 
Hru zahajuje bílý. Položí jeden svůj kámen na kterýkoli volný bod. <br>
Bílý musí nejdřív umístit všechny své kameny na desku, teprve když položí poslední, smí je začít v tazích přesunovat. Kozy se pohybují podobně jako tygři, jenom na sousední volný bod. Nemohou však jiné kameny přeskakovat. <br>
Potom je na tahu černý. Posune jednoho s tygrů po čáře na sousední volný bod. <br>
Jestliže je na sousedním bodu bílý kámen, za kterým je další bod volný, tygr může (ale nemusí) kozu sežrat tím, že jí přeskočí a odklidí z herního plánu. <br>
Dál se oba hráči pravidelně střídají, bílý zpočátku klade na desku stále nové kameny, černý posunuje tygry a snaží se sežrat ovce.
Dál se oba hráči pravidelně střídají, bílý zpočátku klade na desku stále nové kameny, černý posunuje tygry a snaží se sežrat ovce.


==Pohyb kamenů==


Pokaždé když je na tahu černý, posune jednoho tygra. Jestliže je na sousedním bodu bílý kámen, za kterým je další bod volný, tygr může (ale nemusí) kozu sežrat tím, že jí přeskočí a odklidí z herního plánu.
== Konec hry ==
Bílý musí nejdřív umístit všechny své kameny na desku, teprve když položí poslední, smí je začít v tazích přesunovat. Kozy se pohybují podobně jako tygři, jenom na sousední volný bod. Nemohou však jiné kameny přeskakovat.


==Zakončení hry==
Černý zvítězí, když se tygrům podaří vyřadit všech dvacet koz. <br>
Bílý vyhraje, jestliže dokáže zahnat tygry do takového postavení, kde se nebudou moci hnout z místa.


Černý zvítězí, když se tygrům podaří vyřadit všech dvacet koz.
= Odkazy =
Bílý vyhraje, jestliže dokáže zahnat tygry do takového postavení, kde se nebudou moci hnout z místa.
 
* Tato hra na [http://hrejsi.cz/cgi/hry/hry.pl?hra=bag hrejsi.cz]

Aktuální verze z 27. 2. 2008, 16:57

Počet hráčů 2
Doporučený věk 8
Délka hry 20 až 60 minut

Stará indická hra na kozy a tygry. Je zajímavá tím, že každý hráč má jiný počet kamenů a jinak s nimi pohybuje. Žrát může pouze tygr, ale má jen 4 kameny, zatímco koza má kamenů 20 a zvítězit může zablokováním tygrů.


Pravidla

Herní materiál

  • Hrací plán
  • 4 černé kameny - tygři
  • 20 bílých kamenů - kozy


Příprava hry

Před začátkem hry se umístí černé kameny do rohovích polí.
Bílé kameny jsou mimo hrací plán.


Průběh hry

Hru zahajuje bílý. Položí jeden svůj kámen na kterýkoli volný bod.
Bílý musí nejdřív umístit všechny své kameny na desku, teprve když položí poslední, smí je začít v tazích přesunovat. Kozy se pohybují podobně jako tygři, jenom na sousední volný bod. Nemohou však jiné kameny přeskakovat.
Potom je na tahu černý. Posune jednoho s tygrů po čáře na sousední volný bod.
Jestliže je na sousedním bodu bílý kámen, za kterým je další bod volný, tygr může (ale nemusí) kozu sežrat tím, že jí přeskočí a odklidí z herního plánu.
Dál se oba hráči pravidelně střídají, bílý zpočátku klade na desku stále nové kameny, černý posunuje tygry a snaží se sežrat ovce.


Konec hry

Černý zvítězí, když se tygrům podaří vyřadit všech dvacet koz.
Bílý vyhraje, jestliže dokáže zahnat tygry do takového postavení, kde se nebudou moci hnout z místa.

Odkazy