Agora: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
m
(Odkazy.)
 
(Není zobrazeno 8 mezilehlých verzí od 5 dalších uživatelů.)
Řádek 1: Řádek 1:
[[Soubor:Ago fotka1.jpg|thumb]]
{{Infobox hra
| kód      = ago
| název    = Agora
| foto      = ago.jpg
| hráčů    = 2
| věk      = 10
| délka    = 20 až 40 minut
| autor    = Nicolas Halpern-Herla
| rok      = 1996
| vydavatel = Strate & J
| ocenění  = Pion d'Or
| obchod    =
}}


''Počet hráčů'': 2
[[Kategorie:Abstraktní hry]]


''Doporučený věk'': alespoň 10 let
Svými kameny se pohybujete v několika patrech hrací desky, která vypadá jako amfiteátr. Dáváte si kameny na sebe a „požíráte“ soupeřovy kameny, které jsou níž.


''Délka hry'': 20 až 40 minut


''Vydavatel'': Sté Strate & J, Paris
= Pravidla =
{{Rok vydání|1996}}
{{Autor|Nicolas Herla}}


''Ocenění'': Pion d'Or
== Herní materiál ==




Svými kameny se pohybujete v několika patrech hrací desky, která vypadá jako amfiteátr. Dáváte si kameny na sebe a „požíráte“ soupeřovy kameny, které jsou níž.
Deska o půdorysu čtverce rozděleného na 6 × 6 čtvercových polí. Pole jsou ve třech různých výškách (patrech). Obvodová pole (je jich 20) jsou nejvýše; druhý ochoz (12 polí) je o patro níže; prostřední 4 pole jsou nejníže. 22 čtvercových kamenů má z jedné strany černou barvu, z druhé bílou.
 


== Cíl hry ==


==Hrací potřeby==


Deska o půdorysu čtverce rozděleného na 6 × 6 čtvercových polí. Pole jsou ve třech různých výškách (patrech). Obvodová pole (je jich 20) jsou nejvýše; druhý ochoz (12 polí) je o patro níže; prostřední 4 pole jsou nejníže. 22 čtvercových kamenů má z jedné strany černou barvu, z druhé bílou.
Cílem hry je ukrást protivníkovy kameny.


==Cíl hry==


Cílem hry je ukrást protivníkovy kameny.
== Výchozí postavení ==


==Výchozí postavení==


Na krabici uvedeno nebylo. Na internetu jsem ale mezi fotkami Agory objevil i tuto, není to náhodou to správné výchozí postavení?  
Na krabici uvedeno nebylo. Na internetu jsem ale mezi fotkami Agory objevil i tuto, není to náhodou to správné výchozí postavení?  


==Průběh hry==
 
== Průběh hry ==
 


Hráči se střídají, hráč na tahu táhne libovolným svým kamenem na sousední pole v libovolném směru. Pokud na jednom poli stojí věž z kamenů, táhne se vždy jen vrchním kamenem. Kámen má tři možnosti tahu: táhnout na volné pole (to jde vždy), krást nebo se nechat zajmout. Ukradený kámen není totéž co zajatý kámen!
Hráči se střídají, hráč na tahu táhne libovolným svým kamenem na sousední pole v libovolném směru. Pokud na jednom poli stojí věž z kamenů, táhne se vždy jen vrchním kamenem. Kámen má tři možnosti tahu: táhnout na volné pole (to jde vždy), krást nebo se nechat zajmout. Ukradený kámen není totéž co zajatý kámen!


===Kradení kamenů===
 
=== Kradení kamenů ===
 


Má-li hráč kámen ve stejné nebo větší výšce než jeho protivník, může protivníkův kámen ukrást. Hráčův kámen se položí na protivníkovy kameny, ty se obrátí a tak změní barvu.
Má-li hráč kámen ve stejné nebo větší výšce než jeho protivník, může protivníkův kámen ukrást. Hráčův kámen se položí na protivníkovy kameny, ty se obrátí a tak změní barvu.
Řádek 39: Řádek 51:
Do výšky se kámen dostane buď tak, že stojí na věži jiných kamenů, nebo že stojí ve vyšším patře na okraji desky.
Do výšky se kámen dostane buď tak, že stojí na věži jiných kamenů, nebo že stojí ve vyšším patře na okraji desky.


===Zajímání kamenů===
 
=== Zajímání kamenů ===
 


Má-li hráč kámen ve stejné nebo nižší výšce než jeho protivník, může se protivníkovu kameni vzdát do zajetí. Hráčův kámen se neobrací, ponechá si svou dosavadní barvu a zasune se pod soupeřovy kameny.
Má-li hráč kámen ve stejné nebo nižší výšce než jeho protivník, může se protivníkovu kameni vzdát do zajetí. Hráčův kámen se neobrací, ponechá si svou dosavadní barvu a zasune se pod soupeřovy kameny.
Řádek 45: Řádek 59:
Pokud zajatci v určité věži získají převahu, dojde k revoluci! Strážci jsou přemoženi zajatci a jsou ukradeni: obrátí se a celá věž získá barvu dosavadních zajatců.
Pokud zajatci v určité věži získají převahu, dojde k revoluci! Strážci jsou přemoženi zajatci a jsou ukradeni: obrátí se a celá věž získá barvu dosavadních zajatců.


==Konec hry==
 
== Konec hry ==
 


Hra končí, když všechny kameny jsou otočeny nahoru stejnou barvou. Hráč, kterému tato barva patří, vyhrál.
Hra končí, když všechny kameny jsou otočeny nahoru stejnou barvou. Hráč, kterému tato barva patří, vyhrál.
= Odkazy =
* Tato hra na [http://hrejsi.cz/cgi/hry/hry.pl?hra=ago hrejsi.cz]
http://www.boardgamegeek.com/images/game/11680

Aktuální verze z 27. 2. 2008, 16:56

Ago.jpg
Počet hráčů 2
Doporučený věk 10
Délka hry 20 až 40 minut
Autor Nicolas Halpern-Herla
Vydání
1996 Strate & J Agora
Ocenění Pion d'Or

Svými kameny se pohybujete v několika patrech hrací desky, která vypadá jako amfiteátr. Dáváte si kameny na sebe a „požíráte“ soupeřovy kameny, které jsou níž.


Pravidla

Herní materiál

Deska o půdorysu čtverce rozděleného na 6 × 6 čtvercových polí. Pole jsou ve třech různých výškách (patrech). Obvodová pole (je jich 20) jsou nejvýše; druhý ochoz (12 polí) je o patro níže; prostřední 4 pole jsou nejníže. 22 čtvercových kamenů má z jedné strany černou barvu, z druhé bílou.


Cíl hry

Cílem hry je ukrást protivníkovy kameny.


Výchozí postavení

Na krabici uvedeno nebylo. Na internetu jsem ale mezi fotkami Agory objevil i tuto, není to náhodou to správné výchozí postavení?


Průběh hry

Hráči se střídají, hráč na tahu táhne libovolným svým kamenem na sousední pole v libovolném směru. Pokud na jednom poli stojí věž z kamenů, táhne se vždy jen vrchním kamenem. Kámen má tři možnosti tahu: táhnout na volné pole (to jde vždy), krást nebo se nechat zajmout. Ukradený kámen není totéž co zajatý kámen!


Kradení kamenů

Má-li hráč kámen ve stejné nebo větší výšce než jeho protivník, může protivníkův kámen ukrást. Hráčův kámen se položí na protivníkovy kameny, ty se obrátí a tak změní barvu.

Do výšky se kámen dostane buď tak, že stojí na věži jiných kamenů, nebo že stojí ve vyšším patře na okraji desky.


Zajímání kamenů

Má-li hráč kámen ve stejné nebo nižší výšce než jeho protivník, může se protivníkovu kameni vzdát do zajetí. Hráčův kámen se neobrací, ponechá si svou dosavadní barvu a zasune se pod soupeřovy kameny.

Pokud zajatci v určité věži získají převahu, dojde k revoluci! Strážci jsou přemoženi zajatci a jsou ukradeni: obrátí se a celá věž získá barvu dosavadních zajatců.


Konec hry

Hra končí, když všechny kameny jsou otočeny nahoru stejnou barvou. Hráč, kterému tato barva patří, vyhrál.


Odkazy

http://www.boardgamegeek.com/images/game/11680