Zápory sběratelských her
Řada lidí a to i velmi významných (v oboru deskových her) sdílí negativní názor na sběratelské (karetní) hry. Nikdo z nich se dosud nepokusil jasně a zřetelně formulovat proč tomu tak je. Cílem tohoto článku, je shromáždit a dobře formulovat argumenty tohoto názoru. Nevíte o někom, kdo by pomohl najít opačné argumenty a umístit je na stránku Klady sběratelských her?
Zatím článek pojednává o záporech těchto her především pro mladé lidi.
princip šíření sběratelských her
Způsob šíření sběratelských her byl proslaven hrou Magic: The Gathering a od té doby nesčetněkrát kopírován a obměňován. V zásadě jde o to, že pro úspěch ve hře mezi hráči, nebo pro účast na turnajích je potřeba vlastnit karty, figurky či jiné komponenty určité síly. Nezávisí přitom, zda jde přímo o sílu vyjádřenou přímo chrakteristikou jedné komponenty, či konstalací více komponent (na hru si člověk předem sestavuje balíček podle svého uvážení). Těmto komponentům, která jsou pro hru nezbytné říkejme tedy silné komponenty - můžete se představit přeba nějakou sestavu karet nebo figurek.
Přitom ona "sběratelskost" spočívá především v tom, že silné komponenty nelze přímo koupit - tedy nemůžete jít do obchodu a koupit přesně ty komponenty které pořebujete. Jsou dvě cesty jak je můžete získat
- postupným sbíráním a vyměňováním
- kupováním náhodných balíčků naslepo
Druhý bod spočívá v tom, že si koupíte balení obsahující několik komponent, aniž víte jaké komponenty přesně obsahuje, nebo zda vůbec se vám některý z nich bude hodit, zda bude pro vás obsahovat nějaké silné komponenty a kolik.
hlavní zápory
Sběratelské hry mají nejrůznější formu - karetní, figurkové a další formy. Příčina jejich škodlivostí nespočívá v jejich podobě, nebo herních mechanizmech, které jsou u některých sběratelských her srovnatelně kvalitní s nesběratelskými. Příčina je ve způsobu jakým jsou šířeny.
vlivy sběratelských her na mladé lidi
under construction ;-)
kdyz jsem blby tak jsem blby...
vid Pogo
Cesnekovy_Snek