Plateau
Počet hráčů: 2
Doporučený věk: alespoň 10 let
Délka hry: 20 až 45 minut
Vydavatel: Magnolia Game Company
Rok vydání: 1990
Autor: Jim Albea
V této hře můžete uplatnit nejen své taktické a strategické schopnosti, ale i intuici, jelikož hrací kameny jsou oboustranné a co je na druhé straně, ví jen hráč, kterému kámen patří.
Herní materiál
- hrací deska 4×4 pole
- Dvě sady dvanácti hracích kamenů - černá a bílá Počet Jméno Označení Hodnota
Počet | Jméno | Označení | Hodnota |
1 | eso | červená/modrá | 21 bodů |
1 | twister | oranžová/nic | 15 |
1 | červená maska | červená/nic | 10 |
1 | modrá maska | modrá/nic | 8 |
2 | červený | červená/červená | 5 |
2 | modrý | modrá/modrá | 4 |
4 | obyčejný | nic/nic | 1 |
Cíl hry
Zajmout soupeři šest kamenů, nebo vytvořit nepřerušený sloupec šesti svých kamenů.
Průběh hry
Na začátku hry jsou všechny kameny mimo hrací plán. Černý položí dva své kameny na libovolné pole na obvodu hracího plánu. Oba kameny na jedno pole. Totéž učiní hráč s bílými kameny a dále se oba hráči v tazích pravidelně střídají. Mohou buď: položit na desku další kámen a to na volné pole, nebo na svůj kámen. posunout některý ze svých kamenů. nabídnout výměnu zajatců.
Pohyb kamenů
doplnit obrázky
- Kámen se pohybuje podle toho, jakou barvu má na vrchní straně:
- Červený kámen se pohybuje o jedno pole v ortogonálních směrech (horizontálně,vertikálně).
- Modrý kámen se pohybuje o jedno pole v diagonálních směrech.
- Obyčejný kámen se pohybuje o jedno pole ve všech směrech.
- Oranžový kámen (twister) se pohybuje o jedno pole ortogonálně plus jedno pole diagonálně.
- Kámen lze otočit před jeho přemístěním rubovou stranou navrch.
- Pohybujeme-li sloupcem kamenů, můžeme se posunout až o tolik polí, kolik je kamenů ve sloupci. Jedná se jen o naše kameny a to od vrchního kamene po první protivníkův kámen ve sloupci.
- Můžeme přesunovat pouze kameny své barvy.
- Kameny při přemisťování můžeme libovolně upouštět či přibírat.
doplnit obrázky
- Manipulace s kameny musí být prováděna jednou rukou tak, aby soupeř vše dobře viděl.
Zajímání kamenů
Zkončí-li tah na poli obsazeném soupeřovým kamenem, je tento kámen zajat a odstraněn z desky. Obyčejný kámen nesmí být položen na soupeřův kámen. Přesuneme-li více kamenů na pole obsazené soupeřovými kameny, zajmeme odpovídající počet kamenů.
doplnit obrázky
Výměna zajatců
- Nabídne-li jeden ze soupeřů zajatce k výměně, musí mu za ně druhý soupeř dát zajatce v odpovídající bodové hodnotě, nebo v hodnotě nižší.
- Má-li k výměně pouze zajatce vyšší hodnoty, pak záleží pouze na něm jestli na výměnu přistoupí.
Konec hry
Zvítězí hráč, který jako první buď
- zajme soupeři šest kamenů nebo
- vytvoří nepřerušený sloupec šesti svých kamenů.