Mykerinos
Herní materiál
- hrací deska
- 36 karet
doplnit
Příprava hry
Hrací desku položíme na stůl, všechny aregeology vedle ní jako společnou zásobu. Každý hráč si vybere barvu a obdrží dva žetony ve své barvě. Jeden z nich položí na počítadlo (obvod hracího plánu) a druhý vedle stupnice pořadí passů. Vylosovaný začínající hráč náhodně umístí žetony se symboly patronů náhodně na pole na koncích jednotlivých křídel muzea.
Průběh hry
Hra se skládá z čtyř období.
Průběh období
fáze 1 - příprava
Každý z hráčů obdrží ze společné zásoby 8 svých archologů (11 ve hře pro 3 hráče) a přidá si je do své osobní zásoby archologů. Začínající hráč náhodně sestaví území které se budo v tomto období objevovat (obrázek 1).
fáze 2 - objevování
Od začínajícího hráče se po směru hodinových ručiček hráči střídají v tazích. V každém tahu může (a musí) hráč provést jednu z následujících akcí:
Začne nové vykopávky
Vezme archeologa ze své zásoby a položí ho na volné pole území na pole bez pyramidy.
Rozšíří své vykopávky
Vezme dva archeology ze své zásoby. Prvního z nich položí na volné pole bez pyramidy vedle svého archeologa, který již je na území. Druhého archeologa položí na volné pole bez pyramidy vedle prvního. Vedle přitom znamená na pole která kolmo sousedí - ne šikmo.
Vzdá se tahu
Čímž ovšem pro sebe ukončí tuto fázi hry - ostatní pokračují dále v tazích bez něj. Hráč položí svůj žeton na první volné pole na stupnici pořadí passů. Pokud hráč nemá v zásobě žádného argeologa, je toto jediná akce kterou může udělat.
Využít speciální schopnosti patrona
Od druhého období dál mohou mohou mít hráči před sebou karty patronů z předchozích období. Ve svém tahu smí hráč použít speciální schopnosti jen jednoho patrona, v jednom odbobí každého patrona jen jednou (přesněji každou kartu patrona - může jich mít více stejných). Hráč na tahu si vybere patrona jehož speciální schopnost chce použít a tapne jeho kartu - na začátku období jsou všechny karty patronů otočeny zpátky aby mohly být znovu využity.