Zepter - strategie (Jirka Bauma)

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Verze z 6. 2. 2011, 21:11, kterou vytvořil Jirka bauma (diskuse | příspěvky) (→‎Strategie [[Zepter von Zavandor]])
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

Strategie Zepter von Zavandor

Postavy:

  • Čarodějnice je nejslabší postava, vyvažte jí tím, že jí dejte víc peněz do začátku (přinejmenším +5 peněz)
  • naopak Elf a Kobold jsou o něco silnější, než zbylé postavy (vyvažte 2 penízkama ?!)

Drahokamy:

  • rubín je výhodný, ale pouze pro Druida, a to hlavně v menším počtu hráčů (pochopitelně si ho zlevněte)
  • diamant je výhodný, jak zlevněný pro Čarodejnici, tak za plnou cenu pro ostatní postavy (nekupujte ho ale příliš ke konci hry)
  • smaragd není výhodný, ani pro Čarodějnici (snad jedině ve 2 ?), přiliš vás posune dopředu v bodech
  • safír je výhodný, ale zajistěte si ještě nějaký další příjem z artefaktů
  • opál je výhodný pro krátkodobé využití (3 opály jako potrava pro zrcadla a tarmantly)

Schopnosti:

  • posun v schopnostech provádějte pokud možno v každém kole
  • je možné je buď dokončovat seriově nebo procházet paraelně, druhá možnost má výhodu, že nezískáváte zbytečně brzo body, a že pak můžete využít lépe vlastnost posunu zdarma někerých artefaktů, ale může být naopak problematická z hlediska nižších přijmů
  • do peněžní schopnosti jděte co nejdřív, je to výhodné, Druid a Čarodějnice ji ale nestíhají
  • potom jděte do zlevňování artefaktů a slotů na kameny (netýká se Druida a Čarodějnice)
  • na závěr si nechte schopnost jednorázových peněz (netýká se Druida a Čarodějnice)
  • do zlevňování kamenů jděte pouze jako Druid a Čarodějnice
  • do výroby rubínů jděte pouze jako Druid (Čarodějnicí má možná určité šance ve 2 hráčích)

Artefakty

  • nejvýhodnější jsou elixír, pásek, krystal, maska, feuerkirch
  • artefakty z 1.epochy se kupují spíše na body, je ale třeba si dát pozor, abyste nešli v bodech příliš dopředu, taky se dají koupit z důvodu zisku velké slevy na jiný artefakt
  • jeden z možných strategických plánů je jít od počátku do vysokého handlimitu díky kouli a využívat jej k přibržďování se tak, aby jste si drželi poslední místo v bodech a měli slevu na artefakty
  • zrcadlo není výhodné, ledaže by soupeři museli zahodit nějaké cennější kameny
  • hůlka, tarmantel a talisman se berou na body

Zahájení

  • co nejvíc si zvyšujte příjem !

Konec hry

  • snažte se hrát jako poslední
  • nejvýhodnější wechtr je opálový, dává hodně bodů a můžete jej osadit až v posledním kole
  • hodně bodů dává rovněž safírový wechtr
  • kdo má velký příjem, má větší operabilitu, co může udělat, než ten, co má malý příjem
  • kdo má větší slevu na wechtry nebo kdo má vyšší handlimit, má rovněž vyšší operabilitu, co může udělat
  • kdo má nakoupené diamanty, má také vyšší operabilitu, protože je může event. prodat
  • operabilita se dá též vylepšit schopností jednorázové peníze
  • na konci hry je operabilita klíčová, protože většinou máte nižší příjem než cena wechtru, takže zde působí fenomén dohmatu známý s plaveckých závodů, může se stát, že vám to nevýjde a zbude vám spousta peněz, s kterými nic neuděláte

Jirka bauma 08:39, 13. 3. 2006 (CET), aktualizace Jirka bauma 21:06, 6. 2. 2011 (CET)