Diskuse k šabloně:Infobox hra

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

Vzhled šablony

Některé stránky her vypadají dost podivně. Například:

  • všechny stránky co měly předtím obrázek ho mají teď pod Infoboxem, což nevypadá dobře. Např: Alhambra. Navíc to odsazuje další text.
až budeš řešit tohle, tak spíš než vymazání toho druhého obrázku (pokud je jiný než v infoboxu) ho přesuň na konec někam do odkazů - třeba tam udělej minisekci Další obrázky. Jde o to aby se nestratila ta informace, že ten obrázek přináleží k dalé hře, Časem se totiž budou muset projít všechny obrázky ručně a přiřadit "sirotčí" obrázky ke hrám. --Admin 13:05, 15. 6. 2007 (CEST)
OK. Mimochodem myslel jsem, že u každého obrázku jméno souboru začíná třípísmenným kódem hry. Tak to není? --Dan 13:39, 15. 6. 2007 (CEST)
  • Nedělal jsi to náhodou nějakým scriptem? Pokud ano tak prosím příšte opatrněji :-) ... u her kde je více autorů (šablona Autoři) tuto vůbec nepřečetl.
    • K tomuto tématu: sdružíme-li do jedné šablony informace o hře, pak je problém s "množnými čísly" šablon Vydavatelé a Autoři. Jako jakés takés řešení vidím zavedení parametrů Autor, Autor2, Autor3, ..., Autor9 viz Šablona:Údaje o hře
Nepřipadá mi důležité, zda se kolonka jmenuje "Autor", nebo "Autoři". Problém ale bude s automatickým obalením odkazy, takže to budeme muset udělat. --Dan 13:39, 15. 6. 2007 (CEST)
  • Hry které neexistovaly a tudíž tam byl červený odkaz který vybízel k doplnění to vytvořilo jakousi podivnou prázdnou stránku.
Pokud je dáš do jedné kategorie k vymazání, tak ti je můžu pomoct vymazat. --Admin 12:50, 15. 6. 2007 (CEST)
Kouknu se, kolik jich je a jestli by nešlo spíš doplnit tu charakteristiku. --Dan 13:39, 15. 6. 2007 (CEST)
  • Hry které nemají žádký popis Entropie vypadají špatně, protože je tam veký blok bílého místa.
  • Minolý systém měl jednu velkou výhodu: umožňoval komukoli celkem snadno přidat další "atribut" ke hře. Tak ostatně vznikly "alternativní názvy" a podobně. Musíme se dobře zamyslet nad tím, jak podobnou věc umožnit i v stávajícím systému. Rovněž je potřeba nějakým způsobem vysvětlit lidem co dělat při zakládání nové hry. Jaké jsou možnosti atd.
Předpokládám, že množina atributů se časem stabilizuje. Pokud něco nemá dlouhodobé trvání, není to dobrý kandidát na (centrálně podchycený) atribut. V infoboxu ale může být třeba řádek Poznámka nebo tak něco. Alternativní názvy podle mě vyžadují poněkud komplexnější rozpracování. --Dan 13:39, 15. 6. 2007 (CEST)
  • Celkově to totálně rozbilo kategorie - kategorie podle autorů jen s jejich jménem nejsou dobré ani žádoucí, kategorie s vydavateli jen podle jejich jmen nejsou žádoucí, kategorie podle tvání rovněž nejsou žádoucí, v časech totiž není žádný dobrý systém.
něco jsem hotfixoval, chtělo by to ale projít zda někde nejsou ještě nějaké chyby --Admin 13:03, 15. 6. 2007 (CEST)
  • Některé strany nejsou převedeny. Například od písmene A jsou to: Aqua Romana, Atlantic Star, Axis & Allies
  • Doufám, že se nejedná jen o export z palubní databáze ale o automatické převedení toho co na deskovehry.cz bylo, protože ty informace na dh už byly redigovány a pouhým exportem z databáze se tahle práce všechna zruší. Pokud to tak, je tak jedná cesta je to revertnout a udělat to znova a v klidu.
Samozřejmě že ne. Všechno, co je v infoboxu, je zatím výhradně z té stránky, na které se infobox nachází. --Dan 12:24, 15. 6. 2007 (CEST)
V to jsem tajně doufal :-)
  • Celkově jsem dost proti automatizovanému měnění wiki stránek - tedy proti "botům", pokud nejsou velmi, VELMI dobře vyzkoušeni a už úplně jsem proti jejich zkoušení přímo na live site. Všechni kdo chtějí používat bota, by měli, když už ne se přímo zeptat a anoncovat ho předem (což je například na wikipedii běžné viz http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Bot_policy) a určiě by ho neměli pouštět jako anonymního uživatele, ale pod speciálním uživatelem, který bude mít ve jménu "Bot". Jen tak se v nejhorším dají změny rychle revertovat.
K něčemu takovému směřuju. Mám pocit, že není podstatné, aby měl účet ve jménu "Bot", ale aby správce k tomu účtu přiřadil příznak robota někde v databázi účtů. --Dan 12:27, 15. 6. 2007 (CEST)
Určitě to není podstatné technicky, ale je to dobré pro ostatní uživatele, protože pak je to viditelnější v historii apod. Moje poznámka směřuje ale spíše k tomu, že se mi nelíbí strategie:
  1. Zavřít oči a spustit na vše
  2. nechat ostatní ať se vyjádří
  3. identifikovat chyby
  4. ručně je upravovat
Jako dobrou považuji například:
  1. Udělat si jasno v záměru a nechat se ostatní vyjádřit
  2. Napsat bota a otestovat na Pískovišti
  3. Pustit ho na PÁR her
  4. identifikovat chyby a ručně je opravit (jak v botovi, tak ve výsledku)
  5. opakovat od bodu 3

--Admin 12:13, 15. 6. 2007 (CEST)

Souhlas. Více méně jsem sledoval strategii č. 2, akorát
    • vědomě jsem vynechal bod 1
    • podcenil jsem potřebný počet testů na bodech č. 3-5 - her je tu přes tři stovky, některé chyby se bohužel objevily až moc daleko od začátku
Chápu, nicméně bod 1 bych nevynechával (minimálně jako alibi) a taky bod "Zavřít oči a spustit na vše" není vůbec součásti navrhovaného postupu - i když jich je 300 tak se to po desítkách dá udělat celé. Nebo po písmenkách. Dokonce to lze spojit a využít levné pracovní síly ostatních ;-) : taková zpráva: Předělal jsem písmenka X a Y, tak mi pomožte opravit chyby jednak přinese kritiku jednak zapojí další lidi. --Admin 13:10, 15. 6. 2007 (CEST)

--Dan 12:54, 15. 6. 2007 (CEST)

Pro Dana Z.: jsem rád, že se tím zabýváš, ale prosím o napravení a neopakování vypsaných vad. deskovehry.cz už není beta, a proto bych nerad aby to vypadalo jako veliké Pískoviště ...

Vím. Obrázků tu předtím moc nebylo, dají se do infoboxu snadno strčit. Odsazení dalšího textu jsem si někde všiml a je mi to divné. Myslím, že to není jen u obrázků. Možná to nějak bude souviset s tím "My skinem", co tu máš, protože ve Wikipedii se tohle se stejně udělanými infoboxy neděje. Šablonu Autoři ještě pochytám. Ony jsou bohužel u některých her různé "tabulkové" informace, které vůbec nebyly v šabloně. --Dan 12:05, 15. 6. 2007 (CEST)
Ještě k té betě. Za sebe slibuju, že se polepším. Nicméně tím, že z názvu vyndáš betu, z toho ještě release verzi neuděláš. S tím, jak to tu vypadalo, než jsem vyrobil infoboxy, bych taky nijak spokojený nebyl. --Dan 12:33, 15. 6. 2007 (CEST)
Jasne. Promin jestli nekde muj ton byl prilis ostry, rozhodne jsem rad kdyz se neco deje, jen holt musim obcas protestovat ;-) Co se tyce grafickeho vzhledu infoboxu, jeste bych si jista vylepseni dovedl predstavit - jako urcita prcovni verze viz Uživatel:Admin/Pískoviště - ještě to ale není hotovo. Co se týče bety, tak to že dh považuji za release není způsobeno vyndáním bety - ta ostatně tam byla o dost déle než jsem to považoval za release. Považuji to za release, protože všeobecně deskovehry.cz lidi považují za realese, dávají na ně odkazy, pracují na nich atd. To je ten důvod proč je potřeba aby to v každé chvíli vypadalo alespoň na většině stran jako fungující web (byť třeba ne ultrahezký) a ne jako pískoviště. Nic víc. --Admin 12:48, 15. 6. 2007 (CEST)

Obchod

Je tu trochu probklem. Na deskovehry.cz se podili rada lidi vcetne tech co maji ruzne jine internetove obchody. Pokud je mame udrzet a nalakat nejake dalsi, tak je potreba opatne s reklamou na jeden konkretni obchod. Relativne velkou (a v podstate stale nedoresenou) kontraverzi je umistovani jakychkoli vnejsich odkazu na hraci material na strankach, ktere ho poskytuji castecne volne a castecne zpoplatnene. Je to dost na hrane. Jeden konkretni obchod a primo v infoboxu, je, obavam se, za touto hranici. Pokud chceme najit zpusob, jak takovyto odkaz nekde na strankach mit, tak je potreba aby tomu predcazela diskuze a peclive uvazeni, zda to neodradi nektere dalsi lidi ke spolupraci a nasledne stanoveni pravidel pro takoveto komercni odkazy (napriklad pozadavek zpetneho odkazu). Uvedomuji si, ze je to celkove dost citliva a mozna i osobni vec, ale je potreba to vyresit dobrym kompromisem. Zatim jsem radek s odkazem v sablone vymazal. --Admin 11:45, 15. 6. 2007 (CEST)

Byla to součást Klářina přání, já jsem jí říkal, že s tím může být teoreticky problém :-) Na druhou stranu pokud se nám podaří ty dva portály sloučit, přenese se na deskovehry.cz obrovské množství Klářiny práce, což by takový krok ospravedlňovalo. Pokud jde o mne, nebránil bych se ani odkazům na více než jeden obchod, ale stejně by byla potíž stanovit, který ještě jo a který už ne. Taky by to mohlo být místo v infoboxu v sekci Odkazy, kde by to nebilo tolik do očí. Pošlu Kláře odkaz na tuhle diskusi, i když si moc nemyslím, že se zapojí :-) --Dan 12:01, 15. 6. 2007 (CEST)
Nevím jestli není lepší nejdříve dojít k nějakým variantám řešení a pak jí zapojit :-) Každopádně, pokud by se uvažovalo o odkazech na obchody, tak si nedovedu představit, že budeme říkat který ano a který ne. Musejí tam být všechny, které přistoupí na nějaká, námi stanovená pravidla. --Admin 12:25, 15. 6. 2007 (CEST)
Ještě k tomu slučování. Nevím, jestli slučování je to správné slovo. Myslím si, že přínosnější by byla nějaká forma propojování. Na deskovehry.cz například nikdy nebude možno si nějako perl scriptově dynamicky hrát s databází, na hrejsi zase nikdy nepůjde tak komfortně zpřístupnít editaci dalším lidem. Já osobně bych nejdříve hledal formy sílení contentu, myslím, že to určitě je cesta, která minimálně stojí za diskuzi.
Slučování je Klářin výraz, ale myslím, že i jí už jsem vysvětlil, že doslova ho vzít nemůžem. To, co si představuju já, dost koresponduje s tím, čemu tady říkáš propojování. --Dan 12:33, 15. 6. 2007 (CEST)
To je dobře, že máme podobný názor. Mám určité nápady k designu celého procesu, ale ještě si to chci dopromyslet, pokud něco budeš mít tak napiš. --Admin 12:53, 15. 6. 2007 (CEST)
Nápadů mám fůru, ale nechce se mi je sepisovat, měli bychom si nad tím někdy sednout. Jádro spočívá v tom, že i na wiki budou databázově podchytitelné údaje uvedeny povinně pevným způsobem (např. Infobox). Nějaký robot to bude číst a když narazí na změnu nebo na porušení stanoveného rámce, tak v mírnějším případě jen spustí poplach, v tom drsnějším se pustí do samostatné akce. (Na rozdíl od tebe totiž roboty miluju - ovšem taky jen ty odzkoušené, a těch je málo :-)) --Dan 13:45, 15. 6. 2007 (CEST)