Bluff

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

Herní materiál

  • hrací plán
  • 6 kalíšků na kostky
  • 30 hracích kostek (místo čísla 6 mají hvězdičku)
  • sázecí kostka v jiné barvě (místo čísla 6 má hvězdičku)

Příprava hry

Každý hráč si vezme kalíšek a 6 kostek (v 6 hráčích jen 5 kostek). Vylosujeme začínajícího hráče.

Plán rozložíme doprostřed stolu a nevyužité kostky umístíme na políčka ve středu plánu, aby byl neustálý přehled o tom kolik zbývá kostek. Tyto kostk y jsou mimo hru.

Průběh a cíl hry

Během hry hráči přicházejí o své kostky, kdo žádnou nemá, vypadl. Poslední zbylý vyhrál.

Hra se odehrává v kolech, na začátku kola všichni současně hodí kostkami, pak proběhne sázka a kdo ji prohraje o několik kostek přijde. Tím kolo končí. Další kolo začíná vítěz kola předchozího.

Průběh kola

Proběhnou postupně tyto fáze: hození kostek, nabízení sázek, přijetí sázky.

Hození kostek

Hráči protřepou své kalíšky s kostkami a překlopí je dnem vzhůru na stůl, tak aby kostky zůstaly skryty. Pak se každý tajně podívá co mu padlo.

Postřehy

  • Doporučujeme oběma rukama poodklopit kalíšek směrem k sobě a jen pod něj nahlédnout. Rukama tak kryjeme kostky před pohledy ostatních.
  • Pokud jsou nějaké kostky na sobě, je nejlepší přehodit všechny kostky. Někdo taky kostku jen sundá z té druhé. Hrajete-li kompetitivně je dobré se na tomto předem dohodnout.

Nabízení sázek

Hráči postupně po směru hodinových ručiček neabízejí vyšší a vyšší sázku pomocí sázecí kostky tak dlouho dokud si někdo nevsadí proti. Tím se zjistí vítěz a poražený tohoto kola, který odevzdá několik kostek a hraje se další kolo.

Začínající hráč, může navrhnout jakoukoli sázku, každý následující hráč musí navrhnout vyšší sázku, nebo sázku uzavřit.

Základním typem sázky je sázka na číslo. Hvězdiček si zatím nevšímejme.

Sázka na číslo

Sázka se nabízí tím, že sázecí kostku položíme na nějaké pole sázecí stupnice. Políčka bez hvězdiček slouží k nabídnutí sázky na číslo. Strana kterou sázecí kostku dáme nahoru určuje o které číslo v sázce půjde a pole na sázecí stupnici určuje o kolik těchto čísel půjde. Hráč tím říká, že se je ochoten se vsadit o to, že když se odkryjí všechny kostky ve hře (tedy jeho kostky i kostky všech ostatních) bude číslo o které se vsází nahoře minimálně tolikrát kolik nastavil na stupnici.

Příklad: Hráč položil sázecí kostku na sázecí políčko s číslem 11 otočenou navrch číslem 3. Říká tím, že je ochoten si vsadit na to, že celkově na stole minimálně 11 hracích kostek ukazuje číslo 3 (nebo hvězdičku, ale to viz dále).

Hvězdička má specální funkci. Může zastoupit jakékoli číslo. Správně řečeno se tedy hráč sází o to, že na stole je minimálně tolik a tolik čísel nebo hvězdiček.

Další speciální funkcí hvězdičky jsou sázky na hvězdičku.

Sázka na hvězdičku

Sázka je podobná sázce na číslo a nabízí se tím, že sázecí kostku položíme hvězdičkou nahoru na pole sázecí stupnice s hvězdičkou. Hráč tím říká, že se je ochoten se vsadit, že když se odkryjí všechny kostky ve hře bude na kostkách minimálně tolik hvězdiček kolik nastavil na stupnici.

Poznámky

  • Na sázecích pole s hvězdičkou nelze položit sázecí kostku číslem nahoru.
  • Na sázecích pole bez hvězdičky nelze položit sázecí kostku hvězdičkou nahoru.

Povinnost zvyšovat nabídku sázky

Hráč které je na řadě musí navrhnout vyšší sázku, nebo sázku uzavřit. Pořadí sázek je určeno sázecí stupnicí. Sázecí políčka postupně ve směru hodinových ručiček představují vyšší a vyšší sázky. Sázky na jednom sázecím poli lišící se jen nastaveným číslem jdou po sobě podle velikosti nastaveného čísla.

Hráč tedy svou kostku musí buď posunout po sázecí stupnici minimálně o jedno pole, přičemž může nastavit na kostce jakýkoli symbol podle výše uvedených pravidel, nebo může sázecí kostku nechat na stejném sázecím poli, ale v tom případě musí zvětšit na ní nastavené číslo.

Přijetí sázky

Když je hráč na tahu v nabízení sázek, může kromě zvýšení nabídky ještě sázku přijmout. Říká tím, že přijímá sázku kterou nabídl předchozí hráč - vsadí si tedy proti němu například slovy "nevěřím".

Nyní je potřeba zjistit kdo ze dvou sázejících se hráčů má pravdu. Všichni hráči odkryjí své kostky a zjistí se kolik je na stole symbolů o které šlo (čísel a hvězdiček, nebo jenom hvězdiček).

Zjistí se jak to, kdo sázku prohrál, tak o kolik se ten druhý zmýlil. Poražený odevzdá tolik kostek o kolik se zmýlil.

Jinými slovy, mohou nastat dva případy:

  • Pokud správných symbolů na kostkách je minimálně tolik kolik tvrdil hráč nabízející sázku prohrál ten kdo ji přijal a odevzdá tolik kostek o kolik je správných symbolů na stole více, než na kolik zněla sázka.
  • Pokud správných symbolů na kostkách je méně než kolik tvrdil hráč nabízející sázku, tak prohrál on sám. A odevzdá tolik kostek o kolik je správných symbolů na stoje méně.


všechny kostky o které hráči přijdou se dávají sem

Další kolo začíná vítěz předchozího kola.