Džungle
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
Jiné názvy | Dou Shou Qi | |||
Počet hráčů | 2 | |||
Doporučený věk | 6 | |||
Délka hry | 30 minut | |||
Autor | Neznámý autor | |||
Vydání |
|
Stará čínská hra ve které proti sobě soupeří dvě skupiny zvířat. Cílem je dostat se do protivníkova doupěte. Touto hrou byla určitě inspirována hra L´Ataque což je předchůdkyně hry Stratego.
Herní materiál
- Hrací deska 9×7
- Sada hracích kamenů pro každého hráče - Krysa (1), Kočka (2), Vlk (3), Pes (4), Panter (5), Tygr (označen jako kámen), Lev (označen hvězdičkou), Slon (označen jako král)
Průběh hry
- Hráči se v tazích pravidelně střídají.
- Všechny kameny se pohybují o jedno pole ortogonálně, diagonální tahy nejsou dovoleny.
- Jestliže na pole, které je již obsazeno, vstoupí protivníkův kámen, je tento kámen zajat. Zajaté kameny jsou odstraněny z desky.
- Hráč nesmí zajmout vlastní kameny. Kámen nemůže zajmout kámen s vyšším číslem, než je jeho číslo. Existují dvě výjimky:
- Krysa může zajmout Slona.
- Na 3 kamenech kolem svého doupěte (prostřední pole na prvním řádku) může kámen majitele doupěte zajmout kámen jakékoli hodnoty, i vyšší.
- Vstup do vlastního doupěte je zakázán.
- Pohyb po vodní ploše (červená pole) nebo přes ní není dovolen s těmito výjimkami:
- Krysa se může pohybovat po vodě stejně jako po souši, ale nemůže z vody zajmout Slona.
- Tygr a Lev může vodu přeskočit, jestliže:
- tah začíná na poli sousedícím s vodní plochou.
- žádná z krys není ve vodě ve směru skoku.
- pole za vodou není obsazeno kamenem vyšší hodnoty nebo kamenem vlastní barvy.
- Hra končí v okamžiku, kdy jeden z hráčů vstoupí do soupeřova doupěte. Hráč, kterému se to podařilo, je vítězem.