Mykerinos: Porovnání verzí
Řádek 32: | Řádek 32: | ||
==== Využít speciální schopnosti patrona ==== | ==== Využít speciální schopnosti patrona ==== | ||
Táto akcia je možná až od druhého kola hry a aj to len v prípade, že hráč získal v tretej fáze predchádza-júceho kola nejakú parcelu. (Pozri fázu 3.) | |||
5 mecenášov pomáha „finančne“ hráčom k lepším možnostiam pri vykopávkach a obsadzovaní múzea. | |||
Ak hráč využije vlastnosť mecenáša, otočí jeho kartu o 90°. Potom môžu vykonať mecenášovi priradenú akciu. V jednom ťahu je možné použiť iba jedného mecenáša – otočiť iba jedinú kartu. Karta sa môže použiť v jednom kole najviac jed raz. Mecenáša môže však hráč aktivovať viackrát za kolo, ak má viacero kariet s jeho obrazom. |
Verze z 24. 8. 2006, 08:57
Herní materiál
- hrací deska
- 36 karet
doplnit
Příprava hry
Hrací desku položíme na stůl, všechny aregeology vedle ní jako společnou zásobu. Každý hráč si vybere barvu a obdrží dva žetony ve své barvě. Jeden z nich položí na počítadlo (obvod hracího plánu) a druhý vedle stupnice pořadí passů. Vylosovaný začínající hráč náhodně umístí žetony se symboly patronů náhodně na pole na koncích jednotlivých křídel muzea.
Průběh hry
Hra se skládá z čtyř období.
Průběh období
fáze 1 - příprava
Každý z hráčů obdrží ze společné zásoby 8 svých archeologů (11 ve hře pro 3 hráče) a přidá si je do své osobní zásoby archeologů. Začínající hráč náhodně sestaví území které se bude v tomto období objevovat (obrázek 1).
fáze 2 - objevování
Od začínajícího hráče se po směru hodinových ručiček hráči střídají v tazích. V každém tahu může (a musí) hráč provést jednu akci. Akce mohou být modifikovány použítím karet patronů získaných v předchozích obdobích. Ve svém tahu smí hráč použít speciální schopnosti nejvýše jednoho patrona a v jednom odbobí každého patrona jen jednou (přesně řečeno každou kartu patrona - může jich mít více stejných). Využitou kartu patrona hráč tapne - na začátku období jsou všechny karty patronů otočeny zpátky aby mohly být znovu využity.
Začne nové vykopávky
Vezme archeologa ze své zásoby a položí ho na volné pole území na pole bez pyramidy. Tuto akci lze modifikovat pomocí těchto patronů:
- Mrs. Blackmore - hráč může položit i druhého acheologa na volné pole bez pyramidy sousedící s prvím položeným archeologem.
Rozšíří své vykopávky
Vezme dva archeology ze své zásoby. Prvního z nich položí na volné pole bez pyramidy vedle svého archeologa, který již je na území. Druhého archeologa položí na volné pole bez pyramidy vedle prvního. Vedle přitom znamená na pole která kolmo sousedí - ne šikmo.
Ukončí svoje objevování
Čímž ovšem pro sebe ukončí tuto fázi hry - ostatní pokračují dále v tazích bez něj. Hráč položí svůj žeton na první volné pole na stupnici pořadí passů. Pokud hráč nemá v zásobě žádného argeologa, je toto jediná akce kterou může udělat.
Využít speciální schopnosti patrona
Táto akcia je možná až od druhého kola hry a aj to len v prípade, že hráč získal v tretej fáze predchádza-júceho kola nejakú parcelu. (Pozri fázu 3.)
5 mecenášov pomáha „finančne“ hráčom k lepším možnostiam pri vykopávkach a obsadzovaní múzea. Ak hráč využije vlastnosť mecenáša, otočí jeho kartu o 90°. Potom môžu vykonať mecenášovi priradenú akciu. V jednom ťahu je možné použiť iba jedného mecenáša – otočiť iba jedinú kartu. Karta sa môže použiť v jednom kole najviac jed raz. Mecenáša môže však hráč aktivovať viackrát za kolo, ak má viacero kariet s jeho obrazom.