Alhambra: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
Řádek 72: Řádek 72:




=== Bodování ===
Haha. I woke up down today. You’ve ceheerd me up!
 
* Pro udělení bodů se zjistí, který z hráčů má nejvíc budov té které barvy. Při prvním bodování získává body jen hráč s většinou, při druhém první a druhý a při třetím pak první tři. Jestliže má více hráčů stejný počet budov dané barvy, rozdělí si příslušné body rovnoměrně (zaokrouhluje se dolů).
* Poté, co se vyhodnotí budovy, spočítá si každý z hráčů nejdelší obvodovou zeď. Za každý díl této zdi obdrží jeden bod.
 


== Konec hry ==
== Konec hry ==

Verze z 30. 5. 2011, 15:45

Alh.jpg
Počet hráčů 2-6
Doporučený věk 8
Délka hry 45 až 60 minut
Autor Dirk Henn
Vydání
2003 Queen Games Alhambra
Ocenění Spiel des Jahres 2003 - 1. místo, Deutscher Spiele Preis 2003 - 2. místo

Nejlepší stavitelé z celé Evropy i arabských zemí chtějí předvést své dovednosti. Hlídejte si, abyste měli neustále dost peněz v potřebné měně, protože umělci chtějí být placeni penězi své vlasti. A bez nich nezískáte paláce ani zahrady, které berou dech!

Každý hráč staví "svou" Alhambru. Peníze v různých měnách hráči získávají dobíráním karet. Budovy různých druhů jsou v různou dobu k mání za různou měnu; hráči se snaží mít většinu v určitém druhu budovy a také co nejdelší městské hradby.



Články

Jirka Bauma:Návrh strategie Alhambra

Pravidla

No more s***. All posts of this qaultiy from now on

Cíl hry

  • Cílem hráčů je získat v průběhu hry vhodným nakupováním a stavěním budov co nejvíce bodů.


Příprava hry

  • Každý hráč dostane jednu kartičku se Lví fontánou a dva označovací žetony v jedné barvě. Jeden žeton si hráč umístí na kartičku, druhý na začátek bodovací tabulky.
  • Doprostřed stolu se umístí stavební trh a na něj se vylosují čtyři kartičky budov.
  • Karty peněz se důkladně zamíchají a každému hráči jsou postupně rozdány počáteční peníze. Peníze se vykládají otevřeně před hráče a sčítá se jejich hodnota (nezávisle na barvě). Rozdává se tak dlouho, dokud součet nedosáhne nebo nepřekročí 20.
  • Poté, co jsou tímto způsobem všem rozdány peníze, určí se, kdo bude začínat. Hru začíná hráč s nejnižším počtem peněžních karet. V případě, že má nejnižší počet karet více hráčů, pak hráč z nižším součtem hodnot.
  • Na stůl se vyloží čtyři peněžní karty na dobírání. Zbylé peníze se rozdělí na pět stejných hromádek. Do druhé hromádky se vmíchá bodovací kartička pro první a do čtvrté pro druhé vyhodnocení. Z hromádek se opět udělá jedna a může se začít hrát.


Průběh hry

  • Hraje se po směru hodinových ručiček. Hráč, který je na tahu, musí provést jednu ze tří následujících akcí:
    • Vzít si peníze
    • Koupit a umístit stavební kartičku
    • Přestavět vlastní Alhambru

Braní peněz

  • Hráč si může vzít jednu libovolnou vyloženou peněžní kartu, nebo
  • libovolné vyložené peněžní karty, jejichž celková hodnota nepřesáhne 5. V takovém případě nezáleží na barvě karet a je tedy možné vzít např. žlutou 1 a modrou 3.

Now I know who the brainy one is, I’ll keep lokiong for your posts.

Pravidla stavění Alhambry

  • Na nově přiloženou kartičku se musí dát dojít od Lví fontány. Chodit se dá pouze po žlutém podkladu, je tedy potřeba aby mezi Lví fontánou a novou kartičkou byla souvislá žlutá plocha.
  • Kartička musí být přiložena alespoň jednou hranou k jiné kartičce.
  • Zeď musí být přiložena ke zdi, písek k písku.
  • V Alhambře nesmí vzniknout uzavřená díra.


Ukončení kola

  • V okamžiku, kdy se otočí bodovací karta, končí kolo a vyhodnotí se body jednotlivých hráčů.
  • Bodovací karta se dá stranou a na její místo se otočí nová peněžní karta.


Haha. I woke up down today. You’ve ceheerd me up!

Konec hry

  • Hra končí v okamžiku, kdy po odehraném tahu hráče nelze doplnit stavební trh na čtyři nabídky.
  • Zbývající stavební kartičky získají hráči, kteří mají nejvyšší obnos v požadované barvě. V případě, že má více hráčů nejvyšší obnos v dané barvě, stavební kartička zůstane na trhu a nezíská ji žádný hráč.
  • Hráči, kteří nyní získali stavební kartičky, je mohou přidat ke svým Alhambrám, ovšem za dodržení všech pravidel pro stavbu.
  • Následuje třetí a poslední bodovací kolo. Hráč, který získal v součtu nejvíce bodů, vyhrál. V případě shodného zisku bodů u více hráčů není žádné pomocné hodnocení a hráči tedy mají shodné umístění.


You’re a real deep thinker. Thanks for shranig.

Odkazy

Chyba při vytváření náhledu: Náhled nelze uložit na dané místo.