Napoleon: Porovnání verzí
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
(+Infobox +rok) |
m |
||
Řádek 10: | Řádek 10: | ||
| mároz = | | mároz = | ||
| mároz2 = | | mároz2 = | ||
| hráčů = | | hráčů = 2-3 | ||
| věk = | | věk = | ||
| délka = | | délka = | ||
Řádek 23: | Řádek 23: | ||
Hrála se hojně v 19. století a to především v Británii odkud hra pochází. Hrála se o vysoké částky, ale nejde o hru u které záleží jen na náhodě; umem lze výsledek výrazně ovlivnit. Název nese nejspíš po Napoleonovi III., který se po prohrané prusko-francouzské válce uchýlil do Velké Británie do exilu. | Hrála se hojně v 19. století a to především v Británii odkud hra pochází. Hrála se o vysoké částky, ale nejde o hru u které záleží jen na náhodě; umem lze výsledek výrazně ovlivnit. Název nese nejspíš po Napoleonovi III., který se po prohrané prusko-francouzské válce uchýlil do Velké Británie do exilu. | ||
* '''Druh karet :''' francouzské - 32 listů | * '''Druh karet :''' francouzské - 32 listů | ||
* '''Hodnoty :''' 7,8,9,10,J,Q,K,A | * '''Hodnoty :''' 7,8,9,10,J,Q,K,A |
Aktuální verze z 11. 1. 2009, 16:23
Je variantou hry | Karty |
Počet hráčů | 2-3 |
Hrála se hojně v 19. století a to především v Británii odkud hra pochází. Hrála se o vysoké částky, ale nejde o hru u které záleží jen na náhodě; umem lze výsledek výrazně ovlivnit. Název nese nejspíš po Napoleonovi III., který se po prohrané prusko-francouzské válce uchýlil do Velké Británie do exilu.
- Druh karet : francouzské - 32 listů
- Hodnoty : 7,8,9,10,J,Q,K,A
- Cíl hry :
Získat maximální počet zdvihů. Ideálem je uhrát dvojnásobně hodnoceného napoleóna, představujícího pět zdvihů. - Jak se hraje :
Každý hráč obdrží pět karet, zbytek se položí na stůl jako talón. Pak se jeden hráč za druhým (předák začíná) zavazuje uhrát určitý počet zdvihů. Nejmenším závazkem může být jeden nebo dva zdvihy, maximem je tzv. napoleón - pět dosažitelných zdvihů. V průběhu dražby se závazky pochopitelně zvyšují a úlohu hlavního hráče získává ten, jehož nabídka je nejvyšší. V případě, že nebyl vydražen žádný závazek, stane se vítězem ten, kdo uhraje poslední zdvih. Pak nastává druhá fáze hry, výměna karet. Každý hráč může odložit až tři ze svých listů a vzít si výměnou tři listy z talónu. Odkládat z ruky se musí před odkrytím talónových karet.
Po ohlášení trumfové barvy začíná hlavní hráč sehrávat. Barva se ctí nebo pžebíjí trumfem, nižší karty se musí přebíjet vyššími. Z banku může hráč který vyhrál získat jednu známku za uhraný zdvih. Napoleón má dvojnásobnou hodnotu - 10 známek. Pakliže hráč neuhraje slíbený závazek, zaplatí za nesplněný zdvih dvě známky a za napoleóna 20 známek.