Mamma Mia!: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
 
Řádek 31: Řádek 31:
=== Průběh hry ===
=== Průběh hry ===
Mamma Mia! se hraje ve třech kolech. Každé kolo se skládá ze dvou fází:
Mamma Mia! se hraje ve třech kolech. Každé kolo se skládá ze dvou fází:
1. Vykládání přísad a objednávek.
''' 1. Vykládání přísad a objednávek. '''
2. Konec kola a vyhodnocení balíčku.
''' 2. Konec kola a vyhodnocení balíčku. '''
 
 
== 1. Fáze: Vykládání přísad a objednávek ==


1. Fáze: Vykládání přísad a objednávek
V této fázi hráči postupně vykládají přísady a objednávky z ruky na společný odkládací balíček doprostřed stolu.
V této fázi hráči postupně vykládají přísady a objednávky z ruky na společný odkládací balíček doprostřed stolu.
Ve chvíli, kdy je hráč na tahu, má možnost postupně v následujícím pořadí provést následující tři akce. Každou z nich při tom může přeskočit.
Ve chvíli, kdy je hráč na tahu, má možnost postupně v následujícím pořadí provést následující tři akce. Každou z nich při tom může přeskočit.
Řádek 59: Řádek 61:
Alberto (zelený) je na tahu. Ze svých karet s přísadami vybere tři salámy a vyloží je na odkládací balíček. Při tom hlasitě řekne: „Třikrát salám“. Potom také vyloží objednávku „4x salám a 1x paprička“. Rozhodne se, že si dobere karty s objednávkami, ale aby jich neměl v ruce příliš mnoho, dobere si pouze dvě. To ničemu nevadí, do svého příštího tahu bude hrát jen s pěti kartami.
Alberto (zelený) je na tahu. Ze svých karet s přísadami vybere tři salámy a vyloží je na odkládací balíček. Při tom hlasitě řekne: „Třikrát salám“. Potom také vyloží objednávku „4x salám a 1x paprička“. Rozhodne se, že si dobere karty s objednávkami, ale aby jich neměl v ruce příliš mnoho, dobere si pouze dvě. To ničemu nevadí, do svého příštího tahu bude hrát jen s pěti kartami.


2. Fáze: Konec kola a vyhodnocení balíčku
 
== 2. Fáze: Konec kola a vyhodnocení balíčku ==
 
Kolo končí v okamžiku, kdy je dobrán balíček přísad. Tedy na konci tahu hráče, který si vezme z balíčku poslední kartu.
Kolo končí v okamžiku, kdy je dobrán balíček přísad. Tedy na konci tahu hráče, který si vezme z balíčku poslední kartu.
V tu chvíli se vezme a vyhodnotí odkládací balíček.
V tu chvíli se vezme a vyhodnotí odkládací balíček.
Řádek 85: Řádek 89:
Na pěti z osmi objednávek je přímo nakreslené, které přísady na tuto pizzu patří. K vyřízení této objednávky musí být na stole potřebné množství přísad nebo je musí hráč doplnit z ruky. Další tři objednávky jsou speciální a jejich vyřízení bude zřejmě obtížnější:
Na pěti z osmi objednávek je přímo nakreslené, které přísady na tuto pizzu patří. K vyřízení této objednávky musí být na stole potřebné množství přísad nebo je musí hráč doplnit z ruky. Další tři objednávky jsou speciální a jejich vyřízení bude zřejmě obtížnější:


Pizza Bombastica  
''' Pizza Bombastica '''
Když se v druhé fázi kola otočí tato objednávka, mělo by na stole ležet aspoň 15 libovolných přísad. Pokud je na stole patnáct a více přísad, je tato objednávka vyřízená. Všechny přísady, které jsou na stole (i když je více než 15) se odloží na hromádku použitých přísad.
Když se v druhé fázi kola otočí tato objednávka, mělo by na stole ležet aspoň 15 libovolných přísad. Pokud je na stole patnáct a více přísad, je tato objednávka vyřízená. Všechny přísady, které jsou na stole (i když je více než 15) se odloží na hromádku použitých přísad.


Pizza Monotoni
''' Pizza Monotoni '''
K vyřízení této objednávky potřebujete jednu konkrétní přísadu, která je uvedená na kartě, a šest dalších stejných přísad. Tato přísada je na kartě objednávky označeny písmenkem „J“ jako Joker a hráč si může vybrat, kterou přísadu chce použít. Nemůže to ovšem být stejná přísada, která už je na objednávce nakreslená.
K vyřízení této objednávky potřebujete jednu konkrétní přísadu, která je uvedená na kartě, a šest dalších stejných přísad. Tato přísada je na kartě objednávky označeny písmenkem „J“ jako Joker a hráč si může vybrat, kterou přísadu chce použít. Nemůže to ovšem být stejná přísada, která už je na objednávce nakreslená.
Příklad: Na stole zrovna leží tyto přísady: 4x paprička, 2x salám, 2x houba a 4x ananas. Otočila se Albertova zelená objednávka na pizzu Monotoni.. Protože Alberto musí na pizzu použít jednu papričku, nemůže použít papričky jako další přísadu. Je třeba šest stejných přísad a nejvíce je k dispozici ananasů. Albertovi stačí z ruky  doložit dva ananasy a tím bude objednávka vyřízena. (Stejně tak by mohl doložit čtyři salámy, čtyři houby nebo šest oliv – není však pravděpodobné, že by jich v ruce měl tolik.)
Příklad: Na stole zrovna leží tyto přísady: 4x paprička, 2x salám, 2x houba a 4x ananas. Otočila se Albertova zelená objednávka na pizzu Monotoni.. Protože Alberto musí na pizzu použít jednu papričku, nemůže použít papričky jako další přísadu. Je třeba šest stejných přísad a nejvíce je k dispozici ananasů. Albertovi stačí z ruky  doložit dva ananasy a tím bude objednávka vyřízena. (Stejně tak by mohl doložit čtyři salámy, čtyři houby nebo šest oliv – není však pravděpodobné, že by jich v ruce měl tolik.)


Pizza Minimale
''' Pizza Minimale '''
Kromě přísady uvedené na kartě objednávky, potřebujete k jejímu vyřízení přesně tři karty od další přísady. Tato druhá přísada se vybere podle otočených přísad ve druhé fázi. K vyřízení potřebujete tři karty té přísady, které je mezi otočenými přísadami nejméně. Tuto přísadu označuje na kartě objednávky otazník „?“. Pokud některá přísada není vůbec otočená, nepočítá se.
Kromě přísady uvedené na kartě objednávky, potřebujete k jejímu vyřízení přesně tři karty od další přísady. Tato druhá přísada se vybere podle otočených přísad ve druhé fázi. K vyřízení potřebujete tři karty té přísady, které je mezi otočenými přísadami nejméně. Tuto přísadu označuje na kartě objednávky otazník „?“. Pokud některá přísada není vůbec otočená, nepočítá se.
Příklad: Na stole zrovna leží tyto přísady: 2x paprička, 2x salám, 2x houba a 3x ananas. Otočila se Albertova zelená objednávka na pizzu Minimale. Na stole leží nejméně karet od tří přísad (papričky, salámy a houby). Nejsou otočené žádné olivy, proto se nepočítají. Protože Alberto musí na pizzu použít jednu papričku, paprička se nepočítá také. Proto musí Alberto z ruky doložit jeden salám nebo houbu, pokud chce tuto objednávku vyřídit.
Příklad: Na stole zrovna leží tyto přísady: 2x paprička, 2x salám, 2x houba a 3x ananas. Otočila se Albertova zelená objednávka na pizzu Minimale. Na stole leží nejméně karet od tří přísad (papričky, salámy a houby). Nejsou otočené žádné olivy, proto se nepočítají. Protože Alberto musí na pizzu použít jednu papričku, paprička se nepočítá také. Proto musí Alberto z ruky doložit jeden salám nebo houbu, pokud chce tuto objednávku vyřídit.
== Základní pravidla ==
=== Cíl hry ===
Hráči se snaží provést své figurky skrz strašidelný palác, kterému vládne Obluda. Vyhraje ten, kdo jako první dostane určitý počet figurek ven z paláce. V průběhu hry táhnou hráči postupně vždy jednou ze svých figur. Jakmile se všechny figurky pohnuly, je na řadě Obluda. Ta se valí kupředu a vrhne se na každého, koho cestou spatří. Kdo jí chce uniknout, musí se buď dobře schovat za sloupem, nebo se postavit tak šikovně, aby Obluda dala přednost jiné figurce, kterou má blíže.
=== Příprava hry ===
Každý hráč dostane kameny své barvy. Každý kámen má dvě strany, barevnou a černou, na každé z nich jiné číslo. Pro každého hráče jsou k dispozici 4 různé kameny: 6/1, 4/3, 3/4 a 2/5. V pěti a více hráčích se ovšem hraje jen se 3 kameny na hráče: 6/1, 3/4 a 2/5. Všechny použité kameny se položí vedle vchodového pole (roh, ve kterém je namalována zubatá mříž), barevnou stranou nahoru. Každý hráč má teď tedy k dispozici čísla 1, 4 a 5, popř. ještě 3.
Příšera se sestaví z dílků (některé zbudou a ve hře se nevyužijí) a postaví se do protilehlého rohu, nasměrovaná vodorovně směrem k písmenu M.
Na plán se položí dvě krvavá pole. Podlouhlé se položí vodorovně blízko levého dolního rohu (vchod je pravý dolní) do řady Q/Y na sloupce E/L-H/I. Čtvercová krev se položí blízko pravého horního rohu na sloupce I/H-J/G a řádky Y/Q-X/S.
Ostatní žetony se v základní hře používají výhradně zadní stranou (kamenný kvádr) nahoru. Teleporty jsou pouze pro rozšířenou hru.
=== Průběh hry ===
Začíná hráč, který se obludě nejvíce podobá. Dostane kámen začínajícího hráče.
Hra se skládá ze dvou částí. V první části se figurky po střetu s obludou vracejí na start a mohou být znova nasazeny. Ve druhé části už je obluda definitivně sežere a figurky jdou ze hry.
Každá část se skládá z kol, v každém kole se nejdříve mohou pohnout všechny figurky všech hráčů, potom se dá do pohybu obluda.
=== Pohyb figurek ===
Hráč na tahu si vybere figurku, se kterou ještě v tomto kole netáhl, posune ji maximálně o tolik kroků, kolik ukazuje číslo na její horní straně, a otočí ji druhou stranou nahoru. Podle toho, zda je figurka nahoru barevnou nebo černou stranou, se pozná, zda už v tomto kole táhla. I pokud hráč některou figurkou nemůže nebo nechce pohnout, musí ji alespoň otočit (platí i pro figurky vedle hracího plánu, které ještě na plán nevkročily). Poté je na řadě další hráč po směru hodinových ručiček s jednou svojí figurkou. Kolo pro figurky končí, když jsou všechny opět otočené stejnou stranou nahoru.
Figurky chodí vodorovně a svisle, mohou libovolně měnit směr, chodit tam i zpátky a vzdát se části nebo všech kroků, které mají k dispozici. Mohou chodit přes pole obsazená jinými figurkami, skončit však musejí na volném poli.
V prvním kole nasadí každý hráč do hry jen dva kameny, zbývající jeden až dva otočí vně hracího plánu před vchodem. Od druhého kola už má ve hře všechny kameny.
Figurky mohou posouvat kamenné kvádry, pokud je pole za kvádrem volné a pokud kvádr neleží na kraji hracího plánu. pokud se kvádr dostane do startovního nebo cílového rohového pole, odstraní se ihned ze hry.
Po rozlité krvi figurky kloužou. Vkročí-li na krev, pokračují v tom samém kroku stejným směrem až na první pole za krví. Je-li tam kamenný kvádr, posune se podle pravidel. Pokud to vzhledem k výše uvedeným pravidlům nejde, popř. pokud krev leží na kraji hracího plánu, zastaví se figurka na krvavé skvrně a může pak v dalším kroku opustit krev jiným směrem (opět pokud možno sklouzne rovnou na nejbližší pole za krví). Pokud za krvavou skvrnou stojí jiná figurka a toto je můj poslední krok, nesmím na krev vůbec vkročit, protože bych skončil tah na obsazeném poli, a to se nesmí.
Pokud někdo posune kamenný kvádr na krvavou skvrnu, kvádr sklouzne po krvi obdobně jako figurka. Pokud ale pole za krví není volné, zůstane kvádr stát v krvi.
'''Upozornění:''' Figurky nemohou posouvat jiné figurky.
'''Upozornění:''' Žádná figurka nesmí přejít přes pole, na kterém stojí obluda.
<!--Přehled pravidel pohybu a posouvání se nachází v tabulce na konci pravidel.-->
Jestliže přijde na řadu hráč, který už nemá na hracím plánu žádnou figurku, která v tomto kole ještě netáhla (protože už má figurky v cíli, popř. v žaludku obludy), tento hráč se zbytku kola nezúčastní.
=== Pohyb obludy ===
Na konci každého kola, když už všechny figurky táhly a otočily se novou stranou nahoru, přijde čas pro obludu. Obluda se pohybuje automaticky podle následujících pravidel.
Otočí se horní karta s hrobem. Číslo na ní udává, jak daleko (kolik kroků) obluda půjde. Každý krok obludy se skládá ze dvou částí v tomto pořadí:
* rozhlédnutí
* přesun na sousední pole.
Na konci své pouti se obluda ještě jednou rozhlédne.
Rozhlédnutí může způsobit, že se obluda otočí jiným směrem, než kterým dosud šla, a příští krok už udělá v tomto směru.
Obluda se vždy dívá na tři strany: dopředu, doprava a doleva. Nikdy se nedívá za sebe! (Nedívá se ani šikmo, tam jí figurky skrývají sloupy.) Pokud obluda v žádném z uvedených směrů nespatří figurku, posune se na další pole ve svém dosavadním směru a na dalším poli se znova rozhlédne.
Pokud obluda v některém směru spatří figurku, otočí se a udělá krok tím směrem. Na dalším poli se samozřejmě znova rozhlédne a může svůj směr opět změnit.
Pokud obluda spatří figurky ve dvou či třech směrech, vydá se k té nejbližší. Pokud jsou dvě nebo tři nejbližší figurky stejně vzdálené, obluda se neotočí a raději pokračuje ve svém původním směru, aby se na dalším poli znova rozhlédla (obluda totiž není nijak zvlášť inteligentní a takováto situace ji zmátne).
Obluda nevidí skrz kamenné kvádry.
Vkročí-li obluda na pole s figurkou, figurku sežere. V první části hry se takové figurky vracejí na start, a to tou stranou nahoru, kterou měly nahoře před sežráním (a kterou mají v danou chvíli nahoru i všechny ostatní figurky). Obluda pak může pokračovat v prohledávání svého paláce a krmit se dalšími figurkami.
Obluda před sebou sune vše, co má v cestě. Například i několik kamenů, figurky schované za kameny apod. Krvavé skvrny fungují i pro obludu. Vše, co vkročí nebo je nasunuto na krvavou skvrnu, sklouzne po krvi na druhou stranu podle pravidel uvedených u figurek. Kameny vytlačené z hracího plánu se už do hry nevrátí. Figurky vytlačené z plánu jsou na tom stejně, jako když je chytí obluda.
Dostane-li se na kraj plánu obluda, zmizí a vynoří se na jiném konci plánu v místě s odpovídajícím písmenkem. Směr si podrží, na novém poli se ovšem samozřejmě rozhlédne.
Kartičky s náhrobky (počet kroků obludy) obsahují čísla 5, 7, 7, 8, 8 a 10. Kromě toho je ve hře kartička s jedním a se dvěma kříži. Ta znamená, že obluda jde tak dlouho, dokud nechytí jednu, resp. dvě figurky. Figurka vytlačená z plánu nebo do teleportu se také počítá. I s touto kartičkou však obluda smí ujít nejvýše 20 kroků. Kartičky s kříži nesmějí být použity v prvním kole. Pokud se jedna z nich vylosuje, pokračuje se v losování, až než se objeví kartička s číslem, ostatní kartičky se pak znova zamíchají.
=== Konec kola ===
Když se obluda zastaví, jsou na řadě opět figurky (v první půlce hry včetně těch, které obluda právě chytila). Role začínajícího hráče se posune na levého souseda hráče, který začínal v předcházejícím kole.
=== Konec první části hry ===
Když se vyčerpají všechny kartičky s náhrobky (počet kroků obludy), končí první půlka hry. Kartičky se znova zamíchají a začíná druhá část. V ní už jsou chycené figurky definitivně sežrány.
=== Konec hry ===
Jakmile některý hráč dostane všechny své figurky až na jednu (tedy 3 figurky ve 2 – 4 hráčích, 2 figurky jinak) ven z nádvoří přes cílový roh, hra ihned končí a dotyčný hráč vyhrál.
Hra také končí, pokud se ve druhé části hry na plánu nenachází žádná figurka. V tom případě vyhraje hráč, který jako první dostal do cíle nejvíce figurek.
Pokud skončí druhá část hry (spotřebují se náhrobky), všechny figurky, které se ještě nacházejí na nádvoří, okamžitě pomřou děsem, což vyjde nastejno, jako kdyby byly slupnuty obludou. Vítězem je hráč, který jako první dostal do cíle nejvíce figurek.
=== Poznámka ke hře ve 2 hráčích ===
Pokud se někomu podaří dostat 2 své figurky do cíle výrazně rychleji než soupeři, může to mít neblahé následky. Druhý hráč má teď na plánu o 2 figurky více. Zkušený hráč toho dokáže využít, aby si jeho figurky vzájemně pomáhaly a poštvaly obludu na protivníka. Počáteční ztráta se tak může změnit ve vítězství.
=== Poznámka ke hře v 6 a 7 hráčích ===
Hra v tolika lidech je méně předvídatelná. S trochou štěstí může některý hráč dostat své 2 figurky do cíle už v první části hry a hru tak ukončit. To snižuje délku hry.
Chcete-li hrát déle, můžete náhrobkovou kartu s číslem 5 prohlásit za kartu se 3 kříži.
== Rozšířená pravidla ==
Ve hře pro pokročilé se použijí i přední strany kartiček s balvany a teleporty. Ty se na začátku hry položí spolu s kamenem začínajícího hráče vedle hracího plánu. Každý hráč si pak vezme libovolnou kartičku s balvanem a položí ji na plán. Přitom platí následující omezení:
*        3 pole těsně u vchodu a u východu (tj. rohové pole a 2 pole, která s ním bezprostředně sousedí) musejí zůstat volná.
*        Kartičky se musí pokládat přesně na pole hracího plánu a nesmějí se překrývat.
*        2 teleporty nesmějí ležet vedle sebe. Funkce kartiček je objasněna na konci pravidel.
Poté, co byla položena poslední kartička, soused po levici hráče, který ji položil, si vezme kámen začínajícího hráče a začne hru.
=== Funkce nových kartiček ===
*'''Krystal:''' Chová se podobně jako balvan, až na to, že Obluda skrz něj vidí na figurky za ním.
*'''Výhybka:''' Pro figurky je to normální balvan, ne tak pro Obludu. Když obluda narazí na kámen s výhybkou, neodsune ho, ale otočí se podle šipek na kameni — doleva, doprava, nebo zpět o 180° a pak udělá svůj krok. Ještě před kamenem se samozřejmě podívá doprava a doleva, takže kámen se uplatní pouze v případě, že Obluda po stranách nikoho nespatří.
*'''Teleport:''' Pro figurky se teleport chová stejně jako okraj hracího plánu. Obluda přes teleport vidí. Pokud na teleport vstoupí, objeví se ihned (na ten samý krok) na druhém pasujícím teleportu, natočená podle šipky, která je na něm vyobrazena. Ale i tady platí, že se před dalším krokem nejprve rozhlédne, a zmerčí-li kořist, svůj směr okamžitě změní. Nerozhlíží se naopak na teleportu, který ji odeslal — tj. jakmile na něj vstoupila, nic už jejímu teleportování nezabrání.

Verze z 5. 2. 2006, 12:00


Mamma Mia je hra o jídle. Vyhraje ten, komu se podaří splnit co nejvíce objednávek na různé druhy pizzy v italské pizzerii.

Herní materiál

65 karet s přísadami na pizzu (13x salám, ananas, houba, paprička a oliva) 40 karet s objednávkami (5 sad po 8 kartách se stejnou zadní stranou) 1 karta Mamma Mia

Příprava hry

Každý hráč dostane jednu sadu osmi objednávek se stejnou barvou zadní strany. Tyto karty zamíchá a položí je před sebe obrázkem dolů. Pokud hraje méně než 5 hráčů, nepoužijí se některé karty s přísadami. Pokud hrají 4 hráči, vyřadí se ze hry jedna karta od každé přísady. Při 3 hráčích se vyřadí tři karty od každé přísady a při 2 hráčích se vyřadí pět karet od každé přísady. Tyto karty vraťte zpátky do krabičky. Zbylé přísady zamíchejte a každému hráči rozdejte šest karet s přísadami tak, aby je ostatní hráči neviděli. Do zbytku karet zamíchejte kartu Mamma Mia. Tento balíček karet postavte doprostřed stolu lícem dolů. Každý hráč si vezme do ruky ke kartám s přísadami ještě jednu kartu objednávky z balíčku, který má před sebou. Hráč tedy začíná se sedmi kartami – šesti přísadami a jednou objednávkou. Začíná nejhladovější hráč. Hraje se po směru hodinových ručiček.

Cíl hry

Vyhrává ten hráč, který po třech kolech hry splnil nejvíce ze svých osmi objednávek.

Tip Hra Mamma Mia! je sice jednoduchá, ale netradiční hra. Pokud hrajete s lidmi, kteří tuto hru ještě nehráli, zahrajte s nimi nejdříve jedno kolo nanečisto a vyhodnoťte balíček. Potom začněte hrát znovu. Po jednom kole hry si noví hráči ujasní některá nezvyklá pravidla a ta jim potom už nebude dělat problémy.

Průběh hry

Mamma Mia! se hraje ve třech kolech. Každé kolo se skládá ze dvou fází: 1. Vykládání přísad a objednávek. 2. Konec kola a vyhodnocení balíčku.


1. Fáze: Vykládání přísad a objednávek

V této fázi hráči postupně vykládají přísady a objednávky z ruky na společný odkládací balíček doprostřed stolu. Ve chvíli, kdy je hráč na tahu, má možnost postupně v následujícím pořadí provést následující tři akce. Každou z nich při tom může přeskočit.

A) Vyložení přísady Hráč může z ruky na odkládací balíček vyložit jakékoli množství karet se stejnou surovinou. Přitom řekne nahlas množství a druh suroviny, které vyložil. Například: „Jeden salám“ nebo „Tři papričky“ Díky vyložení přísady si můžete jednak dobrat nové karty, ale hlavně můžete přidat do balíčku suroviny, které se vám hodí k vašim objednávkám.

B) Vyložení objednávky Každý hráč může na balíček z ruky vyložit jednu kartu s objednávkou. Při vyložení objednávky hráč doufá (nebo ví), že v balíčku pod touto objednávkou je dostatečný počet surovin, které potřebuje ke splnění objednávky.

C) Dobrání karet Nyní si může hráč dobrat karty tak, aby měl v ruce opět maximálně sedm karet. Karty si ovšem může dobrat buď z balíčku s přísadami nebo z balíčku s objednávkami. V jednom tahu si hráč nemůže dobrat karty z obou balíčků. Pokud balíček neobsahuje dostatečný počet karet nebo si nechce vzít tolik karet přísad nebo objednávek, můžete mít v ruce na nějakou dobu i méně než sedm karet. Další karty si v tomto případě dobíráte vždy až na konci svého příštího tahu.

Žádná z těchto tří akcí není povinná. Každý hráč může jen vyložit suroviny nebo vyložit objednávku nebo si dobrat karty. Hráč dokonce nemusí provést žádnou z těchto akcí. Důležité ovšem je, že pořadí těchto akcí se musí dodržet.

Karta Mamma Mia Hráč, který si z balíčku přísad vytáhne kartu Mamma Mia ji položí před sebe a dobere si místo ní další kartu. Tato karta určuje, kdo bude ve druhé fázi kola vyhodnocovat balíček a kdo začne příští kolo.

Příklad jednoho tahu Alberto (zelený) je na tahu. Ze svých karet s přísadami vybere tři salámy a vyloží je na odkládací balíček. Při tom hlasitě řekne: „Třikrát salám“. Potom také vyloží objednávku „4x salám a 1x paprička“. Rozhodne se, že si dobere karty s objednávkami, ale aby jich neměl v ruce příliš mnoho, dobere si pouze dvě. To ničemu nevadí, do svého příštího tahu bude hrát jen s pěti kartami.


2. Fáze: Konec kola a vyhodnocení balíčku

Kolo končí v okamžiku, kdy je dobrán balíček přísad. Tedy na konci tahu hráče, který si vezme z balíčku poslední kartu. V tu chvíli se vezme a vyhodnotí odkládací balíček. Hráč, který má před sebou položenou kartu Mamma Mia, si vezme odkládací balíček, který vznikl v první fázi, do ruky. Otočí jej lícem dolů a postupně bude otáčet karty ve stejném pořadí, ve kterém byly do balíčku vyloženy (začne od spodu balíčku a pořadí karet nemůže změnit). Přísady, které otočí, vykládá doprostřed stolu a třídí do sloupců podle druhů. Když hráč otočí objednávku, musí ji hned také vyřídit. Vyřídí ji tak, že zkontroluje, jestli je na stole vyloženo potřebné množství přísad, pokud ano, odeberou se tyto přísady a položí se na hromádku použitých přísad. Vyřízené objednávky jdou pryč ze hry a položí se na hromádku s vyřízenými objednávkami. Pokud na vyřízení objednávky několik přísad chybí, může tyto přísady majitel objednávky (pozná se podle zadní strany karty objednávky) doložit z ruky. Za tyto vyložené přísady si ovšem v této chvíli nedobírá žádné karty. Pokud na vyřízení objednávky nějaké přísady chybí a hráč je nemůže a nebo nechce z ruky doložit, dostane tuto objednávku zpátky a položí si ji dospodu svého balíčku s objednávkami. Tento balíček se během hry nemíchá. Když jsou všechny karty z původního odkládacího balíčku otočené a všechny objednávky vyhodnocené, končí druhá fáze a tím i kolo. Všechny použité přísady se zamíchají a položí v balíčku lícem dolů doprostřed stolu. Budou pro další pro tvořit balíček z něhož se budou dobírat přísady.

Pozor! Pokud na konci druhé fáze zůstanou na stole ještě nějaké přísady, nezamíchají se do nového balíčku s použitými přísadami. Zůstanou ležet na stole i nadále a hráči je mohou použít pro plánování dalších objednávek. Shrnou se a budou tvořit základ odkládacího balíčku pro příští kolo.

Příklad vyřízení objednávky Na stole jsou nyní otočené tyto přísady: 3x ananas, 3x paprička, 4x houba a 2x salám. Potom se otočí Albertova zelená objednávka na pizzu se čtyřmi ananasy a jednou papričkou. Na splnění objednávky chybí Albertovi jeden ananas. Tuto přísadu ale doloží z ruky, takže objednávka je vyřízená. Pět použitých karet přísad (4x ananas a 1x paprička) se dá na hromádku použitých přísad. Vyřízená objednávka se umístí na balíček vyřízených objednávek. Ostatní otočené přísady zůstávají na stole zůstávají a mohou se použít na vyřízení dalších objednávek.

Nové kolo Hromádka použitých přísad se zamíchá spolu s kartou Mamma Mia a vytvoří nový balíček s přísadami. Hráč, který si v minulém kole vytáhl kartu Mamma Mia, začíná. Na začátku kola mají jednotliví hráči v ruce různý počet karet. Ale nové karty (do počtu sedmi) si doberou až na konci svého prvního tahu. Přísady, které zůstaly na stole, si hráči mohou ještě krátce prohlédnout. Potom se shrnou dohromady a vytvoří se z nich nový odkládací balíček. Hráči tedy mohou i tyto karty použít pro plánování svých dalších objednávek.

Konec hry a vítěz

Hra končí po třech kolech. Hráč, který splnil nejvíce objednávek, vyhrává. Pokud mají dva hráči splněno stejně objednávek, vyhrává ten, který má v ruce více karet s přísadami.

Objednávky

Na pěti z osmi objednávek je přímo nakreslené, které přísady na tuto pizzu patří. K vyřízení této objednávky musí být na stole potřebné množství přísad nebo je musí hráč doplnit z ruky. Další tři objednávky jsou speciální a jejich vyřízení bude zřejmě obtížnější:

Pizza Bombastica Když se v druhé fázi kola otočí tato objednávka, mělo by na stole ležet aspoň 15 libovolných přísad. Pokud je na stole patnáct a více přísad, je tato objednávka vyřízená. Všechny přísady, které jsou na stole (i když je více než 15) se odloží na hromádku použitých přísad.

Pizza Monotoni K vyřízení této objednávky potřebujete jednu konkrétní přísadu, která je uvedená na kartě, a šest dalších stejných přísad. Tato přísada je na kartě objednávky označeny písmenkem „J“ jako Joker a hráč si může vybrat, kterou přísadu chce použít. Nemůže to ovšem být stejná přísada, která už je na objednávce nakreslená. Příklad: Na stole zrovna leží tyto přísady: 4x paprička, 2x salám, 2x houba a 4x ananas. Otočila se Albertova zelená objednávka na pizzu Monotoni.. Protože Alberto musí na pizzu použít jednu papričku, nemůže použít papričky jako další přísadu. Je třeba šest stejných přísad a nejvíce je k dispozici ananasů. Albertovi stačí z ruky doložit dva ananasy a tím bude objednávka vyřízena. (Stejně tak by mohl doložit čtyři salámy, čtyři houby nebo šest oliv – není však pravděpodobné, že by jich v ruce měl tolik.)

Pizza Minimale Kromě přísady uvedené na kartě objednávky, potřebujete k jejímu vyřízení přesně tři karty od další přísady. Tato druhá přísada se vybere podle otočených přísad ve druhé fázi. K vyřízení potřebujete tři karty té přísady, které je mezi otočenými přísadami nejméně. Tuto přísadu označuje na kartě objednávky otazník „?“. Pokud některá přísada není vůbec otočená, nepočítá se. Příklad: Na stole zrovna leží tyto přísady: 2x paprička, 2x salám, 2x houba a 3x ananas. Otočila se Albertova zelená objednávka na pizzu Minimale. Na stole leží nejméně karet od tří přísad (papričky, salámy a houby). Nejsou otočené žádné olivy, proto se nepočítají. Protože Alberto musí na pizzu použít jednu papričku, paprička se nepočítá také. Proto musí Alberto z ruky doložit jeden salám nebo houbu, pokud chce tuto objednávku vyřídit.