Adel verpflichtet: Porovnání verzí
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
Řádek 46: | Řádek 46: | ||
* Poté co hráči určili kde chtějí provést akci, rozhodují se jakou konkrétní akci provedou. To samozřejmě záleží na tom, zda provádím akci na daném místě sám. Nebo, provádím-li akci s někým, tak se rozhoduji dle mého předpokladu jakou akci provedou spoluhráči (předpokládám-li, že někdo zahraje detektiva, nebudu hrát zloděje). | * Poté co hráči určili kde chtějí provést akci, rozhodují se jakou konkrétní akci provedou. To samozřejmě záleží na tom, zda provádím akci na daném místě sám. Nebo, provádím-li akci s někým, tak se rozhoduji dle mého předpokladu jakou akci provedou spoluhráči (předpokládám-li, že někdo zahraje detektiva, nebudu hrát zloděje). | ||
* Jako první se řeší aukční síň. Zde je možné pokusit se koupit nový exponát do své sbírky, nebo se pokusit ukrást šek. | * Jako první se řeší aukční síň. Zde je možné pokusit se koupit nový exponát do své sbírky, nebo se pokusit ukrást šek. | ||
==== Nákup nového exponátu ==== | ==== Nákup nového exponátu ('''šek''') ==== | ||
* Hráč, který nabídl v aukční síni šek s nejvyšší hodnotou, získává jeden ze dvou nabízených exponátů. Nabízenými exponáty se rozumí vrchní karty jednotlivých hromádek. Jestliže jedna hromádka v průběhu hry dojde, nabízí nadále aukční síň vždy jen jeden exponát. | * Hráč, který nabídl v aukční síni šek s nejvyšší hodnotou, získává jeden ze dvou nabízených exponátů. Nabízenými exponáty se rozumí vrchní karty jednotlivých hromádek. Jestliže jedna hromádka v průběhu hry dojde, nabízí nadále aukční síň vždy jen jeden exponát. | ||
* Hráč, který učinil nejvyšší nabídku, umístí svůj šek do pokladny aukční síně. Ostatní hráči si své šeky vezmou zpět. | |||
==== Ukradení šeku ('''zloděj''') ==== | |||
* Hráč může poslat do aukční síně zloděje, aby pro něj ukradl právě proplacený šek. | |||
* Sejde-li se v aukční síni více zlodějů, nezíská šek žádný z nich. Stejně tak odejde zloděj z nepořízenou v případě, že nikdo v daném kole nekoupil žádný sbírkový předmět. Zloděj nemůže ukrást dříve použité šeky! | |||
* Na zámku hráč pořádá výstavy, které mu jako jediné zajišťují postup kupředu. Navíc i zde se může za pomoci zloděje pokusit ukrást tentokrát některý z vystavovaných exponátů, ale zde již s tím rizikem, že bude chycen a skončí ve vězení. | |||
==== Výstava ==== | |||
* Výstava se skládá nejméně ze tří sbírkových předmětů, které na sebe abecedně navazují. Jedno písmeno se smí v jedné výstavě oběvit i několikrát. (příklad možných výstav A,B,C ; A,A,B ; C,C,C ; B,C,C,D) | |||
* pokud se pro uspořádání výstavy rozhodlo více hráčů, vyloží vybrané sbírkové předměty rubem navrch před sebe, a to pokud možno tak aby nebylo hned zřejmé z kolika karet se jejich výstava skládá. Když mají všichni výstavu připravenou, otočí karty naráz lícem navrch. | |||
* |
Verze z 11. 1. 2006, 13:41
Počet hráčů: 2-5
Doporučený věk: alespoň 12 let
Délka hry: 60 až 90 minut
Vydavatel: Alea
Rok vydání: 1990
Autor: Klaus Teuber
Ocenění: Spiel des Jahres 1990; Deutscher Spiele Preis 1990 - 1.místo
Staňte se jedním z excentrických anglických lordů, kteří vystavují svá díla na honosných hradech. Ve hře je obsaženo sběratelství, blafování a dražení uměleckých děl. Nikdy ale nevíte, co udělá soupeř a to může vaše sběratelské kroky značně zpomalit.
Herní materiál
- Hrací plán
- 45 karet sbírkových předmětů
- pro každého hráče
- 1 figurka
- 12 akčních karet
- 1× zámek
- 1× aukční síň
- 4× šek (různé hodnoty)
- 2× zloděj (různé hodnoty)
- 1× detektiv
Příprava hry
- Každý hráč si zvolí barvu a vezme si odpovídající figurku a akční karty.
- Karty sbírkových předmětů se zamíchají, každému z hráčů se čtyři rozdají a zbytek se rozdělí na dvě poloviny, které se umístí lícem navrch do výkladních skříní aukční síně.
Průběh tahu
- Všichni hráči určí tajně a najednou pomocí sady akčních karet kde a co chtějí dělat.
Určení místa
- Nejprve hráči určí, kde chtějí provést akci. Mají na výběr ze dvou možností (karty označené na rubu číslem jedna)
- Aukční síň
- Zámek
- Poté co se všichni rozhodnou, otočí zvolenou kartu lícem navrch, tak aby všichni viděli kde který z hráčů bude provádět svojí akci.
Určení akce
- Poté co hráči určili kde chtějí provést akci, rozhodují se jakou konkrétní akci provedou. To samozřejmě záleží na tom, zda provádím akci na daném místě sám. Nebo, provádím-li akci s někým, tak se rozhoduji dle mého předpokladu jakou akci provedou spoluhráči (předpokládám-li, že někdo zahraje detektiva, nebudu hrát zloděje).
- Jako první se řeší aukční síň. Zde je možné pokusit se koupit nový exponát do své sbírky, nebo se pokusit ukrást šek.
Nákup nového exponátu (šek)
- Hráč, který nabídl v aukční síni šek s nejvyšší hodnotou, získává jeden ze dvou nabízených exponátů. Nabízenými exponáty se rozumí vrchní karty jednotlivých hromádek. Jestliže jedna hromádka v průběhu hry dojde, nabízí nadále aukční síň vždy jen jeden exponát.
- Hráč, který učinil nejvyšší nabídku, umístí svůj šek do pokladny aukční síně. Ostatní hráči si své šeky vezmou zpět.
Ukradení šeku (zloděj)
- Hráč může poslat do aukční síně zloděje, aby pro něj ukradl právě proplacený šek.
- Sejde-li se v aukční síni více zlodějů, nezíská šek žádný z nich. Stejně tak odejde zloděj z nepořízenou v případě, že nikdo v daném kole nekoupil žádný sbírkový předmět. Zloděj nemůže ukrást dříve použité šeky!
- Na zámku hráč pořádá výstavy, které mu jako jediné zajišťují postup kupředu. Navíc i zde se může za pomoci zloděje pokusit ukrást tentokrát některý z vystavovaných exponátů, ale zde již s tím rizikem, že bude chycen a skončí ve vězení.
Výstava
- Výstava se skládá nejméně ze tří sbírkových předmětů, které na sebe abecedně navazují. Jedno písmeno se smí v jedné výstavě oběvit i několikrát. (příklad možných výstav A,B,C ; A,A,B ; C,C,C ; B,C,C,D)
- pokud se pro uspořádání výstavy rozhodlo více hráčů, vyloží vybrané sbírkové předměty rubem navrch před sebe, a to pokud možno tak aby nebylo hned zřejmé z kolika karet se jejich výstava skládá. Když mají všichni výstavu připravenou, otočí karty naráz lícem navrch.