Džungle: Porovnání verzí
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
m |
|||
Řádek 10: | Řádek 10: | ||
Stará čínská hra ve které proti sobě soupeří dvě skupiny zvířat. Cílem je dostat se do protivníkova doupěte. Touto hrou byla určitě inspirována hra <b>L´Ataque</b> což je předchůdkyně hry [[Maršál a špión|Stratego]]. | Stará čínská hra ve které proti sobě soupeří dvě skupiny zvířat. Cílem je dostat se do protivníkova doupěte. Touto hrou byla určitě inspirována hra <b>L´Ataque</b> což je předchůdkyně hry [[Maršál a špión|Stratego]]. | ||
==Herní materiál== | |||
*Hrací deska 9×7 | |||
*Sada hracích kamenů pro každého hráče - Krysa (1), Kočka (2), Vlk (3), Pes (4), Panter (5), Tygr (označen jako kámen), Lev (označen hvězdičkou), Slon (označen jako král) | |||
==Průběh hry== | |||
*Hráči se v tazích pravidelně střídají. | |||
*Všechny kameny se pohybují o jedno pole ortogonálně, diagonální tahy nejsou dovoleny. | |||
*Jestliže na pole, které je již obsazeno, vstoupí protivníkův kámen, je tento kámen zajat. Zajaté kameny jsou odstraněny z desky. | |||
*Hráč nesmí zajmout vlastní kameny. Kámen nemůže zajmout kámen s vyšším číslem, než je jeho číslo. Existují dvě výjimky: | |||
**Krysa může zajmout Slona. | |||
**Na 3 kamenech kolem svého doupěte (prostřední pole na prvním řádku) může kámen majitele doupěte zajmout kámen jakékoli hodnoty, i vyšší. | |||
*Vstup do vlastního doupěte je zakázán. | |||
*Pohyb po vodní ploše (červená pole) nebo přes ní není dovolen s těmito výjimkami: | |||
**Krysa se může pohybovat po vodě stejně jako po souši, ale nemůže z vody zajmout Slona. | |||
**Tygr a Lev může vodu přeskočit, jestliže: | |||
***tah začíná na poli sousedícím s vodní plochou. | |||
***žádná z krys není ve vodě ve směru skoku. | |||
***pole za vodou není obsazeno kamenem vyšší hodnoty nebo kamenem vlastní barvy. | |||
*Hra končí v okamžiku, kdy jeden z hráčů vstoupí do soupeřova doupěte. Hráč, kterému se to podařilo, je vítězem. |
Verze z 3. 4. 2006, 16:49
- Jiné názvy: Dou Shou Qi
- Počet hráčů: 2
- Doporučený věk: nejméně 6 let
- Délka hry: 30 minut
- Vydavatel: Granna
- Rok vydání: 2000
- Autor: Neznámý autor
Stará čínská hra ve které proti sobě soupeří dvě skupiny zvířat. Cílem je dostat se do protivníkova doupěte. Touto hrou byla určitě inspirována hra L´Ataque což je předchůdkyně hry Stratego.
Herní materiál
- Hrací deska 9×7
- Sada hracích kamenů pro každého hráče - Krysa (1), Kočka (2), Vlk (3), Pes (4), Panter (5), Tygr (označen jako kámen), Lev (označen hvězdičkou), Slon (označen jako král)
Průběh hry
- Hráči se v tazích pravidelně střídají.
- Všechny kameny se pohybují o jedno pole ortogonálně, diagonální tahy nejsou dovoleny.
- Jestliže na pole, které je již obsazeno, vstoupí protivníkův kámen, je tento kámen zajat. Zajaté kameny jsou odstraněny z desky.
- Hráč nesmí zajmout vlastní kameny. Kámen nemůže zajmout kámen s vyšším číslem, než je jeho číslo. Existují dvě výjimky:
- Krysa může zajmout Slona.
- Na 3 kamenech kolem svého doupěte (prostřední pole na prvním řádku) může kámen majitele doupěte zajmout kámen jakékoli hodnoty, i vyšší.
- Vstup do vlastního doupěte je zakázán.
- Pohyb po vodní ploše (červená pole) nebo přes ní není dovolen s těmito výjimkami:
- Krysa se může pohybovat po vodě stejně jako po souši, ale nemůže z vody zajmout Slona.
- Tygr a Lev může vodu přeskočit, jestliže:
- tah začíná na poli sousedícím s vodní plochou.
- žádná z krys není ve vodě ve směru skoku.
- pole za vodou není obsazeno kamenem vyšší hodnoty nebo kamenem vlastní barvy.
- Hra končí v okamžiku, kdy jeden z hráčů vstoupí do soupeřova doupěte. Hráč, kterému se to podařilo, je vítězem.