Hive: Porovnání verzí
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
m |
|||
Řádek 21: | Řádek 21: | ||
* Královnu musí hráč nasadit nejpozději ve svém 4. tahu. Dokud hráč nenasadí svou královnu, nesmí svými kameny pohybovat (smí je pouze nasazovat). | * Královnu musí hráč nasadit nejpozději ve svém 4. tahu. Dokud hráč nenasadí svou královnu, nesmí svými kameny pohybovat (smí je pouze nasazovat). | ||
* Hráč může nasadit kámen pouze na pole, které sousedí s nějakým jeho kamenem, a které nesousedí s žádným soupeřovým kamenem (vyjma prvního tahu). Kameny zakryté jiným kamenem (viz pohyb brouka) se při aplikaci tohoto pravidla neberou v úvahu. | * Hráč může nasadit kámen pouze na pole, které sousedí s nějakým jeho kamenem, a které nesousedí s žádným soupeřovým kamenem (vyjma prvního tahu). Kameny zakryté jiným kamenem (viz pohyb brouka) se při aplikaci tohoto pravidla neberou v úvahu. | ||
* '''''Ve skutečnosti se nepokádají kameny na pole, neboť ke hře nepatří žádný hrací plán | * '''''Ve skutečnosti se nepokádají kameny na pole, neboť ke hře nepatří žádný hrací plán, ale umisťují se tak aby se alespoň jedna strana kamene dotýkala strany jiného kamene.''''' | ||
== Pohyb jednotlivých kamenů == | == Pohyb jednotlivých kamenů == |
Verze z 14. 2. 2006, 15:37
- Počet hráčů: 2
- Doporučený věk: nejméně 9 let
- Délka hry: 20 až 30 minut
- Vydavatel: Gen Four Two Games
- Rok vydání: 2000
- Autor: John Yianni
Herní materiál
- 22 kamenů ve tvaru pravidelného šestiúhelníku, z toho 11 bílých a 11 modrých. Od každé barvy pak
- 1× včelí královna
- 3× mravenec
- 2× brouk
- 2× pavouk
- 3× kobylka
Průběh hry
- Hráči se střídají v tazích. V jednom tahu smí hráč buď nasadit jeden vlastní kámen, nebo se pohnout jedním vlastním kamenem. Tah je povinný.
- Hráči se domluví kdo bude modrý, kdo bílý a kdo bude začínat.
- Na začátku hry kameny obou hráčů nejsou nasazeny. V 1. tahu oba hráči nasadí svůj první kámen, přičemž druhý hrač nasadí svůj první kámen na pole sousedící s kamenem soupeře.
- Královnu musí hráč nasadit nejpozději ve svém 4. tahu. Dokud hráč nenasadí svou královnu, nesmí svými kameny pohybovat (smí je pouze nasazovat).
- Hráč může nasadit kámen pouze na pole, které sousedí s nějakým jeho kamenem, a které nesousedí s žádným soupeřovým kamenem (vyjma prvního tahu). Kameny zakryté jiným kamenem (viz pohyb brouka) se při aplikaci tohoto pravidla neberou v úvahu.
- Ve skutečnosti se nepokádají kameny na pole, neboť ke hře nepatří žádný hrací plán, ale umisťují se tak aby se alespoň jedna strana kamene dotýkala strany jiného kamene.
Pohyb jednotlivých kamenů
- Každý druh kamene má svůj vlastní způsob pohybu.
- Královna - na libovolné sousední pole.
- Brouk - na libovolné sousední pole, a to i obsazené. Je-li toto pole obsazeno jiným kamenem (resp. více kameny), kámen brouka se položí na tento kámen (resp. tyto kameny), a tím je zakryje.
- Kobylka - skočí na 1. neobsazené pole ve směru obsazeného sousedního pole. V případě, že v některém směru není sousední pole obsazeno, nesmí tímto směrem kobylka táhnout.
- Mravenec - se v 1 tahu může pohnout libovolněkrát z jednoho pole na pole sousední, pouze nesmí dojít na pole, ze kterého právě vyšel.
- Pavouk - se musí v 1 tahu pohnout 3x po sobě na sousední pole, přičemž se nikdy nesmí vrátit na pole, kde už byl, ani se pohnout méněkrát.
- Není povoleno udělat takový tah, kterým by přestaly být kameny položené na desce nazájem propojeny, tzn. tvořit jednu souvislou skupinu. Toto pravidlo platí nejenom po dokončení tahu, ale i v libovolný okamžik průběhu tahu (posunu kamenu po hracím plánu).
- Není možno se pohnout na pole, kde už stojí jiný kámen, a to vyjma brouka (viz pohyb brouka).
- Dále platí, že není možno pohnout kamenem na sousední pole, pokud jsou obě 2 pole, která jediná sousedí s těmito oběma 2 poli, obsazena, a to vyjma brouka a kobylky. (Idea tohoto pravidla je ta, že se jedná o příliš úzký průchod, kterým kámen neproleze, kobylka to ale přeskočí a brouk přeleze.)
- Není možno vykonat pohyb zakrytým kamenem (viz. pohyb brouka).
Konec hry
- Hra se hraje tak dlouho, dokud jeden z hráčů nemá královnu v matu. V případě, že hráč má královnu v matu, prohrál. V případě, že některý hráč zahrál tah, kterým se obě královny dostaly do matu, je partie prohlášena za remis.
- Včelí královna je mat, pokud jsou všechna sousední pole obsazena nějakým kamenem (vlastním nebo cizím).