Do střehu: Porovnání verzí
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
m |
m |
||
Řádek 5: | Řádek 5: | ||
{{Rok vydání|1994}} | {{Rok vydání|1994}} | ||
{{Autor|Reiner Knizia}} | {{Autor|Reiner Knizia}} | ||
[[Kategorie:Abstraktní hry]] | |||
Psychologická karetní hra simulující s obdivuhodnou lehkostí a jednoduchostí souboj dvou sportovních šermířů, překvapivé výpady, protivýpady vedené z krytu, úhyby, matoucí akce i psychologickou stránku souboje. | Psychologická karetní hra simulující s obdivuhodnou lehkostí a jednoduchostí souboj dvou sportovních šermířů, překvapivé výpady, protivýpady vedené z krytu, úhyby, matoucí akce i psychologickou stránku souboje. | ||
== Hrací potřeby == | == Hrací potřeby == | ||
* Hrací plán | * Hrací plán | ||
* Sada karet (hodnoty 1 až 5, každá 5×) | * Sada karet (hodnoty 1 až 5, každá 5×) | ||
Řádek 18: | Řádek 15: | ||
== Průběh hry == | == Průběh hry == | ||
* Na začátku hry hráči umístí figurky na krajní pole (o) a k levé straně svého výchozího pole umístí kostku jedničkou nahoru. | * Na začátku hry hráči umístí figurky na krajní pole (o) a k levé straně svého výchozího pole umístí kostku jedničkou nahoru. | ||
* Karty se zamíchají a každý obdrží pět. Zbytek se umístí stranou rubem navrch - hráči si z něj v průběhu hry dobírají další karty. | * Karty se zamíchají a každý obdrží pět. Zbytek se umístí stranou rubem navrch - hráči si z něj v průběhu hry dobírají další karty. |
Verze z 10. 2. 2006, 16:50
- Počet hráčů: 2
- Doporučený věk: nejméně 8 let
- Délka hry: 5 až 15 minut
- Vydavatel: Abacus Spiele
- Rok vydání: 1994
- Autor: Reiner Knizia
Psychologická karetní hra simulující s obdivuhodnou lehkostí a jednoduchostí souboj dvou sportovních šermířů, překvapivé výpady, protivýpady vedené z krytu, úhyby, matoucí akce i psychologickou stránku souboje.
Hrací potřeby
- Hrací plán
- Sada karet (hodnoty 1 až 5, každá 5×)
- Pro každého hráče jedna figurka a šestistěnná kostka
Průběh hry
- Na začátku hry hráči umístí figurky na krajní pole (o) a k levé straně svého výchozího pole umístí kostku jedničkou nahoru.
- Karty se zamíchají a každý obdrží pět. Zbytek se umístí stranou rubem navrch - hráči si z něj v průběhu hry dobírají další karty.
- Hráči střídavě vynášejí karty a pohybují svojí figurkou o příslušný počet polí. Poté co hráč vynese kartu a pohne figurkou, dolízne si kartu.
- Pohyb figurkou je možný oběma směry, ale je vždy nutné dodržet počet polí udaný kartou. Není možné například z třetího pole couvat kartou s číslem 3 (no jak by to bylo možné, když mám za sebou jen dvě pole, že :-). Není též povoleno překročit soupeřovu figurku.
- Vynese-li hráč takovou kartu, jejíž hodnotou by se dostal přesně na pole obsazené soupeřovou figurkou (útok), musí se tento bránit (pakliže hráč nemá v úmyslu pomocí této karty couvat). Takovýto útok může být veden i větším počtem karet (té jedné hodnoty) najednou. Protivník se ubrání jen v tom případě, že vynese alespoň stejný počet karet. Vynese-li alespoň o jednu kartu více je na prvním hráči aby se tomuto protiútoku ubránil (musí tedy alespoň dorovnat počet karet vynesený protivníkem). V případě že se napadený hráč ubrání (včetně prvního útočníka v případě protiútoku), zůstanou figurky na svých místech. Hráči si doberou patřičný počet karet, a to nejprve útočník a hra pokračuje dál (na tahu je hráč, který jako poslední útočil).
- V případě, že se jeden z hráčů neubránil, znamená to že byl zasažen. V tom případě otočí svojí kostku o číslo výš, hráči umístí figurky na výchozí pole, zamíchají karty a začnou novou hru.
- Hra také končí v momentě kdy jeden z hráčů dolízne poslední kartu. V tom případě hráči hned vyloží všechny své karty a jestliže, je jeden z nich schopný provést takový útok, kterému se protivník neubrání, platí to jako zásah. Zasažený hráč si v tom případě zvýší počet bodů na kostce o jedna.
- V případě, že hráči nejsou schopni provést vítězný útok, prohrál toto kolo hráč, který má svojí figurku blíž ke svému výchozímu poli. No a ten si samozřejmě zvýší počet zásahů na své kostce :-)
- Dostal-li se hráč do takové pozice, že není schopen pohybu, platí to jako zásah.
Konec hry
- Hra končí v momentě, kdy jeden z hráčů obdrží pátý zásah (na kostce má tedy šestku). No a jistě už vás napadlo, že tento hráč určitě nevyhrál:-)