Diskuse k šabloně:Infobox hra: Porovnání verzí
m |
|||
Řádek 11: | Řádek 11: | ||
* Celkově to totálně rozbilo kategorie - kategorie podle autorů jen s jejich jménem nejsou dobré ani žádoucí, kategorie s vydavateli jen podle jejich jmen nejsou žádoucí, kategorie podle tvání rovněž nejsou žádoucí, v časech totiž není žádný dobrý systém. | * Celkově to totálně rozbilo kategorie - kategorie podle autorů jen s jejich jménem nejsou dobré ani žádoucí, kategorie s vydavateli jen podle jejich jmen nejsou žádoucí, kategorie podle tvání rovněž nejsou žádoucí, v časech totiž není žádný dobrý systém. | ||
* Doufám, že se nejedná jen o export z palubní databáze ale o automatické převedení toho co na deskovehry.cz bylo, protože ty informace na dh už byly redigovány a pouhým exportem z databáze se tahle práce všechna zruší. Pokud to tak, je tak jedná cesta je to revertnout a udělat to znova a v klidu. | * Doufám, že se nejedná jen o export z palubní databáze ale o automatické převedení toho co na deskovehry.cz bylo, protože ty informace na dh už byly redigovány a pouhým exportem z databáze se tahle práce všechna zruší. Pokud to tak, je tak jedná cesta je to revertnout a udělat to znova a v klidu. | ||
:Samozřejmě že ne. Všechno, co je v infoboxu, je zatím výhradně z té stránky, na které se infobox nachází. --[[Uživatel:Zeman|Dan]] 12:24, 15. 6. 2007 (CEST) | :Samozřejmě že ne. Všechno, co je v infoboxu, je zatím výhradně z té stránky, na které se infobox nachází. --[[Uživatel:Zeman|Dan]] 12:24, 15. 6. 2007 (CEST) | ||
:: V to jsem tajně doufal :-) | |||
* Celkově jsem dost proti automatizovanému měnění wiki stránek - tedy proti "botům", pokud nejsou velmi, VELMI dobře vyzkoušeni a už úplně jsem proti jejich zkoušení přímo na live site. Všechni kdo chtějí používat bota, by měli, když už ne se přímo zeptat a anoncovat ho předem (což je například na wikipedii běžné viz http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Bot_policy) a určiě by ho neměli pouštět jako anonymního uživatele, ale pod speciálním uživatelem, který bude mít ve jménu "Bot". Jen tak se v nejhorším dají změny rychle revertovat. | * Celkově jsem dost proti automatizovanému měnění wiki stránek - tedy proti "botům", pokud nejsou velmi, VELMI dobře vyzkoušeni a už úplně jsem proti jejich zkoušení přímo na live site. Všechni kdo chtějí používat bota, by měli, když už ne se přímo zeptat a anoncovat ho předem (což je například na wikipedii běžné viz http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Bot_policy) a určiě by ho neměli pouštět jako anonymního uživatele, ale pod speciálním uživatelem, který bude mít ve jménu "Bot". Jen tak se v nejhorším dají změny rychle revertovat. | ||
:K něčemu takovému směřuju. Mám pocit, že není podstatné, aby měl účet ve jménu "Bot", ale aby správce k tomu účtu přiřadil příznak robota někde v databázi účtů. --[[Uživatel:Zeman|Dan]] 12:27, 15. 6. 2007 (CEST) | :K něčemu takovému směřuju. Mám pocit, že není podstatné, aby měl účet ve jménu "Bot", ale aby správce k tomu účtu přiřadil příznak robota někde v databázi účtů. --[[Uživatel:Zeman|Dan]] 12:27, 15. 6. 2007 (CEST) | ||
:: Určitě to není podstatné technicky, ale je to dobré pro ostatní uživatele, protože pak je to viditelnější v historii apod. Moje poznámka směřuje ale spíše k tomu, že se mi nelíbí strategie: | |||
# Zavřít oči a spustit na vše | |||
# nechat ostatní ať se vyjádří | |||
# identifikovat chyby | |||
# ručně je upravovat | |||
:: Jako dobrou považuji například: | |||
# Udělat si jasno v záměru a nechat se ostatní vyjádřit | |||
# Napsat bota a otestovat na Pískovišti | |||
# Pustit ho na PÁR her | |||
# identifikovat chyby a ručně je opravit (jak v botovi, tak ve výsledku) | |||
# opakovat od bodu 3 | |||
--[[Uživatel:Admin|Admin]] 12:13, 15. 6. 2007 (CEST) | --[[Uživatel:Admin|Admin]] 12:13, 15. 6. 2007 (CEST) |
Verze z 15. 6. 2007, 11:41
vzhled šablony
Některé stránky her vypadají dost podivně. Například:
- všechny stránky co měly předtím obrázek ho mají teď pod Infoboxem, což nevypadá dobře. Např: Alhambra. Navíc to odsazuje další text.
- Nedělal jsi to náhodou nějakým scriptem? Pokud ano tak prosím příšte opatrněji :-) ... u her kde je více autorů (šablona Autoři) tuto vůbec nepřečetl.
- K tomuto tématu: sdružíme-li do jedné šablony informace o hře, pak je problém s "množnými čísly" šablon Vydavatelé a Autoři. Jako jakés takés řešení vidím zavedení parametrů Autor, Autor2, Autor3, ..., Autor9 viz Šablona:Údaje o hře
- Hry které neexistovaly a tudíž tam byl červený odkaz který vybízel k doplnění to vytvořilo jakousi podivnou prázdnou stránku.
- Hry které nemají žádký popis Entropie vypadají špatně, protože je tam veký blok bílého místa.
- Minolý systém měl jednu velkou výhodu: umožňoval komukoli celkem snadno přidat další "atribut" ke hře. Tak ostatně vznikly "alternativní názvy" a podobně. Musíme se dobře zamyslet nad tím, jak podobnou věc umožnit i v stávajícím systému. Rovněž je potřeba nějakým způsobem vysvětlit lidem co dělat při zakládání nové hry. Jaké jsou možnosti atd.
- Celkově to totálně rozbilo kategorie - kategorie podle autorů jen s jejich jménem nejsou dobré ani žádoucí, kategorie s vydavateli jen podle jejich jmen nejsou žádoucí, kategorie podle tvání rovněž nejsou žádoucí, v časech totiž není žádný dobrý systém.
- Doufám, že se nejedná jen o export z palubní databáze ale o automatické převedení toho co na deskovehry.cz bylo, protože ty informace na dh už byly redigovány a pouhým exportem z databáze se tahle práce všechna zruší. Pokud to tak, je tak jedná cesta je to revertnout a udělat to znova a v klidu.
- Samozřejmě že ne. Všechno, co je v infoboxu, je zatím výhradně z té stránky, na které se infobox nachází. --Dan 12:24, 15. 6. 2007 (CEST)
- V to jsem tajně doufal :-)
- Celkově jsem dost proti automatizovanému měnění wiki stránek - tedy proti "botům", pokud nejsou velmi, VELMI dobře vyzkoušeni a už úplně jsem proti jejich zkoušení přímo na live site. Všechni kdo chtějí používat bota, by měli, když už ne se přímo zeptat a anoncovat ho předem (což je například na wikipedii běžné viz http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Bot_policy) a určiě by ho neměli pouštět jako anonymního uživatele, ale pod speciálním uživatelem, který bude mít ve jménu "Bot". Jen tak se v nejhorším dají změny rychle revertovat.
- K něčemu takovému směřuju. Mám pocit, že není podstatné, aby měl účet ve jménu "Bot", ale aby správce k tomu účtu přiřadil příznak robota někde v databázi účtů. --Dan 12:27, 15. 6. 2007 (CEST)
- Určitě to není podstatné technicky, ale je to dobré pro ostatní uživatele, protože pak je to viditelnější v historii apod. Moje poznámka směřuje ale spíše k tomu, že se mi nelíbí strategie:
- Zavřít oči a spustit na vše
- nechat ostatní ať se vyjádří
- identifikovat chyby
- ručně je upravovat
- Jako dobrou považuji například:
- Udělat si jasno v záměru a nechat se ostatní vyjádřit
- Napsat bota a otestovat na Pískovišti
- Pustit ho na PÁR her
- identifikovat chyby a ručně je opravit (jak v botovi, tak ve výsledku)
- opakovat od bodu 3
--Admin 12:13, 15. 6. 2007 (CEST)
Pro Dana Z.: jsem rád, že se tím zabýváš, ale prosím o napravení a neopakování vypsaných vad. deskovehry.cz už není beta, a proto bych nerad aby to vypadalo jako veliké Pískoviště ...
- Vím. Obrázků tu předtím moc nebylo, dají se do infoboxu snadno strčit. Odsazení dalšího textu jsem si někde všiml a je mi to divné. Myslím, že to není jen u obrázků. Možná to nějak bude souviset s tím "My skinem", co tu máš, protože ve Wikipedii se tohle se stejně udělanými infoboxy neděje. Šablonu Autoři ještě pochytám. Ony jsou bohužel u některých her různé "tabulkové" informace, které vůbec nebyly v šabloně. --Dan 12:05, 15. 6. 2007 (CEST)
- Ještě k té betě. Za sebe slibuju, že se polepším. Nicméně tím, že z názvu vyndáš betu, z toho ještě release verzi neuděláš. S tím, jak to tu vypadalo, než jsem vyrobil infoboxy, bych taky nijak spokojený nebyl. --Dan 12:33, 15. 6. 2007 (CEST)
Obchod
Je tu trochu probklem. Na deskovehry.cz se podili rada lidi vcetne tech co maji ruzne jine internetove obchody. Pokud je mame udrzet a nalakat nejake dalsi, tak je potreba opatne s reklamou na jeden konkretni obchod. Relativne velkou (a v podstate stale nedoresenou) kontraverzi je umistovani jakychkoli vnejsich odkazu na hraci material na strankach, ktere ho poskytuji castecne volne a castecne zpoplatnene. Je to dost na hrane. Jeden konkretni obchod a primo v infoboxu, je, obavam se, za touto hranici. Pokud chceme najit zpusob, jak takovyto odkaz nekde na strankach mit, tak je potreba aby tomu predcazela diskuze a peclive uvazeni, zda to neodradi nektere dalsi lidi ke spolupraci a nasledne stanoveni pravidel pro takoveto komercni odkazy (napriklad pozadavek zpetneho odkazu). Uvedomuji si, ze je to celkove dost citliva a mozna i osobni vec, ale je potreba to vyresit dobrym kompromisem. Zatim jsem radek s odkazem v sablone vymazal. --Admin 11:45, 15. 6. 2007 (CEST)
- Byla to součást Klářina přání, já jsem jí říkal, že s tím může být teoreticky problém :-) Na druhou stranu pokud se nám podaří ty dva portály sloučit, přenese se na deskovehry.cz obrovské množství Klářiny práce, což by takový krok ospravedlňovalo. Pokud jde o mne, nebránil bych se ani odkazům na více než jeden obchod, ale stejně by byla potíž stanovit, který ještě jo a který už ne. Taky by to mohlo být místo v infoboxu v sekci Odkazy, kde by to nebilo tolik do očí. Pošlu Kláře odkaz na tuhle diskusi, i když si moc nemyslím, že se zapojí :-) --Dan 12:01, 15. 6. 2007 (CEST)
- Nevím jestli není lepší nejdříve dojít k nějakým variantám řešení a pak jí zapojit :-) Každopádně, pokud by se uvažovalo o odkazech na obchody, tak si nedovedu představit, že budeme říkat který ano a který ne. Musejí tam být všechny, které přistoupí na nějaká, námi stanovená pravidla. --Admin 12:25, 15. 6. 2007 (CEST)
- Ještě k tomu slučování. Nevím, jestli slučování je to správné slovo. Myslím si, že přínosnější by byla nějaká forma propojování. Na deskovehry.cz například nikdy nebude možno si nějako perl scriptově dynamicky hrát s databází, na hrejsi zase nikdy nepůjde tak komfortně zpřístupnít editaci dalším lidem. Já osobně bych nejdříve hledal formy sílení contentu, myslím, že to určitě je cesta, která minimálně stojí za diskuzi.
- Slučování je Klářin výraz, ale myslím, že i jí už jsem vysvětlil, že doslova ho vzít nemůžem. To, co si představuju já, dost koresponduje s tím, čemu tady říkáš propojování. --Dan 12:33, 15. 6. 2007 (CEST)