Surakarta: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
(Infobox.)
(Umístění kapitol, nadpisy kapitol, odkazy.)
Řádek 14: Řádek 14:
''Místo vzniku:'' Indonésie, Jáva
''Místo vzniku:'' Indonésie, Jáva


==Herní materiál==
 
= Pravidla =
 
== Herní materiál ==
 
* hrací deska
* hrací deska
* pro každého hráče 12 hracích kamenů
* pro každého hráče 12 hracích kamenů


==Základní postavení==
 
== Základní postavení ==
 
* Oba hráči položí své kameny na krajní dvě řady průsečíků jako na obrázku.
* Oba hráči položí své kameny na krajní dvě řady průsečíků jako na obrázku.


==Cíl hry==
 
== Cíl hry ==
 
* Vyřadit ze hry všechny soupeřovy kameny.
* Vyřadit ze hry všechny soupeřovy kameny.


==Pohyb kamenů==
 
== Pohyb kamenů ==
 
* V jednom tahu může hráč buď posunout kámen, nebo zajmout jeden ze soupeřových kamenů.
* V jednom tahu může hráč buď posunout kámen, nebo zajmout jeden ze soupeřových kamenů.
* Tahy jsou povinné.
* Tahy jsou povinné.
Řádek 30: Řádek 40:
* Pohyb je možný jen tehdy, je-li sousední průsečík volný.
* Pohyb je možný jen tehdy, je-li sousední průsečík volný.


==Zajímání kamenů==
 
== Zajímání kamenů ==
 
* Chce-li hráč zajmout soupeři kámen, musí vzít svůj kámen, dojet s ním na konec řady, resp. sloupce (pokud tam není) dále projet kulatou smyčku kolem rohu plánu a dojet po navazujícím sloupci, resp. řadě, na soupeřův kámen. Tento kámen je zajat a odstraněn z desky.
* Chce-li hráč zajmout soupeři kámen, musí vzít svůj kámen, dojet s ním na konec řady, resp. sloupce (pokud tam není) dále projet kulatou smyčku kolem rohu plánu a dojet po navazujícím sloupci, resp. řadě, na soupeřův kámen. Tento kámen je zajat a odstraněn z desky.
* Soupeřův kámen je zajat, i když stojí ihned za objížděnou smyčkou.
* Soupeřův kámen je zajat, i když stojí ihned za objížděnou smyčkou.
Řádek 37: Řádek 49:
* Protože krajní řady nekončí smyčkou, nelze je použít pro "rozjezd a skákání" a kámen v rohu desky je tedy "v bezpečí".
* Protože krajní řady nekončí smyčkou, nelze je použít pro "rozjezd a skákání" a kámen v rohu desky je tedy "v bezpečí".


==Konec hry==
 
== Konec hry ==
 
* Vyhrává hráč, kterému se dříve podaří odstranit všechny soupeřovy kameny ze hry.
* Vyhrává hráč, kterému se dříve podaří odstranit všechny soupeřovy kameny ze hry.
= Odkazy =
* Tato hra na [http://hrejsi.cz/cgi/hry/hry.pl?hra=sur hrejsi.cz]

Verze z 27. 2. 2008, 17:10

Sur.jpg
Počet hráčů 2
Doporučený věk 8
Délka hry 15 až 30 minut

Místo vzniku: Indonésie, Jáva


Pravidla

Herní materiál

  • hrací deska
  • pro každého hráče 12 hracích kamenů


Základní postavení

  • Oba hráči položí své kameny na krajní dvě řady průsečíků jako na obrázku.


Cíl hry

  • Vyřadit ze hry všechny soupeřovy kameny.


Pohyb kamenů

  • V jednom tahu může hráč buď posunout kámen, nebo zajmout jeden ze soupeřových kamenů.
  • Tahy jsou povinné.
  • Každý kámen se smí přemístit na libovolný z osmi sousedních průsečíků, podobně jako šachový král. S kamenem se lze pohybovat i šikmo, i když políčka na plánu nejsou spojena čárou.
  • Pohyb je možný jen tehdy, je-li sousední průsečík volný.


Zajímání kamenů

  • Chce-li hráč zajmout soupeři kámen, musí vzít svůj kámen, dojet s ním na konec řady, resp. sloupce (pokud tam není) dále projet kulatou smyčku kolem rohu plánu a dojet po navazujícím sloupci, resp. řadě, na soupeřův kámen. Tento kámen je zajat a odstraněn z desky.
  • Soupeřův kámen je zajat, i když stojí ihned za objížděnou smyčkou.
  • Na polích, přes která hráč se svým kamenem prochází, nesmí ležet žádné soupeřovy ani jeho vlastní kameny.
  • Při zajímání je možné projet i více smyček. Kamenem je pak třeba dojet k první smyčce, projet ji, poté přejet až na konec navazující řady, absolvovat další smyčku, atd.
  • Protože krajní řady nekončí smyčkou, nelze je použít pro "rozjezd a skákání" a kámen v rohu desky je tedy "v bezpečí".


Konec hry

  • Vyhrává hráč, kterému se dříve podaří odstranit všechny soupeřovy kameny ze hry.

Odkazy