Alhambra: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
m
m
Řádek 1: Řádek 1:
''Počet hráčů'': [[2]], [[3]], [[4]], [[5]], [[6]]
{{Počet hráčů|2-6}}
 
{{Doporučený věk|8}}
''Doporučený věk'': alespoň 8 let
{{Délka hry|45 až 60 minut}}
 
{{Vydavatel|Queen Games|Corfix}}
''Délka hry'': 45 až 60 minut
 
''Vydavatel'': Queen Games
{{Rok vydání|2003}}
{{Rok vydání|2003}}
{{Autor|Dirk Henn}}
{{Autor|Dirk Henn}}
{{Ocenění|[[Spiel des Jahres 2003]] - 1. místo, [[Deutscher Spiele Preis 1994]] - 2. místo}}


''Ocenění'': [[Spiel des Jahres 2003]]; [[Deutscher Spiele Preis 2003]] - 2.místo


[[Kategorie:Nekompletní pravidla]]  
[[Kategorie:Neúplná pravidla]]  





Verze z 3. 2. 2006, 18:30


Nejlepší stavitelé z celé Evropy i arabských zemí chtějí předvést své dovednosti. Hlídejte si, abyste měli neustále dost peněz v potřebné měně, protože umělci chtějí být placeni penězi své vlasti. A bez nich nezískáte paláce ani zahrady, které berou dech!

Každý hráč staví "svou" Alhambru. Peníze v různých měnách hráči získávají dobíráním karet. Budovy různých druhů jsou v různou dobu k mání za různou měnu; hráči se snaží mít většinu v určitém druhu budovy, a také mít nejdelší městské hradby.

Herní materiál

  • 1× bodovací deska
  • 1× stavební trh
  • 12× označovací kámen (2 od každé z šesti barev)
  • 6× deska na nepostavené atavby
  • 108× peněžní karta (3× hodnota 1 až 9 ve čtyřech barvách)
  • 2× bodovací karta (stejný rub jako peněžní)
  • 54× stavební kartička
  • 6× startovní kartička

Cíl hry

  • Cílem hráčů je získat v průběhu hry vhodným nakupováním a stavěním budov co nejvíce bodů.

Příprava hry

Průběh hry

  • Hraje se po směru hodinových ručiček. Hráč, který je na tahu, musí provést jednu ze tří následujících akcí:
    • Vzít si peníze
    • Koupit a umístit stavební dlaždici
    • Přstavět vlastní Alhambru

Braní peněz

  • Hráč si může vzít jednu libovolnou vyloženou peněžní kartu, nebo
  • libovolné vyložené peněžní karty, jejichž celková hodnota nepřesáhne 5. V takovém případě nezáleží na barvě karet a je tedy možné vzít např. žlutou 1 a modrou 3.

Nákup a pokládání stavebních kartiček

Přestavba Alhambry

  • Vlastní Alhambru si může hráč přestavět třemi možnými způsoby:)
    • Odstranit stavební kartičku ze své Alhambry a dát jí na rezervní plochu.
    • Vzít stavební kartičku z rezervní plochy a přidat ji ke své Alhambře.
    • Vyměnit stavební kartičku na rezervní ploše za kartičku v Alhambře. Nová kartička musí být umístěna na místo kartičky odebrané!

Pravidla stavění Alhambry

Ukončení kola

Bodování

Konec hry

  • Hra končí v okamžiku, kdy po odehraném tahu hráče nelze doplnit stavební trh na čtyři nabídky.
  • Zbývající stavební kartičky získají hráči, kteří mají nejvyšší obnos v požadované barvě. V případě, že má více hráčů nejvyšší obnos v dané barvě, stavební kartička zůstane na trhu a nezíská ji žádný hráč.
  • Hráči, kteří nyní získali stavební kartičky je mohou přidat ke svým Alhambrám, ovšem za dodržení všech pravidel pro stavbu.
  • Následuje třetí a poslední bodovací kolo. Hráč, který získal v součtu nejvíce bodů, vyhrál. V případě shodného zisku bodů u více hráčů, není žádné pomocné hodnocení a hráči tedy mají shodné umístění.

Pravidla pro dva hráče