Continuo: Porovnání verzí
m |
(Umístění kapitol, nadpisy kapitol, odkazy.) |
||
(Nejsou zobrazeny 3 mezilehlé verze od 3 dalších uživatelů.) | |||
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
{{ | {{Infobox hra | ||
| kód = con | |||
| název = Continuo | |||
| foto = con.jpg | |||
| hráčů = 1-5 | |||
| věk = 7 | |||
| délka = 10 až 20 minut | |||
| autor = Maureen Hiron | |||
| rok = 1982 | |||
| vydavatel = Schmidt Spiele | |||
| ocenění = [[MENSA Best Mind Game 1995]], <!--údajně anglická hra roku--> | |||
| obchod = con | |||
}} | |||
Jednoduše geniálně jednoduché! Podobné dominu, ale místo čísel napojujete barevné řetězce. Čím delší řetězec vytvoříte, tím více bodů získáte. | |||
= Pravidla = | |||
== Herní materiál == | |||
42 čtvercových kartiček + 2 navíc. Každá kartička je rozdělena na 4 × 4 barevných čtverečků v jedné ze čtyř barev: červená, modrá, zelená a žlutá. Na většině kartiček se vyskytují jen 3 nebo 2 z těchto 4 barev. Žádné dvě kartičky nejsou stejné. Pro každou kartičku platí, že stejnou barvu mají pole A1 a D4, dále pole A4 a D1, dále pole A2, B2, B1, C4, C3 a D3, a nakonec A3, B3, B4, C1, C2 a D2 | |||
== Příprava hry == | |||
Kartičky se zamíchají a postaví do balíčku lícem dolů na stůl. Počáteční pozice se vytvoří takto: odkryjí se vrchní 2 kartičky a položí na stůl tak, aby vynesly nejvyšší možný počet bodů. Tyto body se nepřipíší žádnému hráči. | Kartičky se zamíchají a postaví do balíčku lícem dolů na stůl. Počáteční pozice se vytvoří takto: odkryjí se vrchní 2 kartičky a položí na stůl tak, aby vynesly nejvyšší možný počet bodů. Tyto body se nepřipíší žádnému hráči. | ||
Určí se začínající hráč a připraví se tužka a papír pro zaznamenávání bodů. | Určí se začínající hráč a připraví se tužka a papír pro zaznamenávání bodů. | ||
== Cíl hry == | |||
Cílem hry je získat co nejvyšší počet bodů. Body se získávají za délku barevných řetězců, které vzniknou přiložením nové kartičky na stůl. | Cílem hry je získat co nejvyšší počet bodů. Body se získávají za délku barevných řetězců, které vzniknou přiložením nové kartičky na stůl. | ||
==Průběh hry== | |||
== Průběh hry == | |||
Hráči se střídají na tahu po směru hodinových ručiček. Hráč, který je na řadě, odkryje vrchní kartičku z balíku a přiloží ji z libovolné strany ke kartičkám ležícím na stole. Snaží se ji položit tak, aby získal co možná nejvíce bodů. | Hráči se střídají na tahu po směru hodinových ručiček. Hráč, který je na řadě, odkryje vrchní kartičku z balíku a přiloží ji z libovolné strany ke kartičkám ležícím na stole. Snaží se ji položit tak, aby získal co možná nejvíce bodů. | ||
Řádek 26: | Řádek 46: | ||
'''Kartičky se nesmějí překrývat a musí se dotýkat nejméně jedním barevným čtverečkem:''' (viz obrázek) | '''Kartičky se nesmějí překrývat a musí se dotýkat nejméně jedním barevným čtverečkem:''' (viz obrázek) | ||
==Bodování== | |||
== Bodování == | |||
Po každém hráči se vyhodnotí všechny nově prodloužené stejnobarevné řetězce. Každý čtvereček přinese jeden bod. Body se ihned sečtou a připíšou k dobru příslušnému hráči. | Po každém hráči se vyhodnotí všechny nově prodloužené stejnobarevné řetězce. Každý čtvereček přinese jeden bod. Body se ihned sečtou a připíšou k dobru příslušnému hráči. | ||
Řádek 34: | Řádek 56: | ||
Zapamatujte si! Žádné dvě kartičky Continuo nejsou stejné! | Zapamatujte si! Žádné dvě kartičky Continuo nejsou stejné! | ||
==Konec hry== | |||
== Konec hry == | |||
Hra končí po položení poslední kartičky. Sečtou se body a hráč s nejvyšším počtem bodů vyhrává. | Hra končí po položení poslední kartičky. Sečtou se body a hráč s nejvyšším počtem bodů vyhrává. | ||
==Příklad== | |||
== Příklad == | |||
1. a 2. kartička představují výchozí pozici a přinesly by 14 bodů (6 bodů za zelený řetězec, 4 body za modrý a ještě jednou 4 body za druhý modrý). Tyto body se nepřičtou žádnému hráči. 3. kartička přinese 10 bodů: 6 bodů za modrý řetězec a 4 body za červený. 4. kartička přinese 18 bodů: dvakrát 7 bodů za dva modré řetězce a 4 body za zelený. | 1. a 2. kartička představují výchozí pozici a přinesly by 14 bodů (6 bodů za zelený řetězec, 4 body za modrý a ještě jednou 4 body za druhý modrý). Tyto body se nepřičtou žádnému hráči. 3. kartička přinese 10 bodů: 6 bodů za modrý řetězec a 4 body za červený. 4. kartička přinese 18 bodů: dvakrát 7 bodů za dva modré řetězce a 4 body za zelený. | ||
= Odkazy = | |||
* Tato hra na [http://hrejsi.cz/cgi/hry/hry.pl hrejsi.cz]: [http://hrejsi.cz/cgi/hry/hry.pl?hra=con Pokladnice her], [http://hrejsi.cz/cgi/hry/prodej.pl?hra=con Obchod] |
Aktuální verze z 27. 2. 2008, 16:26
| ||||
Počet hráčů | 1-5 | |||
Doporučený věk | 7 | |||
Délka hry | 10 až 20 minut | |||
Autor | Maureen Hiron | |||
Vydání |
| |||
Ocenění | MENSA Best Mind Game 1995, |
Jednoduše geniálně jednoduché! Podobné dominu, ale místo čísel napojujete barevné řetězce. Čím delší řetězec vytvoříte, tím více bodů získáte.
Pravidla
Herní materiál
42 čtvercových kartiček + 2 navíc. Každá kartička je rozdělena na 4 × 4 barevných čtverečků v jedné ze čtyř barev: červená, modrá, zelená a žlutá. Na většině kartiček se vyskytují jen 3 nebo 2 z těchto 4 barev. Žádné dvě kartičky nejsou stejné. Pro každou kartičku platí, že stejnou barvu mají pole A1 a D4, dále pole A4 a D1, dále pole A2, B2, B1, C4, C3 a D3, a nakonec A3, B3, B4, C1, C2 a D2
Příprava hry
Kartičky se zamíchají a postaví do balíčku lícem dolů na stůl. Počáteční pozice se vytvoří takto: odkryjí se vrchní 2 kartičky a položí na stůl tak, aby vynesly nejvyšší možný počet bodů. Tyto body se nepřipíší žádnému hráči.
Určí se začínající hráč a připraví se tužka a papír pro zaznamenávání bodů.
Cíl hry
Cílem hry je získat co nejvyšší počet bodů. Body se získávají za délku barevných řetězců, které vzniknou přiložením nové kartičky na stůl.
Průběh hry
Hráči se střídají na tahu po směru hodinových ručiček. Hráč, který je na řadě, odkryje vrchní kartičku z balíku a přiloží ji z libovolné strany ke kartičkám ležícím na stole. Snaží se ji položit tak, aby získal co možná nejvíce bodů.
Kartičky se nesmějí překrývat a musí se dotýkat nejméně jedním barevným čtverečkem: (viz obrázek)
Bodování
Po každém hráči se vyhodnotí všechny nově prodloužené stejnobarevné řetězce. Každý čtvereček přinese jeden bod. Body se ihned sečtou a připíšou k dobru příslušnému hráči.
Je lepší položit 2 řady po 8 čtverečcích (= 16 bodů) než 3 řady po 4 čtverečcích (= 12 bodů).
Zapamatujte si! Žádné dvě kartičky Continuo nejsou stejné!
Konec hry
Hra končí po položení poslední kartičky. Sečtou se body a hráč s nejvyšším počtem bodů vyhrává.
Příklad
1. a 2. kartička představují výchozí pozici a přinesly by 14 bodů (6 bodů za zelený řetězec, 4 body za modrý a ještě jednou 4 body za druhý modrý). Tyto body se nepřičtou žádnému hráči. 3. kartička přinese 10 bodů: 6 bodů za modrý řetězec a 4 body za červený. 4. kartička přinese 18 bodů: dvakrát 7 bodů za dva modré řetězce a 4 body za zelený.
Odkazy
- Tato hra na hrejsi.cz: Pokladnice her, Obchod