Agora: Porovnání verzí
m |
(Odkazy.) |
||
(Nejsou zobrazeny 4 mezilehlé verze od 4 dalších uživatelů.) | |||
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
{{Infobox hra | |||
| kód = ago | |||
| název = Agora | |||
| foto = ago.jpg | |||
| hráčů = 2 | |||
| věk = 10 | |||
| délka = 20 až 40 minut | |||
| autor = Nicolas Halpern-Herla | |||
| rok = 1996 | |||
| vydavatel = Strate & J | |||
| ocenění = Pion d'Or | |||
| obchod = | |||
}} | |||
[[Kategorie:Abstraktní hry]] | [[Kategorie:Abstraktní hry]] | ||
Svými kameny se pohybujete v několika patrech hrací desky, která vypadá jako amfiteátr. Dáváte si kameny na sebe a „požíráte“ soupeřovy kameny, které jsou níž. | Svými kameny se pohybujete v několika patrech hrací desky, která vypadá jako amfiteátr. Dáváte si kameny na sebe a „požíráte“ soupeřovy kameny, které jsou níž. | ||
= Pravidla = | = Pravidla = | ||
== | |||
== Herní materiál == | |||
Deska o půdorysu čtverce rozděleného na 6 × 6 čtvercových polí. Pole jsou ve třech různých výškách (patrech). Obvodová pole (je jich 20) jsou nejvýše; druhý ochoz (12 polí) je o patro níže; prostřední 4 pole jsou nejníže. 22 čtvercových kamenů má z jedné strany černou barvu, z druhé bílou. | Deska o půdorysu čtverce rozděleného na 6 × 6 čtvercových polí. Pole jsou ve třech různých výškách (patrech). Obvodová pole (je jich 20) jsou nejvýše; druhý ochoz (12 polí) je o patro níže; prostřední 4 pole jsou nejníže. 22 čtvercových kamenů má z jedné strany černou barvu, z druhé bílou. | ||
==Cíl hry== | |||
== Cíl hry == | |||
Cílem hry je ukrást protivníkovy kameny. | Cílem hry je ukrást protivníkovy kameny. | ||
==Výchozí postavení== | |||
== Výchozí postavení == | |||
Na krabici uvedeno nebylo. Na internetu jsem ale mezi fotkami Agory objevil i tuto, není to náhodou to správné výchozí postavení? | Na krabici uvedeno nebylo. Na internetu jsem ale mezi fotkami Agory objevil i tuto, není to náhodou to správné výchozí postavení? | ||
==Průběh hry== | |||
== Průběh hry == | |||
Hráči se střídají, hráč na tahu táhne libovolným svým kamenem na sousední pole v libovolném směru. Pokud na jednom poli stojí věž z kamenů, táhne se vždy jen vrchním kamenem. Kámen má tři možnosti tahu: táhnout na volné pole (to jde vždy), krást nebo se nechat zajmout. Ukradený kámen není totéž co zajatý kámen! | Hráči se střídají, hráč na tahu táhne libovolným svým kamenem na sousední pole v libovolném směru. Pokud na jednom poli stojí věž z kamenů, táhne se vždy jen vrchním kamenem. Kámen má tři možnosti tahu: táhnout na volné pole (to jde vždy), krást nebo se nechat zajmout. Ukradený kámen není totéž co zajatý kámen! | ||
===Kradení kamenů=== | |||
=== Kradení kamenů === | |||
Má-li hráč kámen ve stejné nebo větší výšce než jeho protivník, může protivníkův kámen ukrást. Hráčův kámen se položí na protivníkovy kameny, ty se obrátí a tak změní barvu. | Má-li hráč kámen ve stejné nebo větší výšce než jeho protivník, může protivníkův kámen ukrást. Hráčův kámen se položí na protivníkovy kameny, ty se obrátí a tak změní barvu. | ||
Řádek 36: | Řádek 51: | ||
Do výšky se kámen dostane buď tak, že stojí na věži jiných kamenů, nebo že stojí ve vyšším patře na okraji desky. | Do výšky se kámen dostane buď tak, že stojí na věži jiných kamenů, nebo že stojí ve vyšším patře na okraji desky. | ||
===Zajímání kamenů=== | |||
=== Zajímání kamenů === | |||
Má-li hráč kámen ve stejné nebo nižší výšce než jeho protivník, může se protivníkovu kameni vzdát do zajetí. Hráčův kámen se neobrací, ponechá si svou dosavadní barvu a zasune se pod soupeřovy kameny. | Má-li hráč kámen ve stejné nebo nižší výšce než jeho protivník, může se protivníkovu kameni vzdát do zajetí. Hráčův kámen se neobrací, ponechá si svou dosavadní barvu a zasune se pod soupeřovy kameny. | ||
Řádek 42: | Řádek 59: | ||
Pokud zajatci v určité věži získají převahu, dojde k revoluci! Strážci jsou přemoženi zajatci a jsou ukradeni: obrátí se a celá věž získá barvu dosavadních zajatců. | Pokud zajatci v určité věži získají převahu, dojde k revoluci! Strážci jsou přemoženi zajatci a jsou ukradeni: obrátí se a celá věž získá barvu dosavadních zajatců. | ||
==Konec hry== | |||
== Konec hry == | |||
Hra končí, když všechny kameny jsou otočeny nahoru stejnou barvou. Hráč, kterému tato barva patří, vyhrál. | Hra končí, když všechny kameny jsou otočeny nahoru stejnou barvou. Hráč, kterému tato barva patří, vyhrál. | ||
= Odkazy = | |||
* Tato hra na [http://hrejsi.cz/cgi/hry/hry.pl?hra=ago hrejsi.cz] | |||
http://www.boardgamegeek.com/images/game/11680 |
Aktuální verze z 27. 2. 2008, 15:56
| ||||
Počet hráčů | 2 | |||
Doporučený věk | 10 | |||
Délka hry | 20 až 40 minut | |||
Autor | Nicolas Halpern-Herla | |||
Vydání |
| |||
Ocenění | Pion d'Or |
Svými kameny se pohybujete v několika patrech hrací desky, která vypadá jako amfiteátr. Dáváte si kameny na sebe a „požíráte“ soupeřovy kameny, které jsou níž.
Pravidla
Herní materiál
Deska o půdorysu čtverce rozděleného na 6 × 6 čtvercových polí. Pole jsou ve třech různých výškách (patrech). Obvodová pole (je jich 20) jsou nejvýše; druhý ochoz (12 polí) je o patro níže; prostřední 4 pole jsou nejníže. 22 čtvercových kamenů má z jedné strany černou barvu, z druhé bílou.
Cíl hry
Cílem hry je ukrást protivníkovy kameny.
Výchozí postavení
Na krabici uvedeno nebylo. Na internetu jsem ale mezi fotkami Agory objevil i tuto, není to náhodou to správné výchozí postavení?
Průběh hry
Hráči se střídají, hráč na tahu táhne libovolným svým kamenem na sousední pole v libovolném směru. Pokud na jednom poli stojí věž z kamenů, táhne se vždy jen vrchním kamenem. Kámen má tři možnosti tahu: táhnout na volné pole (to jde vždy), krást nebo se nechat zajmout. Ukradený kámen není totéž co zajatý kámen!
Kradení kamenů
Má-li hráč kámen ve stejné nebo větší výšce než jeho protivník, může protivníkův kámen ukrást. Hráčův kámen se položí na protivníkovy kameny, ty se obrátí a tak změní barvu.
Do výšky se kámen dostane buď tak, že stojí na věži jiných kamenů, nebo že stojí ve vyšším patře na okraji desky.
Zajímání kamenů
Má-li hráč kámen ve stejné nebo nižší výšce než jeho protivník, může se protivníkovu kameni vzdát do zajetí. Hráčův kámen se neobrací, ponechá si svou dosavadní barvu a zasune se pod soupeřovy kameny.
Pokud zajatci v určité věži získají převahu, dojde k revoluci! Strážci jsou přemoženi zajatci a jsou ukradeni: obrátí se a celá věž získá barvu dosavadních zajatců.
Konec hry
Hra končí, když všechny kameny jsou otočeny nahoru stejnou barvou. Hráč, kterému tato barva patří, vyhrál.
Odkazy
- Tato hra na hrejsi.cz