Avalam Bitaka: Porovnání verzí
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
m (doplnění pravidel které sepsal Jirka Bauma) |
(Odkazy.) |
||
(Nejsou zobrazeny 2 mezilehlé verze od 2 dalších uživatelů.) | |||
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
{{ | {{Infobox hra | ||
| kód = ava | |||
| název = Avalam Bitaka | |||
| foto = ava.jpg | |||
| hráčů = 2 | |||
| věk = 8 | |||
| délka = 10 až 30 minut | |||
| autor = Philippe Deweys | |||
| rok = 1996 | |||
| vydavatel = S.C.J.P.Fils | |||
| ocenění = [[MENSA Best Mind Game 1998]] | |||
| obchod = | |||
}} | |||
[[Kategorie:Abstraktní hry]] | |||
= Pravidla = | |||
== Herní materiál == | |||
* hrací plán | * hrací plán | ||
* bílé a černé kameny | * bílé a černé kameny | ||
== | |||
== Příprava hry == | |||
* kameny se umístí střídavě bílý-černý (tzn. diagonály jsou pak jednobarevné), prostřední pole zůstává prázdné (pozor na záměnu ortogonál a diagonál) | * kameny se umístí střídavě bílý-černý (tzn. diagonály jsou pak jednobarevné), prostřední pole zůstává prázdné (pozor na záměnu ortogonál a diagonál) | ||
* určí se počáteční hráč | * určí se počáteční hráč | ||
== Průběh hry == | == Průběh hry == | ||
hráči se střídají v tazích | hráči se střídají v tazích | ||
Řádek 28: | Řádek 41: | ||
není dovoleno zahrát takový tah, po kterém by vznikla věž z kamenů vyšší jak 5 kamenů | není dovoleno zahrát takový tah, po kterém by vznikla věž z kamenů vyšší jak 5 kamenů | ||
=== Konec hry === | === Konec hry === | ||
hra končí, pokud ani jeden hráč nemá žádný tah | hra končí, pokud ani jeden hráč nemá žádný tah | ||
vyhrává hráč, kterému zůstalo víc svrchních kamenů | vyhrává hráč, kterému zůstalo víc svrchních kamenů | ||
= Odkazy = | |||
* Tato hra na [http://hrejsi.cz/cgi/hry/hry.pl?hra=ava hrejsi.cz] |
Aktuální verze z 27. 2. 2008, 15:57
| ||||
Počet hráčů | 2 | |||
Doporučený věk | 8 | |||
Délka hry | 10 až 30 minut | |||
Autor | Philippe Deweys | |||
Vydání |
| |||
Ocenění | MENSA Best Mind Game 1998 |
Pravidla
Herní materiál
- hrací plán
- bílé a černé kameny
Příprava hry
- kameny se umístí střídavě bílý-černý (tzn. diagonály jsou pak jednobarevné), prostřední pole zůstává prázdné (pozor na záměnu ortogonál a diagonál)
- určí se počáteční hráč
Průběh hry
hráči se střídají v tazích
tah je povinný, pokud jeden hráč již nemá žádný tah, hraje dále pouze druhý hráč,
tahem je přesun vlastního kamenu nebo, jsou-li pod vlastním kamenem umístěny další kameny, celé věže z kamenů, na sousední obsazené pole, a to i diagonálně (na prázdné pole se táhnout nesmí), přičemž přesouvané kameny se umístí na zde se již nacházející kameny
není dovoleno zahrát takový tah, po kterém by vznikla věž z kamenů vyšší jak 5 kamenů
Konec hry
hra končí, pokud ani jeden hráč nemá žádný tah
vyhrává hráč, kterému zůstalo víc svrchních kamenů
Odkazy
- Tato hra na hrejsi.cz