Scopa: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
 
(infobox, kategorie)
 
(Není zobrazeno 7 mezilehlých verzí od 4 dalších uživatelů.)
Řádek 1: Řádek 1:
* '''Počet hráčů :''' 2 3
{{Infobox hra
* '''Karty :''' italské - 40 listů
| kód        =
* '''Hodnoty:''' 1,2,3,4,5,6,7,B=8,J=9,K=10
| foto      =
* '''Cíl hry :'''
| druh      =
** Získat 11 bodů
| název      = Scopone
* '''Průběh hry :'''
| alt        =
** Rozdávající hráč rozdá každému hráči 3 karty a další 4 vyloží na stůl aversem navrch.
| rodina    =
** Hráči dokola odkládají po jedné kartě mezi ostatní vyložené karty. Je-li její hodnota shodná s hodnotou na stole jiz vyložené karty, nebo je součtem hodnot jiných vyložených karet, bere si je a pokláda před sebe na hromádky reversem navrch. Pokud takto může vzít jeden hráč v jednom tahu víc karet nebo kombinací, musí si jednu vybrat, přičemž karta stejné hodnoty jako vykládaná, má přednost před kombinací karet s menšími hodnotami.
| jevar      = Karty
** Podaří-li se hráči takto sebrat jedním tahem všechny karty ze stolu, nahlásí Scopa a jednu z nich do svého balíčku odloží aversem navrch.
| jeroz      =
Hráč, hrající po něm, pochopitelně nemůže nic vzít, musí pouze jednu kartu vyložit.
| mároz      =
** Poté, co všichni hráči odehrají všechny tři karty, rozdávající rozdá každému další tři. A tak dokola až do dobrání balíčku. Pokud poslední hráč vyčistí poslední kartou stůl, Scopu už nehlásí(?).
| mároz2    =
** Na konci kola si hráči spočítají body: Za každou Scopu hráč získá bod. Jeden bod získá hráč, který nabral nejvíc karet. Jeden bod získá hráč, který nabral nejvíc karet v barvě dukátů. Jeden bod získé hráč, který nabral dukátovou sedmu. A jeden bod získ hráč, který nabral nejvíc sedmiček.
| hráčů     = 2-3
Při rovnosti karet, nebo rovnosti v dukátech nezískává příslušný bod nikdo.
| věk        =
Při rovnosti sedmiček(dva hráči mají po dvou sedmičkách) dochází k rozstřelu. Oba si najdou své nejvyšší karty v barvách soupeřových sedmiček a bod získá ten z nich, který má vyšší dvojici, přičemž pořadí hodnot karet je tady sestupně 6,1,5,4,3,2,král,jezdec,kluk.
| délka      =
Pokud i tady dojde k plichtě, tento bod nezíská nikdo.
| autor      =
** Nedosáhl-li ještě nikdo jedenácti bodů, posouvá se rozdávající a hraje se další sehrávka. Body se samozřejmě sčítají.
| autor2    =
| autor3    =
| rok        = Neznámý rok
| vydavatel  =
| vydavatel2 =
| ocenění    =
}}
 
 
== Herní materiál ==
Italské Karty (40 listů) s těmito hodnotami: 1,2,3,4,5,6,7,P=8,J=9,K=10
 
==Cíl hry==
Získat alespoň 11 bodů
 
==Průběh hry==
* Rozdávající hráč rozdá každému hráči 3 karty a další 4 vyloží na stůl aversem navrch.
* Hráči dokola odkládají po jedné kartě mezi ostatní vyložené karty. Je-li její hodnota shodná s hodnotou na stole jiz vyložené karty, nebo je součtem hodnot jiných vyložených karet, bere si je včetně té, kterou právě vyložil a pokláda před sebe na hromádky reversem navrch. Pokud takto může vzít jeden hráč v jednom tahu víc karet nebo kombinací, musí si jednu vybrat, přičemž karta stejné hodnoty jako vykládaná, má přednost před kombinací karet s menšími hodnotami.
* Podaří-li se hráči takto sebrat jedním tahem všechny karty ze stolu, nahlásí Scopa a jednu z nich do svého balíčku odloží aversem navrch. Hráč, hrající po něm, pochopitelně nemůže nic vzít, musí pouze jednu kartu vyložit.
* Poté, co všichni hráči odehrají všechny tři karty, rozdávající rozdá každému další tři. A tak dokola až do dobrání balíčku. Pokud poslední hráč vyčistí poslední kartou stůl, Scopu už nehlásí(?).
* Na konci kola si hráči spočítají body: Za každou Scopu hráč získá bod. Jeden bod získá hráč, který nabral nejvíc karet. Jeden bod získá hráč, který nabral nejvíc karet v barvě dukátů. Jeden bod získé hráč, který nabral dukátovou sedmu. A jeden bod získ hráč, který nabral nejvíc sedmiček.
** Při rovnosti karet, nebo rovnosti v dukátech nezískává příslušný bod nikdo.
** Při rovnosti sedmiček(dva hráči mají po dvou sedmičkách) dochází k rozstřelu. Oba si najdou své nejvyšší karty v barvách soupeřových sedmiček a bod získá ten z nich, který má vyšší dvojici, přičemž pořadí hodnot karet je tady sestupně 6,1,5,4,3,2,král,jezdec,pěšák.  
**Pokud i tady dojde k plichtě, tento bod nezíská nikdo.
* Nedosáhl-li ještě nikdo jedenácti bodů, posouvá se rozdávající a hraje se další sehrávka. Body se samozřejmě sčítají.
 
[[Kategorie:Rybářské karetní hry]]

Aktuální verze z 11. 1. 2009, 15:47

Je variantou hry Karty
Počet hráčů 2-3


Herní materiál

Italské Karty (40 listů) s těmito hodnotami: 1,2,3,4,5,6,7,P=8,J=9,K=10

Cíl hry

Získat alespoň 11 bodů

Průběh hry

  • Rozdávající hráč rozdá každému hráči 3 karty a další 4 vyloží na stůl aversem navrch.
  • Hráči dokola odkládají po jedné kartě mezi ostatní vyložené karty. Je-li její hodnota shodná s hodnotou na stole jiz vyložené karty, nebo je součtem hodnot jiných vyložených karet, bere si je včetně té, kterou právě vyložil a pokláda před sebe na hromádky reversem navrch. Pokud takto může vzít jeden hráč v jednom tahu víc karet nebo kombinací, musí si jednu vybrat, přičemž karta stejné hodnoty jako vykládaná, má přednost před kombinací karet s menšími hodnotami.
  • Podaří-li se hráči takto sebrat jedním tahem všechny karty ze stolu, nahlásí Scopa a jednu z nich do svého balíčku odloží aversem navrch. Hráč, hrající po něm, pochopitelně nemůže nic vzít, musí pouze jednu kartu vyložit.
  • Poté, co všichni hráči odehrají všechny tři karty, rozdávající rozdá každému další tři. A tak dokola až do dobrání balíčku. Pokud poslední hráč vyčistí poslední kartou stůl, Scopu už nehlásí(?).
  • Na konci kola si hráči spočítají body: Za každou Scopu hráč získá bod. Jeden bod získá hráč, který nabral nejvíc karet. Jeden bod získá hráč, který nabral nejvíc karet v barvě dukátů. Jeden bod získé hráč, který nabral dukátovou sedmu. A jeden bod získ hráč, který nabral nejvíc sedmiček.
    • Při rovnosti karet, nebo rovnosti v dukátech nezískává příslušný bod nikdo.
    • Při rovnosti sedmiček(dva hráči mají po dvou sedmičkách) dochází k rozstřelu. Oba si najdou své nejvyšší karty v barvách soupeřových sedmiček a bod získá ten z nich, který má vyšší dvojici, přičemž pořadí hodnot karet je tady sestupně 6,1,5,4,3,2,král,jezdec,pěšák.
    • Pokud i tady dojde k plichtě, tento bod nezíská nikdo.
  • Nedosáhl-li ještě nikdo jedenácti bodů, posouvá se rozdávající a hraje se další sehrávka. Body se samozřejmě sčítají.