Lines of Action: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
m (Editace uživatele „83.219.208.148“ (diskuse) vráceny do předchozího stavu, jehož autorem je „Biřic“)
 
(Nejsou zobrazeny 4 mezilehlé verze od 4 dalších uživatelů.)
Řádek 1: Řádek 1:
{{Počet hráčů|2}}
{{Infobox hra
{{Doporučený věk|10}}
| kód      = loa
{{Délka hry|20 až 40 minut}}
| název    = Lines of Action
{{Vydavatel|Hexagames}}
| foto      =
{{Rok vydání|1988}}
| hráčů     = 2
{{Autor|Claude Soucie}}
| věk       = 10
{{Ocenění|[[Spiel des Jahres 1988]] - výběrová listina}}
| délka    = 20 až 40 minut
| autor    = Claude Soucie
| rok      = 1988
| vydavatel = Hexagames
| ocenění  = [[Spiel des Jahres 1988]] - výběrová listina
| obchod    =
}}
[[Kategorie:Abstraktní hry]]
[[Kategorie:Abstraktní hry]]


==Hrací potřeby==
 
* Šachovnice 8×8
= Pravidla =
 
== Herní materiál ==
 
* Čtvercová deska 8×8 polí
* 12 bílých kamenů
* 12 bílých kamenů
* 12 černých kamenů
* 12 černých kamenů


==Cíl hry==
 
* Co nejdříve své kameny spojit do jediné souvislé řady nebo útvaru.  
== Příprava hry ==
 
Hráči rozestaví své kameny po obvodu desky. Každý obsadí svými kameny dvě protilehlé strany, rohy však zůstanou volné. Hráči si vylosují, kdo bude začínat. Během hry se pravidelně střídají v tazích.
 
== Průběh tahu ==
 
Hráč musí pohnout jedním svým kamenem v jednom z osmi směrů (diagonálně nebo kolmo). Musí přitom táhnou '''přesně o tolik polí, kolik je kamenů v řadě, sloupci nebo diagonále po které se pohybuje'''. Počítají se všechny kamenym, včetně kamene který se pohybuje.
 
Pole přes která při tahu kámen musí být buď prázdná, neho obsazená hráčovými kameny. Pole kde pohyb skončí musí být buď prázdné nebo obsazené soupeřovým kamenem, který je v tom případě odstraněn ze hry.
   
   
==Průběh hry==
*Hráči rozestaví své kameny po obvodu šachovnice. Každý má obě protilehlé strany. Rohy zůstanou volné.
*Hráči si vylosují, kdo bude začínat.
*Každý hráč musí táhnout o tolik polí, kolik na té které řadě (i diagonále) stojí kamenů. *Pokud nemůže táhnout o tolik polí, tah připadne soupeři.
*Pokud na cílovém poli stojí kámen soupeře, musí jej vyhodit.
*Pokud na cílovém poli stojí jeho vlastní kámen, nemůže táhnout.
*Tahem smí přeskakovat své kameny.
*Nesmí táhnout, pokud by přeskakoval soupeřovy kameny.


==Konec hry==
== Konec hry ==
 
Hra končí, jakmile jsou všechny kameny jednoho z hráčů '''spojeny do jedné jediné skupiny'''. Přitom dva kameny jsou považovány za sousedící pokud jsou na polích, které se dotýkají rohem nebo hranou. |
Hra končí, jakmile jsou všechny kameny jednoho z hráčů '''spojeny do jedné jediné skupiny'''. Přitom dva kameny jsou považovány za sousedící pokud jsou na polích, které se dotýkají rohem nebo hranou. |


Vítězem je hráč, jehož kameny jsou spojeny do jediné skupiny, bez ohledu na to, zda je na tahu. Výjimečně se může stát, že se najednou spojí do jedné skupiny kameny jednoho i druhého hráče. Pak ten, kdo právě provedl tah '''prohrál'''.
Vítězem je hráč, jehož kameny jsou spojeny do jediné skupiny, bez ohledu na to, zda je na tahu. Výjimečně se může stát, že se najednou spojí do jedné skupiny kameny jednoho i druhého hráče. Pak ten, kdo právě provedl tah '''prohrál'''.


Poznámky:
 
== Poznámky ==
 
* Může se skutečně stát, že vyhrajete v tahu soupeře, pokud například soupeř sebere váš jediný kámen, který ještě nebyl připojen.
* Může se skutečně stát, že vyhrajete v tahu soupeře, pokud například soupeř sebere váš jediný kámen, který ještě nebyl připojen.
* V původních pravidlech byla situace, kdy oba dva hráči seskupí kameny v jedné chvíli považována za remízu. Pravidlo vzniklo na popud hráčů, hrající hru turnajově. Remízy v tomto případě jsou většinou považovány za problém.
* V původních pravidlech byla situace, kdy oba dva hráči seskupí kameny v jedné chvíli považována za remízu. Pravidlo vzniklo na popud hráčů, hrající hru turnajově. Remízy v tomto případě jsou většinou považovány za problém.
* Na této hře je zajímavé to, že není jednoznačně jasné, zda je dobré soupeřovy kameny vyhazovat nebo ne. Nešikovným vyhozením kamene, který by se těžko připojoval k ostatním soupeřovi můžete významně pomoci. V extrém ním případě, kdy mu vyhodíte všechny kameny až na jeden, okamžitě vyhrál, protože jeden kámen tvoří samozřejmě jedinou skupinu jeho kamenů.
= Odkazy =
* Tato hra na [http://hrejsi.cz/cgi/hry/hry.pl?hra=loa hrejsi.cz]

Aktuální verze z 8. 6. 2011, 14:51

Počet hráčů 2
Doporučený věk 10
Délka hry 20 až 40 minut
Autor Claude Soucie
Vydání
1988 Hexagames Lines of Action
Ocenění Spiel des Jahres 1988 - výběrová listina


Pravidla

Herní materiál

  • Čtvercová deska 8×8 polí
  • 12 bílých kamenů
  • 12 černých kamenů


Příprava hry

Hráči rozestaví své kameny po obvodu desky. Každý obsadí svými kameny dvě protilehlé strany, rohy však zůstanou volné. Hráči si vylosují, kdo bude začínat. Během hry se pravidelně střídají v tazích.


Průběh tahu

Hráč musí pohnout jedním svým kamenem v jednom z osmi směrů (diagonálně nebo kolmo). Musí přitom táhnou přesně o tolik polí, kolik je kamenů v řadě, sloupci nebo diagonále po které se pohybuje. Počítají se všechny kamenym, včetně kamene který se pohybuje.

Pole přes která při tahu kámen musí být buď prázdná, neho obsazená hráčovými kameny. Pole kde pohyb skončí musí být buď prázdné nebo obsazené soupeřovým kamenem, který je v tom případě odstraněn ze hry.


Konec hry

Hra končí, jakmile jsou všechny kameny jednoho z hráčů spojeny do jedné jediné skupiny. Přitom dva kameny jsou považovány za sousedící pokud jsou na polích, které se dotýkají rohem nebo hranou. |

Vítězem je hráč, jehož kameny jsou spojeny do jediné skupiny, bez ohledu na to, zda je na tahu. Výjimečně se může stát, že se najednou spojí do jedné skupiny kameny jednoho i druhého hráče. Pak ten, kdo právě provedl tah prohrál.


Poznámky

  • Může se skutečně stát, že vyhrajete v tahu soupeře, pokud například soupeř sebere váš jediný kámen, který ještě nebyl připojen.
  • V původních pravidlech byla situace, kdy oba dva hráči seskupí kameny v jedné chvíli považována za remízu. Pravidlo vzniklo na popud hráčů, hrající hru turnajově. Remízy v tomto případě jsou většinou považovány za problém.
  • Na této hře je zajímavé to, že není jednoznačně jasné, zda je dobré soupeřovy kameny vyhazovat nebo ne. Nešikovným vyhozením kamene, který by se těžko připojoval k ostatním soupeřovi můžete významně pomoci. V extrém ním případě, kdy mu vyhodíte všechny kameny až na jeden, okamžitě vyhrál, protože jeden kámen tvoří samozřejmě jedinou skupinu jeho kamenů.

Odkazy