Zbylé překlady: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
m (Kategorie.)
 
(Nejsou zobrazeny 3 mezilehlé verze od jednoho dalšího uživatele.)
Řádek 1: Řádek 1:
Přeneseno na stránky jednotlivých her [[Halali]], [[Blokus]], [[Octi-X]], [[Age of Steam]], [[Fische Fluppen Frikadellen]], [[Dos Rios]] a troxhu reformátováno. --[[Uživatel:Gorn|Gorn]]&[[Uživatel:Muslo|Mušlo]] 23:55, 23. 2. 2006 (CET)


Chtělo by to ještě stylystickou korekturu a možná dotadění formy u všech her. --[[Uživatel:Gorn|Gorn]] 23:55, 23. 2. 2006 (CET)


 
[[Kategorie:Budování portálu]]
 
 
 
 
 
== Dos Rios ==
 
=== Stručná charakteristika ===
 
Jednoduchá strategická hra se značnou dávkou taktiky. Hráči farmaří v Mexiku, přičemž se snaží hlavně úpravami toků řek získat co nejvíc peněz za sklizenou úrodu.
 
=== Počet hráčů ===
 
2-4
 
=== Obsah ===
 
hrací plán, skládají se ze 4 okrajových dílů hor, města a 2 dílů cest a sady vnitřních dílů
 
na hracím plánu jsou zobrazeny:
 
• město
 
• 2 boční cesty vycházející z města směrem k horám
 
• 2 jezera rozkládající se v sousedství města
 
• hory
 
• 2 horská plesa, v každém plese pramení jedna řeka (Rio Grande - zelená a Rio Moreno - hnědá) jedním ze 2 naznačených možných odtoků
 
• vnitřní 6-úhelníková pole vrchoviny
 
• vnitřní 6-úhelníková pole lesa, kde se dá těžit dřevo
 
• vnitřní 6-úhelníková pole pole, na každém poli pole se dá pěstovat jeden ze 3 možných druhů plodin
 
• jednotlivé druhy krajin mají definovaný atribut výšku tak, že nejvyšší jsou hory, potom vrchovina, les, pole, a nejníže je jezero, město a cesty
 
dřeva (dřívka)
 
6 kamenů farmářů, 2 kameny farem a 1 kámen haziendy ve 4 barvách
 
karty
 
peníze
 
říční dílky
 
=== Zahájení ===
 
sestaví se hrací plán, jednotlivé vnitřní díly hracího plánu se sestaví náhodně
 
každý hráč si zvolí jednu barvu a vezme si kameny této barvy
 
karty se zamíchají, vedla hracího plánu se vyloží o kartu víc, než je počet hráčů, vedle nich se položí balíček rubem nahoru otočených zbylých karet (pokud je mezi vyloženými kartami karta banditů, zamíchá se zpátky do balíčku a vybere se místo ní  jiná)
 
hráči určí, která z pozic, kde jsou vyloženy karty, je první, důsledkem čehož následující sousední pozice jsou postupně druhá, třetí, ..., až poslední
 
pomocí říčních dílků se postaví počáteční tok obou řek - viz stavba toku řek
 
všichni hráči si vezmou 2 dřeva, ale žádné peníze
 
hráči určí počátečního hráče
 
hráči postupně ve směru hodinových ručiček od počátečního hráče nasazují 3 svoje farmáře na neobsazená vnitřní pole hracího plánu
 
zbylé 3 farmáře hráči umístí do města
 
=== Průběh hry ===
 
hráči se postupně po směru hodinových ručiček střídají v tazích
 
v jednom tahu může hráč provést 6 pohybových akcí:
 
• přesun farmáře na sousední vnitřní pole je jedna pohybová akce
 
• přesun farmáře z/do města na/ze sousední vnitřní pole je 1 pohybová akce
 
• přesun farmáře z/na cesty na/ze sousední vnitřní pole je 1 pohybová akce
 
• přesun farmáře z/do města na/z cestu je jedna pohybová akce
 
• přesun farmáře z města na vlastní haziendy jsou 2 pohybové akce
během těchto 6 akcí hráč dále smí (a nestojí to žádnou poybovou akci):
 
• postavit farmu nebo haziendu (max. 2 stavby v jednom kole) - viz stavba budov
 
• přehradit řeku dřevem (neomezeně krát, max. je dáno počtem vlastněných dřev) - viz přehrazení řeky
 
na konci svého tahu hráč určí, zda chce, aby karta vyložená na první pozici se vyhodnotila,
 
pokud ano:
 
• karta se vyhodnotí
 
• poté se zahodí do odkládacího balíčku
 
• ostatní vyložené karty se posunou na pozici o 1 vyšší
 
• na poslední pozici se dolízne z balíčku nová karta
 
• jsou-li dolíznutou kartou bandité, provede se ihned přepadení bandity - viz přepadení bandity, a potom se dolízne další karta
 
pokud ne:
 
• karta z první pozice se přesouvá na poslední pozici a ostatní karty se přesouvají na pozici o jedna vyšší
 
=== Přesun farmáře ===
 
farmář nesmí vstoupit do hor a na jezero, smí se pohybovat pouze po vnitřních 6-úhelníkových polích, po poli města a po polích cest
 
farmář nesmí vstoupit na vnitřní pole, pokud:
 
• na tomto poli stojí hazienda soupeře,
 
• na tomto poli stojí farmář soupeře, kterého není schopen sebrat
 
• na tomto poli stojí už 2 vlastní farmáři
 
pokud farmář vstoupí na pole, kde stojí farma soupeře, musí toto pole během aktuálního tahu hráče opustit
 
farmář sebere farmáře soupeře vstupem na vnitřní pole, kde tento farmář stojí, pokud:
 
• na poli nestojí farma tohoto soupeře, ani jiný farmář tohoto soupeře a farmář soupeře se před tímto pohybem nacházel na poli s nižší krajinou
 
2 farmáři seberou farmáře soupeře vstupem na pole, kde tento farmář stojí, pokud:
 
• na poli nestojí farma tohoto soupeře, ani jiný farmář tohoto soupeře
 
2 farmáři seberou 2 farmáře soupeře vstupem na pole, kde tito farmáři stojí, pokud:
 
• na poli nestojí farma tohoto soupeře a farmáři soupeře se před tímto pohybem nacházeli na poli s nižší krajinou
 
sebrané farmáře soupeře hráč položí do města
 
=== Stavba toku řek ===
 
řeka se staví postupně od pramene po ústí po jednotlivých polích pomocí říčních dílků
 
jednotlivé říční dílky musí na sebe navazovat, první říční dílek musí navazovat na pramen, poslední říční dílek musí ústit do jezera nebo města
 
při stavbě toku řeky v rámci jednoho vnitřního pole řeka vtéká do tohoto pole jednou ze 3 horních hran (bližších horám) tohoto pole a může vytékat pouze jednou ze 3 dolních hran (bližších městu) tohoto pole, navíc taková hrana nesmí být přehrazená a nesmí vyvádět řeku ven z plánu na pole cesty
 
při stavbě je možné vést řeku pouze do takové nepřehrazené dolní hrany, jejíž navazující pole nemá vyšší druh krajiny než navazující pole některé z dalších nepřehrazených dolních hran
 
je povoleno toky obou řek spojit, spojený tok se pak počítá při vyhodnocení karet oběma řekám, spojený tok již nelze níže opět rozpojit - připojením toku řeky k druhé řece stavba řeky též končí
 
=== Stavba budov ===
 
postavit budovu lze pouze na poli, kde má hráč farmáře a kde již nestojí žádná další budova
 
stavba haziendy stojí hráče 1000 peněz, stavba farmy stojí 500 peněz
 
=== Přehrazení řeky ===
 
řeka se smí přehradit dřevem pouze na hraně pole, kde má hráč farmáře, a pouze v tom případě, pokud se tím u některého pole nezablokují všechny dolní hrany, kudy řeka může téct
 
je povoleno přehradit hranu pole, kde momentálně žádná řeka neteče
 
poté, co hráč přehradil tok řeky, přestaví tok řeky od místa, kde řeku přehradil, až po její ústí
 
=== Vyhodnocení karet ===
 
karta s plodinou - za každé pole s příslušnou plodinou, kterým protéká řeka, dostává každý hráč, který takové pole obsadil farmářem nebo budovou, 100 peněz z banku
 
karta s lesem - za každé pole s lesem, kterým protéká řeka, dostáva každý hráč, který takové pole obsadil farmářem nebo budovou, 1 dřevo
 
karta s řekou - za každé pole s příslušnou plodinou, kterým protéká tato řeka, dostává každý hráč, který takové pole obsadil farmářem nebo budovou, 100 peněz z banku, za každé pole s lesem, kterým protéká tato řeka, dostáva každý hráč, který takové pole obsadil farmářem nebo budovou, 1 dřevo
 
=== Přepadení bandity ===
 
Bandité seberou 3 nejvýšše umístěné farmáře na příslušné řece. Z pole, kde jsou 2 farmáři, seberou pouze jednoho z nich, farmář na poli s haziendou nelze sebrat, sebraní farmáři se přemístí do města
 
=== Konec hry ===
 
vyhrává hráč, který první postavil všechny 4 farmy a haziendu, nebo 3 farmy a haziendu a všechny budovy má právě umístěné na řece

Aktuální verze z 7. 4. 2008, 22:05

Přeneseno na stránky jednotlivých her Halali, Blokus, Octi-X, Age of Steam, Fische Fluppen Frikadellen, Dos Rios a troxhu reformátováno. --Gorn&Mušlo 23:55, 23. 2. 2006 (CET)

Chtělo by to ještě stylystickou korekturu a možná dotadění formy u všech her. --Gorn 23:55, 23. 2. 2006 (CET)