Fische Fluppen Frikadellen: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
(zákl. info)
 
(Nadpisy kapitol, odkazy.)
 
(Není zobrazeno 19 mezilehlých verzí od 5 dalších uživatelů.)
Řádek 1: Řádek 1:
{{Počet hráčů|2-5}}
{{Infobox hra
{{Doporučený věk|10}}
| kód      = ffl
{{Délka hry|60 až 90 minut}}
| název    = Fische Fluppen Frikadellen
{{Vydavatel|2F-Spiele}}
| foto      =
{{Rok vydání|2002}}
| hráčů     = 2-5
{{Autor|Friedemann Friese}}
| věk       = 10
| délka    = 60 až 90 minut
| autor    = Friedemann Friese
| rok      = 2002
| vydavatel = 2F-Spiele
| ocenění  = [[Spiel des Jahres 2003]] - nominace, [[Deutscher Spiele Preis 2003]] - 6. místo
| obchod    =
}}
Jedná se společenskou obchodní hru.


''Poznámka'': Pokud máte 3 hry můžete hrát až v 15 lidech. Krabice jsou označeny písmeny A, B, C a v každé jsou jiné figurky.
''Poznámka'': Pokud máte 3 hry můžete hrát až v 15 lidech. Krabice jsou označeny písmeny A, B, C a v každé jsou jiné figurky.


==Herní materiál==
 
*36 stánkařů - 3 druhy:
= Pravidla =
**1. obchodník (zeleno-šedý)
 
**2. šmelinář (červeno-hnědý)
== Herní materiál ==
**3. obchodník s fetišem (žlutý)
 
*65 žetonů zboží
*36 stánkařů (velké kartičky)- 3 druhy:
*5 ukazatelů cen zboží
**obchodník (zeleno-šedý)
*11 žetonů výhod
**šmelinář (červeno-hnědý)
**obchodník s fetišem (žlutý)
*65 žetonů zboží v těchto typech
**cigarety
**přiboudlina (flašky)
**frikadely (hambáče)
**fenykl
**ryby (delfíny)
*5 ukazatelů aktuální ceny zboží (pro každý druh jeden)
*11 žetonů výhod (speciálních akcí):
**+2 pohyby (3x)
**obchodník (2x)
**změna kurzu (2x)
**výměna zboží (2x)
**obchod uzavřen (2x)
*15 žetonů fetišů
*15 žetonů fetišů
*5 figurek hráčů
*5 figurek hráčů
*6 vorů (pramic)
*6 přívozů (modré destičky)
*2000 Florinů  
*peníze - 2000 Florinů v denominacích 10, 50 a 100 florinů
* hrací plán
**síť 12 obchodů propojená cestami a na cesty navazující říční síť kanálů s přístavy
**stupnice ceny zboží
 
 
== Příprava hry ==
 
 
* Stánky:
** Seřaďte karty ochodů podle čísel.
** Každý hráč postupně sejme hromádku těchto karet (vezme nějakou část karet zezhora hromádky a položi ji pod část co zbyla). **Zvrchu balíčku se vezme 16 karet, zamíchají se a náhodně položí na hrací plán na k tomu určená místa. Zbylé karty se hry neúčastní.
** Každý obchodník, který produkuje nějaké zboží, vyprodukuje jedno zboží - viz obchodování.
* Přívozy se položí na mola s kotvou.
* Na stupnici ceny zboží se nastaví počáteční aktuální cena zboží na 50.
* Každý hráč
** si vybere jednu figurku a položí ji do přístavu (pole s dvěma moly)
** si tajně vylosuje 2 speciální akce, jednu si skrytě nechá, druhou skrytě vrátí do banku.
** dostane 150 peněz
* hráči si mezi sebou určí, kdo začne
 
 
== Průběh a cíl hry ==
 
Hráči se po směru hodinových ručiček střídají v tahu. Hra končí ve chvíli, kdy některý z hráčů má 3 fetiše.
 
 
== Tah hráče ==
 
 
Hráč na tahu:
* může udělat 0 až 3 pohyby svou figurkou,
* pokud figurka skončí tah v nějakém stánku, provede se [[#obchodování|obchodování]].
 
 
=== Pohyb figurek ===
 
 
Hráč má k dispozici až 3 pohyby, s vyjímkou 1. kola, kdy, aby se vyvážila výhoda začínajícího hráče, má 1. hráč 3 pohyby, 2. hráč 4 pohyby, 3.hráč 5  pohybů, atd. Jsou tyto druhy pohybu:
* pěšky
* přívozem
* přivolání přívozu
 
 
==== Pohyb pěšky ====
 
Je to posun figurky na sousední pole v libovolném směru. Pole jsou na plánu ohraničena černou linkou, za pole se považují i obchody, mosty, políčka těsně u obchodů a políčka s molem (přistávací místo u řeky).
 
 
==== Jízda přívozem ====
 
* druhý možný způsob pohybu je cesta přívozem po řece
* pokud je v přístavu zaparkován přívoz, nástup a výstup figurky z pole přístavu na přívoz je zadarmo
* přesun přívozu s vlastní figurkou z přístavu do libovolného sousedního přístavu je jeden pohyb
* přesun přívozu bez pasažéra z přístavu do libovolného sousedního přístavu je jeden pohyb, navíc hráč musí zaplatit 10 peněz
* pokud hráč vstoupil na pole, kde už je figurka protivníka, má tento pohyb zadarmo, týká se i přístavů
* pokud hráč přesune přívoz do přístavu, kde už nějaký přívoz je zaparkován, má tento pohyb zadarmo
* v jednom přístavu může být zaparkován nejvýše jeden přívoz, zaparkování přivozu je zadarmo, nastoupit a vystoupit figurkou je možno pouze do zaparkovaného přívozu
* na konci tahu nesmí figurka zůstat na přívozu
* pokud je na začátku tahu figurka v nějakém obchodu, musí během tahu z tohoto obchodu odejít a nesmí se do něj vrátit
 
 
== Obchodování ==
 
 
Existují 3 typy obchodníků, které lze rozeznat podle typů symbolů zobrazených na kartách.
 
'''1. typ obchodníka''' umožňuje provádět nákupy a prodeje zboží:
 
* v levé části má uveden symbol zboží, které jednak produkuje, a zároveň potom tuto produkce prodává (s ozubeným kolem)
* v pravé části má uveden symbol zboží, které lze u něj prodat (s penízem)
* vyprodukované zboží se umísťuje na symbol produkce
* hráč může prodávat a nakupovat v libovolném pořadí, nakupovat lze pouze to zboží, co je právě na obchodníkovi umístěno (skladováno)
* cena nákupu = (cena na stupnici cen zboží na řádku o počet kusů skladovaného zboží pod řádkem aktuální ceny zboží) x nakupovaný počet kusů zboží
* cena prodeje = aktuální cena na stupnici cen zboží x prodávaný počet kusů zboží
* po prodeji se cena na stupnici cen zboží snižuje o počet řádku uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou dolů (narozdíl od toho se při nákupu zboží neděje s akt. cenou nic)
 
'''2. typ obchodníka''' umožňuje vyměňovat jeden druh zboží za jiný:
 
* v levé části má uveden symbol zboží, které příjmá
* v pravé části má uveden symbol zboží, které vydává, v počtu kusů, které vydá za jeden příjmutý kus (většinou se jedná o výhodnou výměnu za 1 příjmutý 2 vydané)
* maximálně může hráč dát k výměně 2 své kusy zboží
 
'''3. typ obchodníka''' umožňuje nakupovat bůžky
 
* v dolní části má pomocí geometrických symbolů vyznačeny počty a druhy zboží, které je mu třeba zaplatit, aby vydal hráči bůžka (např dvě kolečka a jeden čtvereček znamená 2 kusy jednoho druhu zboží a jeden kus dalšího druhu zboží)
* v jednom kole hráč může získat maximálně jednoho bůžka
* cena na stupnici cen prodaného zboží se snižuje o počet řádků uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou dolů
* hráč, který koupil bůžka, si vylosuje 2 speciální akce, jednu si nechá, druhou vrátí do banku, a to tak, aby nic z toho soupeři neviděli
 
U obchodníka 1. a 2. typu je v dolní části uvedena doplňková akce obchodníka.
 
* tato akce se musí povinně vykonat v rámci akce obchodování, a to vždy jako poslední akce
* obvykle jsou zde uvedeny jedna ze 2 standardních akcí: produkce určitého druhu zboží, zvýšení aktuální ceny určitého druhu zboží
* produkce zboží se provede tak, že na každého obchodníka, který toto zboží produkuje, se umístí jeden kus tohoto zboží, není-li zboží dost, produkce se neprovede a zvýší se místo produkce cena zboží
* zvýšení aktuální ceny zboží se provede tak, že cena na stupnici cen zboží se zvýší o počet řádku uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou nahoru, v případě, že cena již nejde více zvýšit, provede se místo zvýšení produkce (toto pravidlo by teoreticky mohlo hru zacyklit, v tom případě je hra prohlášena za remis a hraje se nová hra)
 
Hráč, který získal nějaké zboží u obchodníka, je drží u sebe, maximálně takhle může držet 7 kusů zboží, a to v jakémkoliv okamžiku hry.
 
 
=== Obchodníci se speciálními vlastnostmi ===
 
 
* číslo 8 - vymění libovolné jedno zboží za libovolné 2 zboží, max. lze takto vyměnit pouze 1 zboží
* číslo 16 - prodává libovolné zboží za aktuální cenu na stupnici cen zboží, max. lze takto koupit pouze 1 zboží
* číslo 25 - vymění libovolné jedno zboží za libovolné jiné zboží s vyšší aktuální cenou
 
 
=== Speciální doplňkové akce obchodníka ===
 
 
* "symbol produkce s bednou a 2x" - provede se dvojnásobná produkce hráčem vybraného zboží,
* "symbol produkce s bednou" - provede se dvojnásobná produkce hráčem vybraného zboží,
* "bedna s oboustarnnou šipkou" - zvedne nebo klesne aktuální cena zboží dle hráčova výběru, a to o počet řádku uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou nahoru resp. dolů,
* "bedna s šipkou dolů" - klesne aktuální cena zboží dle hráčova výběru, a to o počet řádku uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou dolů,
* "bedna s penízem" - hráč může prodat jedno libovolné zboží za aktuální cenu, následkem toho klesne aktuální cena tohoto zboží o počet řádku uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou dolů,
* "bedna s cedulkou 50" - hráč může koupit libovolné jendo zboží za 50 peněz,
* "bedna se stužkou" - jestliže existuje právě jedno zboží s nejlevnější aktuální cenou, může si hráč od tohoto zboží vzít jeden kus zadarmo,
* "2 symboly produkce se stánky" - hráč si vybere 2 obchodníky, kteří vyprodukují zboží,
* "3 šipky nahoru" - aktuální ceny všech zboží vzrostou o počet řádku uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou nahoru,
* "firurka se šipkou" - hráč si vybere figurku jednoho ze soupeřů a vykoná s ní jeden pohyb,
* "přívoz na vodě" - hráč si vybere jeden přívoz a vykoná s ním jeden pohyb,
* "šipka s obláčkem" - v dalším tahu má hráč o 3 pohyby navíc,
* "oboustranná šipka obklopená bednami" - vyměň 2 obchodníkům zboží na nich umístěné (možno zvolit i obchodníka, který žádné zboží nemá),
* "oboustranná šipka mezi 2 stánky" - vyměň 2 obchodníky na hracím plánu (nelze vyměnit tohoto obchodníka a obchodníka s bůžky).
 
 
== Speciální akce ==
 
 
Hrají se kdykoliv během hráčova tahu, a to v libovolném počtu
 
* "cedulka sorry..." - hráč si vybere jednoho obchodníka (vyjma obchodníka s bůžky) a zavře mu na jedno celé kolo obchod,
* "ruka s penízem" - hráč si může koupit jedno zboží od druhého hráče za aktuální cenu za podmínky, že se jeho figurka nachází na tom samém poli,
* "ohnivá stopa" - hráč má v tomto kole 2 pohyby navíc,
* "bedna s oboustrannou šipkou" - zvedne, nebo klesne aktuální cena zboží dle hráčova výběru, a to o počet řádku uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou nahoru resp. dolů
* "oboustranná šipka mezi 2 bednami" - vyměň si jedno svoje zboží za jiné.
 
 
== Otázky a odpovědi ==
 
* Může hráč obchodovat v tom stánku, ve kterém byl na začátku svěho tahu?
** Nemůže [[Uživatel:Jirka bauma|Jirka bauma]] 09:58, 6. 3. 2006 (CET)
*** Jak přesně zní to pravidlo, vím že jsem to četl v pravidlech, ale pak už jsem to tam nenašel. Bylo tam něco jako že se předtím musí pohnout nebo něco tak. --[[Uživatel:Gorn|Gorn]] 13:19, 6. 3. 2006 (CET)
*** "If you are standing on a merchant after finishing your movement, you can trade with him or pass." [[Uživatel:Jirka bauma|Jirka bauma]] 16:41, 6. 3. 2006 (CET)
**** Ne, to není to pravidlo, tohle nezakazuje to abych šel o políčko vedle a druhým krokem se vrátil. --[[Uživatel:Gorn|Gorn]] 22:21, 19. 12. 2006 (CET)
*****If you are standing on a merchant, you must spend at least 1 movement point to leave this merchant. You cannot return
to this merchant in the same turn.[[Uživatel:Jirka bauma|Jirka bauma]] 10:47, 25. 12. 2006 (CET)
* Jaká má přesná pravidla odkup zboží pomocí speciální karty?
** Kdykoliv během tahu, pokud hráčova figurka je na stejném políčku jako soupeřova figurka, hráč může zahrát příslušnou akční kartičku a odkoupí od soupeře jedno zboží dle vlastního výběru za aktuální cenu [[Uživatel:Jirka bauma|Jirka bauma]] 09:58, 6. 3. 2006 (CET)
 


= Odkazy =


[[Kategorie:Chybí pravidla]]
* Tato hra na [http://hrejsi.cz/cgi/hry/hry.pl?hra=ffl hrejsi.cz]
* Představení hry - http://deskovehry.blogspot.com/2006/05/pedstaven-hry-fische-fluppen.html
* Pravidla pro hru 6-15 hráčů - http://deskovehry.blogspot.com/2006/06/pravidla-fische-fluppen-frikadellen.html

Aktuální verze z 27. 2. 2008, 16:41

Počet hráčů 2-5
Doporučený věk 10
Délka hry 60 až 90 minut
Autor Friedemann Friese
Vydání
2002 2F-Spiele Fische Fluppen Frikadellen
Ocenění Spiel des Jahres 2003 - nominace, Deutscher Spiele Preis 2003 - 6. místo

Jedná se společenskou obchodní hru.

Poznámka: Pokud máte 3 hry můžete hrát až v 15 lidech. Krabice jsou označeny písmeny A, B, C a v každé jsou jiné figurky.


Pravidla

Herní materiál

  • 36 stánkařů (velké kartičky)- 3 druhy:
    • obchodník (zeleno-šedý)
    • šmelinář (červeno-hnědý)
    • obchodník s fetišem (žlutý)
  • 65 žetonů zboží v těchto typech
    • cigarety
    • přiboudlina (flašky)
    • frikadely (hambáče)
    • fenykl
    • ryby (delfíny)
  • 5 ukazatelů aktuální ceny zboží (pro každý druh jeden)
  • 11 žetonů výhod (speciálních akcí):
    • +2 pohyby (3x)
    • obchodník (2x)
    • změna kurzu (2x)
    • výměna zboží (2x)
    • obchod uzavřen (2x)
  • 15 žetonů fetišů
  • 5 figurek hráčů
  • 6 přívozů (modré destičky)
  • peníze - 2000 Florinů v denominacích 10, 50 a 100 florinů
  • hrací plán
    • síť 12 obchodů propojená cestami a na cesty navazující říční síť kanálů s přístavy
    • stupnice ceny zboží


Příprava hry

  • Stánky:
    • Seřaďte karty ochodů podle čísel.
    • Každý hráč postupně sejme hromádku těchto karet (vezme nějakou část karet zezhora hromádky a položi ji pod část co zbyla). **Zvrchu balíčku se vezme 16 karet, zamíchají se a náhodně položí na hrací plán na k tomu určená místa. Zbylé karty se hry neúčastní.
    • Každý obchodník, který produkuje nějaké zboží, vyprodukuje jedno zboží - viz obchodování.
  • Přívozy se položí na mola s kotvou.
  • Na stupnici ceny zboží se nastaví počáteční aktuální cena zboží na 50.
  • Každý hráč
    • si vybere jednu figurku a položí ji do přístavu (pole s dvěma moly)
    • si tajně vylosuje 2 speciální akce, jednu si skrytě nechá, druhou skrytě vrátí do banku.
    • dostane 150 peněz
  • hráči si mezi sebou určí, kdo začne


Průběh a cíl hry

Hráči se po směru hodinových ručiček střídají v tahu. Hra končí ve chvíli, kdy některý z hráčů má 3 fetiše.


Tah hráče

Hráč na tahu:

  • může udělat 0 až 3 pohyby svou figurkou,
  • pokud figurka skončí tah v nějakém stánku, provede se obchodování.


Pohyb figurek

Hráč má k dispozici až 3 pohyby, s vyjímkou 1. kola, kdy, aby se vyvážila výhoda začínajícího hráče, má 1. hráč 3 pohyby, 2. hráč 4 pohyby, 3.hráč 5 pohybů, atd. Jsou tyto druhy pohybu:

  • pěšky
  • přívozem
  • přivolání přívozu


Pohyb pěšky

Je to posun figurky na sousední pole v libovolném směru. Pole jsou na plánu ohraničena černou linkou, za pole se považují i obchody, mosty, políčka těsně u obchodů a políčka s molem (přistávací místo u řeky).


Jízda přívozem

  • druhý možný způsob pohybu je cesta přívozem po řece
  • pokud je v přístavu zaparkován přívoz, nástup a výstup figurky z pole přístavu na přívoz je zadarmo
  • přesun přívozu s vlastní figurkou z přístavu do libovolného sousedního přístavu je jeden pohyb
  • přesun přívozu bez pasažéra z přístavu do libovolného sousedního přístavu je jeden pohyb, navíc hráč musí zaplatit 10 peněz
  • pokud hráč vstoupil na pole, kde už je figurka protivníka, má tento pohyb zadarmo, týká se i přístavů
  • pokud hráč přesune přívoz do přístavu, kde už nějaký přívoz je zaparkován, má tento pohyb zadarmo
  • v jednom přístavu může být zaparkován nejvýše jeden přívoz, zaparkování přivozu je zadarmo, nastoupit a vystoupit figurkou je možno pouze do zaparkovaného přívozu
  • na konci tahu nesmí figurka zůstat na přívozu
  • pokud je na začátku tahu figurka v nějakém obchodu, musí během tahu z tohoto obchodu odejít a nesmí se do něj vrátit


Obchodování

Existují 3 typy obchodníků, které lze rozeznat podle typů symbolů zobrazených na kartách.

1. typ obchodníka umožňuje provádět nákupy a prodeje zboží:

  • v levé části má uveden symbol zboží, které jednak produkuje, a zároveň potom tuto produkce prodává (s ozubeným kolem)
  • v pravé části má uveden symbol zboží, které lze u něj prodat (s penízem)
  • vyprodukované zboží se umísťuje na symbol produkce
  • hráč může prodávat a nakupovat v libovolném pořadí, nakupovat lze pouze to zboží, co je právě na obchodníkovi umístěno (skladováno)
  • cena nákupu = (cena na stupnici cen zboží na řádku o počet kusů skladovaného zboží pod řádkem aktuální ceny zboží) x nakupovaný počet kusů zboží
  • cena prodeje = aktuální cena na stupnici cen zboží x prodávaný počet kusů zboží
  • po prodeji se cena na stupnici cen zboží snižuje o počet řádku uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou dolů (narozdíl od toho se při nákupu zboží neděje s akt. cenou nic)

2. typ obchodníka umožňuje vyměňovat jeden druh zboží za jiný:

  • v levé části má uveden symbol zboží, které příjmá
  • v pravé části má uveden symbol zboží, které vydává, v počtu kusů, které vydá za jeden příjmutý kus (většinou se jedná o výhodnou výměnu za 1 příjmutý 2 vydané)
  • maximálně může hráč dát k výměně 2 své kusy zboží

3. typ obchodníka umožňuje nakupovat bůžky

  • v dolní části má pomocí geometrických symbolů vyznačeny počty a druhy zboží, které je mu třeba zaplatit, aby vydal hráči bůžka (např dvě kolečka a jeden čtvereček znamená 2 kusy jednoho druhu zboží a jeden kus dalšího druhu zboží)
  • v jednom kole hráč může získat maximálně jednoho bůžka
  • cena na stupnici cen prodaného zboží se snižuje o počet řádků uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou dolů
  • hráč, který koupil bůžka, si vylosuje 2 speciální akce, jednu si nechá, druhou vrátí do banku, a to tak, aby nic z toho soupeři neviděli

U obchodníka 1. a 2. typu je v dolní části uvedena doplňková akce obchodníka.

  • tato akce se musí povinně vykonat v rámci akce obchodování, a to vždy jako poslední akce
  • obvykle jsou zde uvedeny jedna ze 2 standardních akcí: produkce určitého druhu zboží, zvýšení aktuální ceny určitého druhu zboží
  • produkce zboží se provede tak, že na každého obchodníka, který toto zboží produkuje, se umístí jeden kus tohoto zboží, není-li zboží dost, produkce se neprovede a zvýší se místo produkce cena zboží
  • zvýšení aktuální ceny zboží se provede tak, že cena na stupnici cen zboží se zvýší o počet řádku uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou nahoru, v případě, že cena již nejde více zvýšit, provede se místo zvýšení produkce (toto pravidlo by teoreticky mohlo hru zacyklit, v tom případě je hra prohlášena za remis a hraje se nová hra)

Hráč, který získal nějaké zboží u obchodníka, je drží u sebe, maximálně takhle může držet 7 kusů zboží, a to v jakémkoliv okamžiku hry.


Obchodníci se speciálními vlastnostmi

  • číslo 8 - vymění libovolné jedno zboží za libovolné 2 zboží, max. lze takto vyměnit pouze 1 zboží
  • číslo 16 - prodává libovolné zboží za aktuální cenu na stupnici cen zboží, max. lze takto koupit pouze 1 zboží
  • číslo 25 - vymění libovolné jedno zboží za libovolné jiné zboží s vyšší aktuální cenou


Speciální doplňkové akce obchodníka

  • "symbol produkce s bednou a 2x" - provede se dvojnásobná produkce hráčem vybraného zboží,
  • "symbol produkce s bednou" - provede se dvojnásobná produkce hráčem vybraného zboží,
  • "bedna s oboustarnnou šipkou" - zvedne nebo klesne aktuální cena zboží dle hráčova výběru, a to o počet řádku uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou nahoru resp. dolů,
  • "bedna s šipkou dolů" - klesne aktuální cena zboží dle hráčova výběru, a to o počet řádku uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou dolů,
  • "bedna s penízem" - hráč může prodat jedno libovolné zboží za aktuální cenu, následkem toho klesne aktuální cena tohoto zboží o počet řádku uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou dolů,
  • "bedna s cedulkou 50" - hráč může koupit libovolné jendo zboží za 50 peněz,
  • "bedna se stužkou" - jestliže existuje právě jedno zboží s nejlevnější aktuální cenou, může si hráč od tohoto zboží vzít jeden kus zadarmo,
  • "2 symboly produkce se stánky" - hráč si vybere 2 obchodníky, kteří vyprodukují zboží,
  • "3 šipky nahoru" - aktuální ceny všech zboží vzrostou o počet řádku uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou nahoru,
  • "firurka se šipkou" - hráč si vybere figurku jednoho ze soupeřů a vykoná s ní jeden pohyb,
  • "přívoz na vodě" - hráč si vybere jeden přívoz a vykoná s ním jeden pohyb,
  • "šipka s obláčkem" - v dalším tahu má hráč o 3 pohyby navíc,
  • "oboustranná šipka obklopená bednami" - vyměň 2 obchodníkům zboží na nich umístěné (možno zvolit i obchodníka, který žádné zboží nemá),
  • "oboustranná šipka mezi 2 stánky" - vyměň 2 obchodníky na hracím plánu (nelze vyměnit tohoto obchodníka a obchodníka s bůžky).


Speciální akce

Hrají se kdykoliv během hráčova tahu, a to v libovolném počtu

  • "cedulka sorry..." - hráč si vybere jednoho obchodníka (vyjma obchodníka s bůžky) a zavře mu na jedno celé kolo obchod,
  • "ruka s penízem" - hráč si může koupit jedno zboží od druhého hráče za aktuální cenu za podmínky, že se jeho figurka nachází na tom samém poli,
  • "ohnivá stopa" - hráč má v tomto kole 2 pohyby navíc,
  • "bedna s oboustrannou šipkou" - zvedne, nebo klesne aktuální cena zboží dle hráčova výběru, a to o počet řádku uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou nahoru resp. dolů
  • "oboustranná šipka mezi 2 bednami" - vyměň si jedno svoje zboží za jiné.


Otázky a odpovědi

  • Může hráč obchodovat v tom stánku, ve kterém byl na začátku svěho tahu?
    • Nemůže Jirka bauma 09:58, 6. 3. 2006 (CET)
      • Jak přesně zní to pravidlo, vím že jsem to četl v pravidlech, ale pak už jsem to tam nenašel. Bylo tam něco jako že se předtím musí pohnout nebo něco tak. --Gorn 13:19, 6. 3. 2006 (CET)
      • "If you are standing on a merchant after finishing your movement, you can trade with him or pass." Jirka bauma 16:41, 6. 3. 2006 (CET)
        • Ne, to není to pravidlo, tohle nezakazuje to abych šel o políčko vedle a druhým krokem se vrátil. --Gorn 22:21, 19. 12. 2006 (CET)
          • If you are standing on a merchant, you must spend at least 1 movement point to leave this merchant. You cannot return

to this merchant in the same turn.Jirka bauma 10:47, 25. 12. 2006 (CET)

  • Jaká má přesná pravidla odkup zboží pomocí speciální karty?
    • Kdykoliv během tahu, pokud hráčova figurka je na stejném políčku jako soupeřova figurka, hráč může zahrát příslušnou akční kartičku a odkoupí od soupeře jedno zboží dle vlastního výběru za aktuální cenu Jirka bauma 09:58, 6. 3. 2006 (CET)


Odkazy