Robot Quest: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
m
(Umístění kapitol, nadpisy kapitol, odkazy.)
 
(Není zobrazeno 8 mezilehlých verzí od 5 dalších uživatelů.)
Řádek 1: Řádek 1:
{{Počet hráčů|2-20}}
{{Infobox hra
{{Doporučený věk|10}}
| kód      = rqe
{{Délka hry|30 až 60 minut}}
| název    = Robot Quest
{{Vydavatel|Rio Grande Games}}
| alt      = Ricochet Robots
{{Rok vydání|1999}}
| foto      =
{{Autor|Alex Randolph}}
| hráčů     = 2 a více
| věk       = 10
| délka    = 30 až 60 minut
| autor    = Alex Randolph
| rok      = 1999
| vydavatel = Rio Grande Games
| ocenění  =
| obchod    =
}}


= Pravidla =
== Herní materiál ==


== Hrací materiál ==
*Hrací plán  
*Hrací plán  
*Čtyři různobarevné figurky robotů  
*Čtyři různobarevné figurky robotů  
*Přesípací hodiny na jednu minutu  
*Přesýpací hodiny na jednu minutu
 


== Průběh hry ==
== Průběh hry ==
*Hráči umístí roboty na startovní pole. Pak vylosují jedno pole a barvu robota, který se na toto pole má dostat.  
*Hráči umístí roboty na startovní pole. Pak vylosují jedno pole a barvu robota, který se na toto pole má dostat.  
*Každý hráč pak kouká na desku a snaží se objevit nejkratší cestu, kterou se dostane tento robot na určené pole.  
*Každý hráč pak kouká na desku a snaží se objevit nejkratší cestu, kterou se dostane tento robot na určené pole.  
Řádek 21: Řádek 33:
*Robot se pohne směrem, který určí hráč. Zastavit se však může jen o překážku na cestě a to jak pevnou (žluté čáry) tak o jiného robota, nebo zastaví až na okraji hracího plánu.  
*Robot se pohne směrem, který určí hráč. Zastavit se však může jen o překážku na cestě a to jak pevnou (žluté čáry) tak o jiného robota, nebo zastaví až na okraji hracího plánu.  
*Robot se nesmí pohybovat po diagonálách.  
*Robot se nesmí pohybovat po diagonálách.  
*Hráč, který objeví cestu, ohlásí počet tahů, kterým se domnívá, že dosáhne cílového pole a otočí přesípací hodiny. Všichni hráči teď mají jednu minutu na to, aby našli cestu kratší.  
*Hráč, který objeví cestu, ohlásí počet tahů, kterým se domnívá, že dosáhne cílového pole a otočí přesýpací hodiny. Všichni hráči teď mají jednu minutu na to, aby našli cestu kratší.  
*Hráč, který se domnívá, že takovou cestu našel, ohlásí počet tahů. Hráč, který ohlásí nejnižší počet tahů, předvede tuto cestu ostatním hráčům (projistotu nejdřív jen ukáže - pro případ, že se spletl). Jestliže je schopen přesunout robota na cílové pole zvoleným počtem tahů, provede tento přesun a započítá si jeden bod. Jestliže se spletl a ohlášený počet neodpovídá ukazovanému (i v případě, že ukazovaný výsledek je lepší), přechází možnost provedení tahu na hráče s nejbližším vyšším ohlášeným počtem tahů.  
*Hráč, který se domnívá, že takovou cestu našel, ohlásí počet tahů. Hráč, který ohlásí nejnižší počet tahů, předvede tuto cestu ostatním hráčům (projistotu nejdřív jen ukáže - pro případ, že se spletl). Jestliže je schopen přesunout robota na cílové pole zvoleným počtem tahů, provede tento přesun a započítá si jeden bod. Jestliže se spletl a ohlášený počet neodpovídá ukazovanému (i v případě, že ukazovaný výsledek je lepší), přechází možnost provedení tahu na hráče s nejbližším vyšším ohlášeným počtem tahů.  
*Dva hráči nesmí ohlásit stejný počet tahů. Můžu však ohlásit i vyšší počet než je nejnižší odhad. Pro případ, že by se "nejlepší" hráč spletl a já pak mohl provést přemístění robotů sám.  
*Dva hráči nesmí ohlásit stejný počet tahů. Můžu však ohlásit i vyšší počet než je nejnižší odhad. Pro případ, že by se "nejlepší" hráč spletl a já pak mohl provést přemístění robotů sám.  
Řádek 27: Řádek 39:
*Vítězí hráč, který jako první získá deset bodů.
*Vítězí hráč, který jako první získá deset bodů.
*Pro zvýšení dramatičnosti můžeme zavést mínus bod pro hráče, který nepřesune robota na ohlášený počet tahů:-)
*Pro zvýšení dramatičnosti můžeme zavést mínus bod pro hráče, který nepřesune robota na ohlášený počet tahů:-)
= Odkazy =
* Tato hra na [http://hrejsi.cz/cgi/hry/hry.pl?hra=rqe hrejsi.cz]

Aktuální verze z 27. 2. 2008, 17:08

Jiné názvy Ricochet Robots
Počet hráčů 2 a více
Doporučený věk 10
Délka hry 30 až 60 minut
Autor Alex Randolph
Vydání
1999 Rio Grande Games Robot Quest

Pravidla

Herní materiál

  • Hrací plán
  • Čtyři různobarevné figurky robotů
  • Přesýpací hodiny na jednu minutu


Průběh hry

  • Hráči umístí roboty na startovní pole. Pak vylosují jedno pole a barvu robota, který se na toto pole má dostat.
  • Každý hráč pak kouká na desku a snaží se objevit nejkratší cestu, kterou se dostane tento robot na určené pole.
  • V této fázi ještě hráči nesmí s roboty hýbat, ale již teď je potřeba znát pohybové možnosti robotů.
  • Určený robot musí skončit na zvoleném poli.
  • Ostatní roboti slouží k dosažení tohoto cíle.
  • Roboty je možné pohybovat v libovolném pořadí a to i jedním několikrát po sobě. Samozřejmě, že i robot, kterým se máme dostat na určené pole, se může před jeho dosažením libovolně přemisťovat.
  • Robot se pohne směrem, který určí hráč. Zastavit se však může jen o překážku na cestě a to jak pevnou (žluté čáry) tak o jiného robota, nebo zastaví až na okraji hracího plánu.
  • Robot se nesmí pohybovat po diagonálách.
  • Hráč, který objeví cestu, ohlásí počet tahů, kterým se domnívá, že dosáhne cílového pole a otočí přesýpací hodiny. Všichni hráči teď mají jednu minutu na to, aby našli cestu kratší.
  • Hráč, který se domnívá, že takovou cestu našel, ohlásí počet tahů. Hráč, který ohlásí nejnižší počet tahů, předvede tuto cestu ostatním hráčům (projistotu nejdřív jen ukáže - pro případ, že se spletl). Jestliže je schopen přesunout robota na cílové pole zvoleným počtem tahů, provede tento přesun a započítá si jeden bod. Jestliže se spletl a ohlášený počet neodpovídá ukazovanému (i v případě, že ukazovaný výsledek je lepší), přechází možnost provedení tahu na hráče s nejbližším vyšším ohlášeným počtem tahů.
  • Dva hráči nesmí ohlásit stejný počet tahů. Můžu však ohlásit i vyšší počet než je nejnižší odhad. Pro případ, že by se "nejlepší" hráč spletl a já pak mohl provést přemístění robotů sám.
  • Nové postavení robotů je výchozím postavením pro další kolo.
  • Vítězí hráč, který jako první získá deset bodů.
  • Pro zvýšení dramatičnosti můžeme zavést mínus bod pro hráče, který nepřesune robota na ohlášený počet tahů:-)

Odkazy