Antiquity: Porovnání verzí
 (DbIGPWKpvs)  | 
				m (revert)  | 
				||
| (Nejsou zobrazeny 2 mezilehlé verze od 2 dalších uživatelů.) | |||
| Řádek 1: | Řádek 1: | ||
{{Infobox hra  | |||
| kód       = ant  | |||
| název     = Antiquity  | |||
| hráčů     = 2-4  | |||
| věk       = od 12  | |||
| délka     = 120 minutes  | |||
| autor     = Jeroen Doumen, Joris Wiersinga  | |||
| rok       = 2004  | |||
| vydavatel = Splotter Spellen  | |||
| ocenění   =   | |||
}}  | |||
= Pravidla =  | |||
== Herní materiál ==  | |||
*16 dílů krajin  | |||
**skládá se z 6-úhelníkových polí typů:lesy,louky,vodní plochy,hory  | |||
*pro jednotlivé hráče (červený,žlutý,modrý,černý):  | |||
**22 kostiček obyvatel  | |||
** 1 arch papíru A3 s:  | |||
*** tabulí vychozího města  | |||
*** přehledem pravidel  | |||
** 3 tabule měst  | |||
** 16 dílků stanic  | |||
** 1 sada dílků jednotlivých budov (vyjma rybářství, hrobů, skladů, fontán a povoznictví)  | |||
** 4 dílky měst  | |||
** 20 dílků domů s čísly 1-20  | |||
*16 dílků budov povoznictví  | |||
*12 dílků budov rybářství  | |||
*16 dílků budov skladů  | |||
*16 dílků budov fontán  | |||
*480 dílků zboží (po 48 od 10 typů zboží)  | |||
*dílky hrobů  | |||
*dílky luk  | |||
*16 objevitelských značek (po 4 od olivy,obilí,víno,ovce)  | |||
*značky znečištění  | |||
*3 destičky stupnice hladomoru   | |||
**destička dále obsahuje   | |||
***stupnici pořadí hráčů v kole  | |||
***tabulku patronů  | |||
*kostička k označení úrovně hladomoru  | |||
=== Přehled zboží ===  | |||
            farma	        rybář	        důl	dřevorubec  | |||
 jídlo	    obilí,olivy,ovce	ryby		  | |||
 luxus	    víno	        perly,inkoust	zlato	  | |||
 stavebnina			                kámen	dřevo  | |||
== Zahájení ==  | |||
každý hráč si vybere jednu barvu a vezme si svůj herní materiál  | |||
každý hráč si vezme 6 dřev  | |||
sestaví se hrací plán z dílů krajin  | |||
 počet hráčů počet dílů  tvar              startovní pole  | |||
       2          4      2 a 2           v rozích tohoto "démantu"   | |||
       3          6     1, 2 a 3         v rozích tohoto "trojúhelníku"  | |||
       4          8     3, 2 a 3         v rozích tohoto "čtyřúhelníku"  | |||
objevitelské značky se rozmístí na plán na označená pole,   | |||
* od každého druhu se vezme tolik značek, kolik je hráčů  | |||
náhodně se stanoví počáteční pořadí hráčů a vyznačí se na stupnici pořadí hráčů pomocí kostiček   | |||
od posledního po prvního hráči umístí svoje výchozí město na hrací plán  | |||
* musí se na startovním dílu nacházet plně a může být dokonce umístěno i na vodní plochu  | |||
stupnice hladomoru se nastaví na 0  | |||
== Průběh hry ==  | |||
Hra se skládá z kol.  | |||
Každé kolo se skládá z 10 fází:  | |||
1. návrat obyvatel z městských budov domů  | |||
2. výstavba městských budov a domů a nasazení obyvatel do městských budov  | |||
* staví se položením dílku budovy na nějaké nezastavěné místo ve městě  | |||
* za stavbu městské budovy a za stavbu domu je třeba zaplatit  | |||
* poté hráči mohou nasadit do městských budov své obyvatele, čímž aktivují jejich funkci  | |||
* postavením katedrály hráč určí svého patrona,   | |||
** ten mu jednak přidá schopnost  | |||
** a jednak určí jeho vítěznou podmínku  | |||
** vybraný patron se zaznamená kostičkou na tabulce patronů  | |||
* postavením domu získá hráč nového obyvatele  | |||
**hráč má vždy k dispozici pouze tolik obyvatel, kolik má postaveno domů  | |||
3. určení nového pořadí hráčů   | |||
* hráč s menším počtem obyvatel v povoznictvích a na objeviteli hraje dříve,   | |||
**v případě rovnosti se zachovává původní pořadí  | |||
*hráči hrají další fáze kola v tomto pořadí, a to až do příští fáze 3  | |||
4. výstavba venkovních budov  | |||
*lze postavit pouze na prázdné nebo na znečištěné pole krajiny   | |||
* nelze postavit na jiné budovy, zboží nebo obyvatele nebo do vody   | |||
**přes objevitelské značky postavit lze, taková značka se odstraní ze hry  | |||
* lze postavit, pouze pokud je k dispozici obyvatel na povoznictví,   | |||
**pro farmu, důl, dřevorubce a rybáře se tento obyvatel se po postavení na ní ihned přemístí   | |||
**pro stanici a nové město se tento obyvatel pouze dá stranou a příští kolo se smí znova použít  | |||
** důl, dřevorubce a farmu sestávají z jednoho centrálního pole krajiny, které musí být příslušného typu, a ze všech s ním sousedících neobsazených polí, které jsou stejného typu  | |||
**rybář sestává z budovy rybářství a přiléhajících prázdných polí vodní plochy  | |||
**u dolu, farmy a rybáře se na všechny jeho pole (vyjma rybářství) položí značka znečištění a na ni příslušné zboží, které budova produkuje, tzn. po vytěžení se z pole stane znečištěná oblast  | |||
** u dřevorubce se místo značky znečíštění položí dílek louky, tzn. vytěžený les se stává loukou  | |||
5. umístění surovin do skladů a zahození surovin, co se do skladů nevejdou  | |||
*co pole skladu, to jedno zboží  | |||
6. produkce surovin a návrat obyvatel z vytěžených venkovních budov  | |||
* každá farma, důl, rybář nebo dřevorubec vyprodukuje právě jednu surovinu  | |||
*pokud se vyprodukuje poslední surovina příslušné farmy, dolu, dřevorubce nebo rybáře,  vrací se pracující obyvatel zpátky domů a budova je zrušena  | |||
* u farmy, dolu nebo dřevorubec zboží na centrálním poli musí být vytěženo jako poslední, jinak je pořadí libovolné  | |||
7. objevování  | |||
* pokud má hráč aktivovaného objevitele, může odkrýt jednu objevitelskou značku v zóně dosahu, a vzít si zboží, které je na značce uvedeno,   | |||
*za každé objevené jídlo se zvýší úroveň hladomoru na stupnici o 1  | |||
8. hladomor  | |||
*  každý hráč postaví do svých měst tolik hrobů, kolik činí úroveň hladomoru - počet jeho jídel,   | |||
** není-li už ve městech volné místo, musí postavit hroby na městské budovy  | |||
** pokud nemá kam hroby umístit, prohrál a odstupuje ze hry  | |||
** budovy, na kterých je umístěn aspoň 1 hrob, nejsou funkční,   | |||
* následně se zvýší úroveň hladomoru na stupnici o 1  | |||
9. znečištění krajiny,   | |||
* každý hráč umístí tolik značek znečištění do své zóny dosahu, kolik činí 3 * počet jeho měst - počet jeho fontán - 4 * počet jeho smetišť,   | |||
* značky znečištění může dávat pouze na ničím neobsazená pole (vyjma dílku louky)  | |||
* není-li kam značky dát, musí místo nich postavit hroby do svých měst  | |||
10. kontrola vítězných podmínek,   | |||
* vítězná podmínka je určena patronem, kterého si hráč vybral při stavbě katedrály  | |||
* hráč, který splnil vítěznou podmínku, vyhrál,   | |||
** v případě, že tuto podmínku splnilo více hráčů, vyhrál hráč s největším počtem neznečištěných polí ve své zóně dosahu  | |||
=== Zóna dosahu ===  | |||
zóna dosahu je 2 pole od hranice některého z měst nebo stanic hráče vyjma vodních ploch a polí dostupných pouze skrz vodní plochu,   | |||
*v případě, že hráč používá stáj, zvyšuje se zóna dosahu na 3 pole,   | |||
* v případě, že hráč používá přístav, rozšiřuje se zóna dosahu o vodní plochy, které přiléhají k městu nebo stanici aspoň jedním polem a o k nim přilehající pole pevniny  | |||
=== Přehled městských budov ===  | |||
 název	                cena	     funkce	                                             fáze    obsazení 	počet   | |||
 fontána                1 luxus	     při postavení sniží úroveň hladomoru o 1 (min. 0)          9	Ne	*  | |||
                                     na stupnici; snižuje znečištění o 1	  | |||
 nemocnice 	        1 luxus	     odstraňuje 5 hrobů 	                                2	Ano	1  | |||
 universita 	        1 dřevo	     všechny fakulty přiléhající k univerzitě fungují,          *	Ano	1  | |||
                                     aniž jsou obsazeny obyvatelem	  | |||
 fakulta teologická	1 kámen	     vyjma sv.marie umožňuje hráči zrušit postavenou            2	Ano	1  | |||
                                     katedrálu	  | |||
 fakulta alchymistická	2 kameny     umožňuje odstranit znečištění z 1 pole a všech             4	Ano	1  | |||
                                     jeho sousedních polí 	   | |||
 fakulta biologická	2 kameny     umožňuje postavit farmu zadarmo (1 za kolo)	        4	Ano	1  | |||
 fakulta filozofická	1 kámen	     při stavbě budov není nutno dodržet podmínku rozdílné      2,4	Ano	1  | |||
                                      zboží	  | |||
 sklad 	                1 dřevo	     je možno zvolit velikost skladu, může jich být             5	Ano	*  | |||
                                     jedním hráčem postaveno i víc, při stavbě si hráč   | |||
                                     může vzít i víc dílků, 1 sklad je jakýkoliv čtyřúhelník   | |||
                                     sestavený z těchto dílků, 1 pole skladu skladuje 1 zboží	  | |||
 stáj 	                2 rozdílné   rozšířuje zónu dosahu na 3 pole 	                        *	Ano	1  | |||
                        luxusy	  | |||
 přístav 	        1 dřevo	     rozšiřuje zónu dosahu o vodní plochy, které přiléhají      *	Ano	1  | |||
                                     k městu nebo stanici aspoň jedním polem a o k nim   | |||
                                     přilehlá pole pevniny	  | |||
 trh	                1 dřevo	     umožňuje obchodovat se soupeři, umožňuje měnit libovolné   2	Ano	1  | |||
                                     zboží za jiné v poměru 2:1	   | |||
 sýpka	                1 dřevo	     snižuje hladomor o 3	                                8	Ne	1  | |||
 objevitel 	        1 dřevo	     umožňuje odkrýt 1 objevitelskou  značku	                7	Ano	1  | |||
 katedrála 	        1 kámen	     při postavení hráč určí svého patrona	                -	Ne	1  | |||
 pivovar 	        1 dřevo	     umožňuje stavět stanice	                                4	Ne	1  | |||
 povoznictví     	1 dřevo	     možňuje poslat 1 obyvatele pracovat do venkovní budovy	4	Ano	*  | |||
 nucená práce    	1 kámen	     venkovní výrobny produkují až 3 zboží za kolo              6	Ano	1  | |||
                                     (místo jednoho),  ale jedno z nich musí zahodit	  | |||
 smetiště	        1 kámen	     snižuje znečištění o 4 a ostatní hráči nesmí znečišťovat   9	Ano	1  | |||
                                     v  zóně dosahu hráče  | |||
=== Přehled venkovních budov ===  | |||
 název	    cena	       funkce	                                                            podmínka stavby  | |||
 stanice    1 jídlo	       rozšiřuje zónu dosahu                                               v zóně dosahu  | |||
 rybář      1 dřevo	       produkuje ryby,inkoust,perly (jedno z toho dle hráčova výběru)      obě pole rybářství                                                                                          sousedí s prázdným polem                                                                                              vodní plochy, aspoň jedno  | |||
                                                                                                   z nich je v zóně dosahu  | |||
 dřevorubec 1 dřevo	       produkuje dřevo	v lese,                                            centrální pole je v zóně dosahu  | |||
 farma      1 obilí/ovce/      produkuje obilí nebo ovce,olivy,víno	                           na louce, centrální pole   | |||
              olivy/víno                                                                           je v zóně dosahu  | |||
 důl        1 dřevo	       produkuje kámen nebo zlato (v jednom pohoří, tj. souvislé           v horách, centrální pole    | |||
                               hnědé ploše, smí být těžen pouze jeden druh zboží, což určí         je v zóně dosahu  | |||
                               první hráč, který si v tomto pohoří postaví důl, postavením   | |||
                               města se 1 pohoří na 2 nerozdělí)	                              | |||
 město      1 dřevo+1 kámen+   poskytuje nový prostor pro stavbu městských budov a domů,           aspoň jedno pole je   | |||
            1 jídlo+           rozšiřuje zónu dosahu, zvyšuje znečištění                          v zóně dosahu, nesmí  | |||
            2 rozdílné luxusy	                                                                  sousedit s jiným městem  | |||
=== Přehled domů ===  | |||
 číslo	cena  | |||
 1	-  | |||
 2	-  | |||
 3	-  | |||
 4	-  | |||
 5	jídlo  | |||
 6	jídlo  | |||
 7	2 rozdílná jídla  | |||
 8	1 jídlo+1 luxus  | |||
 9	3 rozdílná jídla  | |||
 10	1 jídlo+2 rozdílné luxusy  | |||
 11	2 rozdílná jídla+1 luxus  | |||
 12	4 rozdílná jídla  | |||
 13	1 jídlo+3 rozdílné luxusy  | |||
 14	3 rozdílná jídla+1 luxus  | |||
 15	2 rozdílná jídla+2 rozdílné luxusy  | |||
 16	4 rozdílná jídla+1 luxus  | |||
 17	2 rozdílná jídla+3 rozdílné luxusy  | |||
 18	3 rozdílná jídla+2 rozdílné luxusy  | |||
 19	4 rozdílná jídla+2 rozdílné luxusy  | |||
 20	3 rozdílná jídla+3 rozdílné luxusy  | |||
=== Přehled patronů ===  | |||
 jméno	        vítězná podmínka	                   dává schopnost  | |||
 sv.Mikuláš	postavit všech 20 domů	                   při stavbě 2 domů je ten  | |||
                                                           s nižším číslem zadarmo  | |||
 sv.Jiří        uzavřít zónu dosahu jiného hráče do své	   za každou postavenou katedrálu  | |||
                                                           v kole, kdy byla postavena,   | |||
                                                           zisk 1 ryby  během produkce   | |||
 sv.Barbora	postavit všechny městské budovy	           přemísťovat budovy  | |||
 sv.Kryštof	od každého druhu jídla a luxusu mít 3 kusy katedrála se dá využít jako  | |||
                                                           sklad s neomezenou kapacitou  | |||
 sv.Marie	libovolné 2 ostatní	                   všechny ostatní  | |||
= Odkazy =  | |||
* Tato hra na [http://hrejsi.cz/cgi/hry/hry.pl?hra=ant hrejsi.cz]  | |||
Aktuální verze z 8. 6. 2011, 12:53
| Počet hráčů | 2-4 | |||
| Doporučený věk | od 12 | |||
| Délka hry | 120 minutes | |||
| Autor | Jeroen Doumen, Joris Wiersinga | |||
| Vydání | 
  | 
Pravidla
Herní materiál
- 16 dílů krajin
- skládá se z 6-úhelníkových polí typů:lesy,louky,vodní plochy,hory
 
 - pro jednotlivé hráče (červený,žlutý,modrý,černý):
- 22 kostiček obyvatel
 - 1 arch papíru A3 s:
- tabulí vychozího města
 - přehledem pravidel
 
 - 3 tabule měst
 - 16 dílků stanic
 - 1 sada dílků jednotlivých budov (vyjma rybářství, hrobů, skladů, fontán a povoznictví)
 - 4 dílky měst
 - 20 dílků domů s čísly 1-20
 
 - 16 dílků budov povoznictví
 - 12 dílků budov rybářství
 - 16 dílků budov skladů
 - 16 dílků budov fontán
 - 480 dílků zboží (po 48 od 10 typů zboží)
 - dílky hrobů
 - dílky luk
 - 16 objevitelských značek (po 4 od olivy,obilí,víno,ovce)
 - značky znečištění
 - 3 destičky stupnice hladomoru
- destička dále obsahuje
- stupnici pořadí hráčů v kole
 - tabulku patronů
 
 
 - destička dále obsahuje
 - kostička k označení úrovně hladomoru
 
Přehled zboží
farma rybář důl dřevorubec jídlo obilí,olivy,ovce ryby luxus víno perly,inkoust zlato stavebnina kámen dřevo
Zahájení
každý hráč si vybere jednu barvu a vezme si svůj herní materiál
každý hráč si vezme 6 dřev
sestaví se hrací plán z dílů krajin
počet hráčů počet dílů  tvar              startovní pole
      2          4      2 a 2           v rozích tohoto "démantu" 
      3          6     1, 2 a 3         v rozích tohoto "trojúhelníku"
      4          8     3, 2 a 3         v rozích tohoto "čtyřúhelníku"
objevitelské značky se rozmístí na plán na označená pole,
- od každého druhu se vezme tolik značek, kolik je hráčů
 
náhodně se stanoví počáteční pořadí hráčů a vyznačí se na stupnici pořadí hráčů pomocí kostiček
od posledního po prvního hráči umístí svoje výchozí město na hrací plán
- musí se na startovním dílu nacházet plně a může být dokonce umístěno i na vodní plochu
 
stupnice hladomoru se nastaví na 0
Průběh hry
Hra se skládá z kol.
Každé kolo se skládá z 10 fází:
1. návrat obyvatel z městských budov domů
2. výstavba městských budov a domů a nasazení obyvatel do městských budov
- staví se položením dílku budovy na nějaké nezastavěné místo ve městě
 - za stavbu městské budovy a za stavbu domu je třeba zaplatit
 - poté hráči mohou nasadit do městských budov své obyvatele, čímž aktivují jejich funkci
 - postavením katedrály hráč určí svého patrona,
- ten mu jednak přidá schopnost
 - a jednak určí jeho vítěznou podmínku
 - vybraný patron se zaznamená kostičkou na tabulce patronů
 
 - postavením domu získá hráč nového obyvatele
- hráč má vždy k dispozici pouze tolik obyvatel, kolik má postaveno domů
 
 
3. určení nového pořadí hráčů
- hráč s menším počtem obyvatel v povoznictvích a na objeviteli hraje dříve,
- v případě rovnosti se zachovává původní pořadí
 
 - hráči hrají další fáze kola v tomto pořadí, a to až do příští fáze 3
 
4. výstavba venkovních budov
- lze postavit pouze na prázdné nebo na znečištěné pole krajiny
 - nelze postavit na jiné budovy, zboží nebo obyvatele nebo do vody
- přes objevitelské značky postavit lze, taková značka se odstraní ze hry
 
 - lze postavit, pouze pokud je k dispozici obyvatel na povoznictví,
- pro farmu, důl, dřevorubce a rybáře se tento obyvatel se po postavení na ní ihned přemístí
 - pro stanici a nové město se tento obyvatel pouze dá stranou a příští kolo se smí znova použít
 - důl, dřevorubce a farmu sestávají z jednoho centrálního pole krajiny, které musí být příslušného typu, a ze všech s ním sousedících neobsazených polí, které jsou stejného typu
 - rybář sestává z budovy rybářství a přiléhajících prázdných polí vodní plochy
 - u dolu, farmy a rybáře se na všechny jeho pole (vyjma rybářství) položí značka znečištění a na ni příslušné zboží, které budova produkuje, tzn. po vytěžení se z pole stane znečištěná oblast
 - u dřevorubce se místo značky znečíštění položí dílek louky, tzn. vytěžený les se stává loukou
 
 
5. umístění surovin do skladů a zahození surovin, co se do skladů nevejdou
- co pole skladu, to jedno zboží
 
6. produkce surovin a návrat obyvatel z vytěžených venkovních budov
- každá farma, důl, rybář nebo dřevorubec vyprodukuje právě jednu surovinu
 - pokud se vyprodukuje poslední surovina příslušné farmy, dolu, dřevorubce nebo rybáře, vrací se pracující obyvatel zpátky domů a budova je zrušena
 - u farmy, dolu nebo dřevorubec zboží na centrálním poli musí být vytěženo jako poslední, jinak je pořadí libovolné
 
7. objevování
- pokud má hráč aktivovaného objevitele, může odkrýt jednu objevitelskou značku v zóně dosahu, a vzít si zboží, které je na značce uvedeno,
 - za každé objevené jídlo se zvýší úroveň hladomoru na stupnici o 1
 
8. hladomor
- každý hráč postaví do svých měst tolik hrobů, kolik činí úroveň hladomoru - počet jeho jídel,
- není-li už ve městech volné místo, musí postavit hroby na městské budovy
 - pokud nemá kam hroby umístit, prohrál a odstupuje ze hry
 - budovy, na kterých je umístěn aspoň 1 hrob, nejsou funkční,
 
 - následně se zvýší úroveň hladomoru na stupnici o 1
 
9. znečištění krajiny,
- každý hráč umístí tolik značek znečištění do své zóny dosahu, kolik činí 3 * počet jeho měst - počet jeho fontán - 4 * počet jeho smetišť,
 - značky znečištění může dávat pouze na ničím neobsazená pole (vyjma dílku louky)
 - není-li kam značky dát, musí místo nich postavit hroby do svých měst
 
10. kontrola vítězných podmínek,
- vítězná podmínka je určena patronem, kterého si hráč vybral při stavbě katedrály
 - hráč, který splnil vítěznou podmínku, vyhrál,
- v případě, že tuto podmínku splnilo více hráčů, vyhrál hráč s největším počtem neznečištěných polí ve své zóně dosahu
 
 
Zóna dosahu
zóna dosahu je 2 pole od hranice některého z měst nebo stanic hráče vyjma vodních ploch a polí dostupných pouze skrz vodní plochu,
- v případě, že hráč používá stáj, zvyšuje se zóna dosahu na 3 pole,
 - v případě, že hráč používá přístav, rozšiřuje se zóna dosahu o vodní plochy, které přiléhají k městu nebo stanici aspoň jedním polem a o k nim přilehající pole pevniny
 
Přehled městských budov
název	                cena	     funkce	                                             fáze    obsazení 	počet 
fontána                1 luxus	     při postavení sniží úroveň hladomoru o 1 (min. 0)          9	Ne	*
                                    na stupnici; snižuje znečištění o 1	
nemocnice 	        1 luxus	     odstraňuje 5 hrobů 	                                2	Ano	1
universita 	        1 dřevo	     všechny fakulty přiléhající k univerzitě fungují,          *	Ano	1
                                    aniž jsou obsazeny obyvatelem	
fakulta teologická	1 kámen	     vyjma sv.marie umožňuje hráči zrušit postavenou            2	Ano	1
                                    katedrálu	
fakulta alchymistická	2 kameny     umožňuje odstranit znečištění z 1 pole a všech             4	Ano	1
                                    jeho sousedních polí 	 
fakulta biologická	2 kameny     umožňuje postavit farmu zadarmo (1 za kolo)	        4	Ano	1
fakulta filozofická	1 kámen	     při stavbě budov není nutno dodržet podmínku rozdílné      2,4	Ano	1
                                     zboží	
sklad 	                1 dřevo	     je možno zvolit velikost skladu, může jich být             5	Ano	*
                                    jedním hráčem postaveno i víc, při stavbě si hráč 
                                    může vzít i víc dílků, 1 sklad je jakýkoliv čtyřúhelník 
                                    sestavený z těchto dílků, 1 pole skladu skladuje 1 zboží	
stáj 	                2 rozdílné   rozšířuje zónu dosahu na 3 pole 	                        *	Ano	1
                       luxusy	
přístav 	        1 dřevo	     rozšiřuje zónu dosahu o vodní plochy, které přiléhají      *	Ano	1
                                    k městu nebo stanici aspoň jedním polem a o k nim 
                                    přilehlá pole pevniny	
trh	                1 dřevo	     umožňuje obchodovat se soupeři, umožňuje měnit libovolné   2	Ano	1
                                    zboží za jiné v poměru 2:1	 
sýpka	                1 dřevo	     snižuje hladomor o 3	                                8	Ne	1
objevitel 	        1 dřevo	     umožňuje odkrýt 1 objevitelskou  značku	                7	Ano	1
katedrála 	        1 kámen	     při postavení hráč určí svého patrona	                -	Ne	1
pivovar 	        1 dřevo	     umožňuje stavět stanice	                                4	Ne	1
povoznictví     	1 dřevo	     možňuje poslat 1 obyvatele pracovat do venkovní budovy	4	Ano	*
nucená práce    	1 kámen	     venkovní výrobny produkují až 3 zboží za kolo              6	Ano	1
                                    (místo jednoho),  ale jedno z nich musí zahodit	
smetiště	        1 kámen	     snižuje znečištění o 4 a ostatní hráči nesmí znečišťovat   9	Ano	1
                                    v  zóně dosahu hráče
Přehled venkovních budov
název	    cena	       funkce	                                                            podmínka stavby
stanice    1 jídlo	       rozšiřuje zónu dosahu                                               v zóně dosahu
rybář      1 dřevo	       produkuje ryby,inkoust,perly (jedno z toho dle hráčova výběru)      obě pole rybářství                                                                                          sousedí s prázdným polem                                                                                              vodní plochy, aspoň jedno
                                                                                                  z nich je v zóně dosahu
dřevorubec 1 dřevo	       produkuje dřevo	v lese,                                            centrální pole je v zóně dosahu
farma      1 obilí/ovce/      produkuje obilí nebo ovce,olivy,víno	                           na louce, centrální pole 
             olivy/víno                                                                           je v zóně dosahu
důl        1 dřevo	       produkuje kámen nebo zlato (v jednom pohoří, tj. souvislé           v horách, centrální pole  
                              hnědé ploše, smí být těžen pouze jeden druh zboží, což určí         je v zóně dosahu
                              první hráč, který si v tomto pohoří postaví důl, postavením 
                              města se 1 pohoří na 2 nerozdělí)	                            
město      1 dřevo+1 kámen+   poskytuje nový prostor pro stavbu městských budov a domů,           aspoň jedno pole je 
           1 jídlo+           rozšiřuje zónu dosahu, zvyšuje znečištění                          v zóně dosahu, nesmí
           2 rozdílné luxusy	                                                                  sousedit s jiným městem
Přehled domů
číslo cena 1 - 2 - 3 - 4 - 5 jídlo 6 jídlo 7 2 rozdílná jídla 8 1 jídlo+1 luxus 9 3 rozdílná jídla 10 1 jídlo+2 rozdílné luxusy 11 2 rozdílná jídla+1 luxus 12 4 rozdílná jídla 13 1 jídlo+3 rozdílné luxusy 14 3 rozdílná jídla+1 luxus 15 2 rozdílná jídla+2 rozdílné luxusy 16 4 rozdílná jídla+1 luxus 17 2 rozdílná jídla+3 rozdílné luxusy 18 3 rozdílná jídla+2 rozdílné luxusy 19 4 rozdílná jídla+2 rozdílné luxusy 20 3 rozdílná jídla+3 rozdílné luxusy
Přehled patronů
jméno	        vítězná podmínka	                   dává schopnost
sv.Mikuláš	postavit všech 20 domů	                   při stavbě 2 domů je ten
                                                          s nižším číslem zadarmo
sv.Jiří        uzavřít zónu dosahu jiného hráče do své	   za každou postavenou katedrálu
                                                          v kole, kdy byla postavena, 
                                                          zisk 1 ryby  během produkce 
sv.Barbora	postavit všechny městské budovy	           přemísťovat budovy
sv.Kryštof	od každého druhu jídla a luxusu mít 3 kusy katedrála se dá využít jako
                                                          sklad s neomezenou kapacitou
sv.Marie	libovolné 2 ostatní	                   všechny ostatní
Odkazy
- Tato hra na hrejsi.cz