Hnefatafl: Porovnání verzí
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
(Umístění kapitol, nadpisy kapitol, odkazy.) |
|||
(Není zobrazeno 5 mezilehlých verzí od 3 dalších uživatelů.) | |||
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
{{ | {{Infobox hra | ||
| kód = hne | |||
| název = Hnefatafl | |||
| foto = | |||
| hráčů = 2 | |||
| věk = 8 | |||
| délka = 30 až 30 minut | |||
| autor = | |||
| rok = 10. století | |||
| vydavatel = | |||
| ocenění = | |||
| obchod = | |||
}} | |||
[[Kategorie:Abstraktní hry]] | |||
[[Kategorie:Nesymetrické hry]] | |||
''Místo vzniku:'' Skandinávie | |||
= Pravidla = | |||
== Herní materiál == | == Herní materiál == | ||
* Hrací deska | * Hrací deska | ||
* 12 bílých kamenů představujících pěšáky | * 12 bílých kamenů představujících pěšáky | ||
* 1 bílý kámen představující krále | * 1 bílý kámen představující krále | ||
* 24 černých kamenů | * 24 černých kamenů | ||
== Průběh hry == | == Průběh hry == | ||
* Cíle obou hráčů jsou rozdílné. Hráč, který vede tmavé kameny se snaží zajmout bílého krále. Úkolem hráče s bílými kameny, je dopravit svého krále do bezpečí, tj. do kteréhokoliv rohového pole (označeno křížem). | * Cíle obou hráčů jsou rozdílné. Hráč, který vede tmavé kameny se snaží zajmout bílého krále. Úkolem hráče s bílými kameny, je dopravit svého krále do bezpečí, tj. do kteréhokoliv rohového pole (označeno křížem). | ||
* Hru zahajuje hráč s tmavými kameny a dále se oba střídají. | * Hru zahajuje hráč s tmavými kameny a dále se oba střídají. | ||
Řádek 23: | Řádek 39: | ||
* Čtyři rohová a jedno centrální pole platí z hlediska obkličování, jako permanentně obsazená pole. To znamená, že stojí-li vedle takového pole kámen, zajme ho protivník vstupem na protilehlé pole (přičemž střed souměrnosti představuje zajímaný kámen :-). | * Čtyři rohová a jedno centrální pole platí z hlediska obkličování, jako permanentně obsazená pole. To znamená, že stojí-li vedle takového pole kámen, zajme ho protivník vstupem na protilehlé pole (přičemž střed souměrnosti představuje zajímaný kámen :-). | ||
* Král i vojáci mohou dobrovolně vstupovat do obklíčení nepřátelských kamenů, aniž by upadli do zajetí | * Král i vojáci mohou dobrovolně vstupovat do obklíčení nepřátelských kamenů, aniž by upadli do zajetí | ||
= Odkazy = | |||
* Tato hra na [http://hrejsi.cz/cgi/hry/hry.pl?hra=hne hrejsi.cz] |
Aktuální verze z 27. 2. 2008, 16:59
Počet hráčů | 2 |
Doporučený věk | 8 |
Délka hry | 30 až 30 minut |
Místo vzniku: Skandinávie
Pravidla
Herní materiál
- Hrací deska
- 12 bílých kamenů představujících pěšáky
- 1 bílý kámen představující krále
- 24 černých kamenů
Průběh hry
- Cíle obou hráčů jsou rozdílné. Hráč, který vede tmavé kameny se snaží zajmout bílého krále. Úkolem hráče s bílými kameny, je dopravit svého krále do bezpečí, tj. do kteréhokoliv rohového pole (označeno křížem).
- Hru zahajuje hráč s tmavými kameny a dále se oba střídají.
- Kámen se pohybuje jako šachová věž (doleva,doprava,dopředu,dozadu o libovolný počet polí). Nesmí při tom překročit žádný jiný kámen, ani svůj ani protivníkův.
- Žádný kámen nesmí zkončit pohyb na rohových polích. Stejně tak nesmí hráči skončit tah na centrálním poli (trůn). Toto pole navíc hráči svým kamenem nesmí ani překročit.
- Jestliže je obyčejný kámen obstoupen ze dvou protilehlých stran kameny protivníka, je zajat a vyřazen ze hry.
- Král je zajat, obstoupí-li ho nepřátelské kameny ze všech čtyř stran.
- Čtyři rohová a jedno centrální pole platí z hlediska obkličování, jako permanentně obsazená pole. To znamená, že stojí-li vedle takového pole kámen, zajme ho protivník vstupem na protilehlé pole (přičemž střed souměrnosti představuje zajímaný kámen :-).
- Král i vojáci mohou dobrovolně vstupovat do obklíčení nepřátelských kamenů, aniž by upadli do zajetí
Odkazy
- Tato hra na hrejsi.cz