Antiquity: Porovnání verzí
(Zrušena verze 12684 od uživatele Jirka bauma (diskuse)) |
m (revert) |
||
(Není zobrazeno 6 mezilehlých verzí od 6 dalších uživatelů.) | |||
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
{{Infobox hra | |||
| kód = ant | |||
| název = Antiquity | |||
| hráčů = 2-4 | |||
| věk = od 12 | |||
| délka = 120 minutes | |||
| autor = Jeroen Doumen, Joris Wiersinga | |||
| rok = 2004 | |||
| vydavatel = Splotter Spellen | |||
| ocenění = | |||
}} | |||
= Pravidla = | |||
== Herní materiál == | |||
*16 dílů krajin | |||
**skládá se z 6-úhelníkových polí typů:lesy,louky,vodní plochy,hory | |||
*pro jednotlivé hráče (červený,žlutý,modrý,černý): | |||
**22 kostiček obyvatel | |||
** 1 arch papíru A3 s: | |||
*** tabulí vychozího města | |||
*** přehledem pravidel | |||
** 3 tabule měst | |||
** 16 dílků stanic | |||
** 1 sada dílků jednotlivých budov (vyjma rybářství, hrobů, skladů, fontán a povoznictví) | |||
** 4 dílky měst | |||
** 20 dílků domů s čísly 1-20 | |||
*16 dílků budov povoznictví | |||
*12 dílků budov rybářství | |||
*16 dílků budov skladů | |||
*16 dílků budov fontán | |||
*480 dílků zboží (po 48 od 10 typů zboží) | |||
*dílky hrobů | |||
*dílky luk | |||
*16 objevitelských značek (po 4 od olivy,obilí,víno,ovce) | |||
*značky znečištění | |||
*3 destičky stupnice hladomoru | |||
**destička dále obsahuje | |||
***stupnici pořadí hráčů v kole | |||
***tabulku patronů | |||
*kostička k označení úrovně hladomoru | |||
=== Přehled zboží === | |||
farma rybář důl dřevorubec | |||
jídlo obilí,olivy,ovce ryby | |||
luxus víno perly,inkoust zlato | |||
stavebnina kámen dřevo | |||
== Zahájení == | |||
každý hráč si vybere jednu barvu a vezme si svůj herní materiál | |||
každý hráč si vezme 6 dřev | |||
sestaví se hrací plán z dílů krajin | |||
počet hráčů počet dílů tvar startovní pole | |||
2 4 2 a 2 v rozích tohoto "démantu" | |||
3 6 1, 2 a 3 v rozích tohoto "trojúhelníku" | |||
4 8 3, 2 a 3 v rozích tohoto "čtyřúhelníku" | |||
objevitelské značky se rozmístí na plán na označená pole, | |||
* od každého druhu se vezme tolik značek, kolik je hráčů | |||
náhodně se stanoví počáteční pořadí hráčů a vyznačí se na stupnici pořadí hráčů pomocí kostiček | |||
od posledního po prvního hráči umístí svoje výchozí město na hrací plán | |||
* musí se na startovním dílu nacházet plně a může být dokonce umístěno i na vodní plochu | |||
stupnice hladomoru se nastaví na 0 | |||
== Průběh hry == | |||
Hra se skládá z kol. | |||
Každé kolo se skládá z 10 fází: | |||
1. návrat obyvatel z městských budov domů | |||
2. výstavba městských budov a domů a nasazení obyvatel do městských budov | |||
* staví se položením dílku budovy na nějaké nezastavěné místo ve městě | |||
* za stavbu městské budovy a za stavbu domu je třeba zaplatit | |||
* poté hráči mohou nasadit do městských budov své obyvatele, čímž aktivují jejich funkci | |||
* postavením katedrály hráč určí svého patrona, | |||
** ten mu jednak přidá schopnost | |||
** a jednak určí jeho vítěznou podmínku | |||
** vybraný patron se zaznamená kostičkou na tabulce patronů | |||
* postavením domu získá hráč nového obyvatele | |||
**hráč má vždy k dispozici pouze tolik obyvatel, kolik má postaveno domů | |||
3. určení nového pořadí hráčů | |||
* hráč s menším počtem obyvatel v povoznictvích a na objeviteli hraje dříve, | |||
**v případě rovnosti se zachovává původní pořadí | |||
*hráči hrají další fáze kola v tomto pořadí, a to až do příští fáze 3 | |||
4. výstavba venkovních budov | |||
*lze postavit pouze na prázdné nebo na znečištěné pole krajiny | |||
* nelze postavit na jiné budovy, zboží nebo obyvatele nebo do vody | |||
**přes objevitelské značky postavit lze, taková značka se odstraní ze hry | |||
* lze postavit, pouze pokud je k dispozici obyvatel na povoznictví, | |||
**pro farmu, důl, dřevorubce a rybáře se tento obyvatel se po postavení na ní ihned přemístí | |||
**pro stanici a nové město se tento obyvatel pouze dá stranou a příští kolo se smí znova použít | |||
** důl, dřevorubce a farmu sestávají z jednoho centrálního pole krajiny, které musí být příslušného typu, a ze všech s ním sousedících neobsazených polí, které jsou stejného typu | |||
**rybář sestává z budovy rybářství a přiléhajících prázdných polí vodní plochy | |||
**u dolu, farmy a rybáře se na všechny jeho pole (vyjma rybářství) položí značka znečištění a na ni příslušné zboží, které budova produkuje, tzn. po vytěžení se z pole stane znečištěná oblast | |||
** u dřevorubce se místo značky znečíštění položí dílek louky, tzn. vytěžený les se stává loukou | |||
5. umístění surovin do skladů a zahození surovin, co se do skladů nevejdou | |||
*co pole skladu, to jedno zboží | |||
6. produkce surovin a návrat obyvatel z vytěžených venkovních budov | |||
* každá farma, důl, rybář nebo dřevorubec vyprodukuje právě jednu surovinu | |||
*pokud se vyprodukuje poslední surovina příslušné farmy, dolu, dřevorubce nebo rybáře, vrací se pracující obyvatel zpátky domů a budova je zrušena | |||
* u farmy, dolu nebo dřevorubec zboží na centrálním poli musí být vytěženo jako poslední, jinak je pořadí libovolné | |||
7. objevování | |||
* pokud má hráč aktivovaného objevitele, může odkrýt jednu objevitelskou značku v zóně dosahu, a vzít si zboží, které je na značce uvedeno, | |||
*za každé objevené jídlo se zvýší úroveň hladomoru na stupnici o 1 | |||
8. hladomor | |||
* každý hráč postaví do svých měst tolik hrobů, kolik činí úroveň hladomoru - počet jeho jídel, | |||
** není-li už ve městech volné místo, musí postavit hroby na městské budovy | |||
** pokud nemá kam hroby umístit, prohrál a odstupuje ze hry | |||
** budovy, na kterých je umístěn aspoň 1 hrob, nejsou funkční, | |||
* následně se zvýší úroveň hladomoru na stupnici o 1 | |||
9. znečištění krajiny, | |||
* každý hráč umístí tolik značek znečištění do své zóny dosahu, kolik činí 3 * počet jeho měst - počet jeho fontán - 4 * počet jeho smetišť, | |||
* značky znečištění může dávat pouze na ničím neobsazená pole (vyjma dílku louky) | |||
* není-li kam značky dát, musí místo nich postavit hroby do svých měst | |||
10. kontrola vítězných podmínek, | |||
* vítězná podmínka je určena patronem, kterého si hráč vybral při stavbě katedrály | |||
* hráč, který splnil vítěznou podmínku, vyhrál, | |||
** v případě, že tuto podmínku splnilo více hráčů, vyhrál hráč s největším počtem neznečištěných polí ve své zóně dosahu | |||
=== Zóna dosahu === | |||
zóna dosahu je 2 pole od hranice některého z měst nebo stanic hráče vyjma vodních ploch a polí dostupných pouze skrz vodní plochu, | |||
*v případě, že hráč používá stáj, zvyšuje se zóna dosahu na 3 pole, | |||
* v případě, že hráč používá přístav, rozšiřuje se zóna dosahu o vodní plochy, které přiléhají k městu nebo stanici aspoň jedním polem a o k nim přilehající pole pevniny | |||
=== Přehled městských budov === | |||
název cena funkce fáze obsazení počet | |||
fontána 1 luxus při postavení sniží úroveň hladomoru o 1 (min. 0) 9 Ne * | |||
na stupnici; snižuje znečištění o 1 | |||
nemocnice 1 luxus odstraňuje 5 hrobů 2 Ano 1 | |||
universita 1 dřevo všechny fakulty přiléhající k univerzitě fungují, * Ano 1 | |||
aniž jsou obsazeny obyvatelem | |||
fakulta teologická 1 kámen vyjma sv.marie umožňuje hráči zrušit postavenou 2 Ano 1 | |||
katedrálu | |||
fakulta alchymistická 2 kameny umožňuje odstranit znečištění z 1 pole a všech 4 Ano 1 | |||
jeho sousedních polí | |||
fakulta biologická 2 kameny umožňuje postavit farmu zadarmo (1 za kolo) 4 Ano 1 | |||
fakulta filozofická 1 kámen při stavbě budov není nutno dodržet podmínku rozdílné 2,4 Ano 1 | |||
zboží | |||
sklad 1 dřevo je možno zvolit velikost skladu, může jich být 5 Ano * | |||
jedním hráčem postaveno i víc, při stavbě si hráč | |||
může vzít i víc dílků, 1 sklad je jakýkoliv čtyřúhelník | |||
sestavený z těchto dílků, 1 pole skladu skladuje 1 zboží | |||
stáj 2 rozdílné rozšířuje zónu dosahu na 3 pole * Ano 1 | |||
luxusy | |||
přístav 1 dřevo rozšiřuje zónu dosahu o vodní plochy, které přiléhají * Ano 1 | |||
k městu nebo stanici aspoň jedním polem a o k nim | |||
přilehlá pole pevniny | |||
trh 1 dřevo umožňuje obchodovat se soupeři, umožňuje měnit libovolné 2 Ano 1 | |||
zboží za jiné v poměru 2:1 | |||
sýpka 1 dřevo snižuje hladomor o 3 8 Ne 1 | |||
objevitel 1 dřevo umožňuje odkrýt 1 objevitelskou značku 7 Ano 1 | |||
katedrála 1 kámen při postavení hráč určí svého patrona - Ne 1 | |||
pivovar 1 dřevo umožňuje stavět stanice 4 Ne 1 | |||
povoznictví 1 dřevo možňuje poslat 1 obyvatele pracovat do venkovní budovy 4 Ano * | |||
nucená práce 1 kámen venkovní výrobny produkují až 3 zboží za kolo 6 Ano 1 | |||
(místo jednoho), ale jedno z nich musí zahodit | |||
smetiště 1 kámen snižuje znečištění o 4 a ostatní hráči nesmí znečišťovat 9 Ano 1 | |||
v zóně dosahu hráče | |||
=== Přehled venkovních budov === | |||
název cena funkce podmínka stavby | |||
stanice 1 jídlo rozšiřuje zónu dosahu v zóně dosahu | |||
rybář 1 dřevo produkuje ryby,inkoust,perly (jedno z toho dle hráčova výběru) obě pole rybářství sousedí s prázdným polem vodní plochy, aspoň jedno | |||
z nich je v zóně dosahu | |||
dřevorubec 1 dřevo produkuje dřevo v lese, centrální pole je v zóně dosahu | |||
farma 1 obilí/ovce/ produkuje obilí nebo ovce,olivy,víno na louce, centrální pole | |||
olivy/víno je v zóně dosahu | |||
důl 1 dřevo produkuje kámen nebo zlato (v jednom pohoří, tj. souvislé v horách, centrální pole | |||
hnědé ploše, smí být těžen pouze jeden druh zboží, což určí je v zóně dosahu | |||
první hráč, který si v tomto pohoří postaví důl, postavením | |||
města se 1 pohoří na 2 nerozdělí) | |||
město 1 dřevo+1 kámen+ poskytuje nový prostor pro stavbu městských budov a domů, aspoň jedno pole je | |||
1 jídlo+ rozšiřuje zónu dosahu, zvyšuje znečištění v zóně dosahu, nesmí | |||
2 rozdílné luxusy sousedit s jiným městem | |||
=== Přehled domů === | |||
číslo cena | |||
1 - | |||
2 - | |||
3 - | |||
4 - | |||
5 jídlo | |||
6 jídlo | |||
7 2 rozdílná jídla | |||
8 1 jídlo+1 luxus | |||
9 3 rozdílná jídla | |||
10 1 jídlo+2 rozdílné luxusy | |||
11 2 rozdílná jídla+1 luxus | |||
12 4 rozdílná jídla | |||
13 1 jídlo+3 rozdílné luxusy | |||
14 3 rozdílná jídla+1 luxus | |||
15 2 rozdílná jídla+2 rozdílné luxusy | |||
16 4 rozdílná jídla+1 luxus | |||
17 2 rozdílná jídla+3 rozdílné luxusy | |||
18 3 rozdílná jídla+2 rozdílné luxusy | |||
19 4 rozdílná jídla+2 rozdílné luxusy | |||
20 3 rozdílná jídla+3 rozdílné luxusy | |||
=== Přehled patronů === | |||
jméno vítězná podmínka dává schopnost | |||
sv.Mikuláš postavit všech 20 domů při stavbě 2 domů je ten | |||
s nižším číslem zadarmo | |||
sv.Jiří uzavřít zónu dosahu jiného hráče do své za každou postavenou katedrálu | |||
v kole, kdy byla postavena, | |||
zisk 1 ryby během produkce | |||
sv.Barbora postavit všechny městské budovy přemísťovat budovy | |||
sv.Kryštof od každého druhu jídla a luxusu mít 3 kusy katedrála se dá využít jako | |||
sklad s neomezenou kapacitou | |||
sv.Marie libovolné 2 ostatní všechny ostatní | |||
= Odkazy = | |||
* Tato hra na [http://hrejsi.cz/cgi/hry/hry.pl?hra=ant hrejsi.cz] |
Aktuální verze z 8. 6. 2011, 12:53
Počet hráčů | 2-4 | |||
Doporučený věk | od 12 | |||
Délka hry | 120 minutes | |||
Autor | Jeroen Doumen, Joris Wiersinga | |||
Vydání |
|
Pravidla
Herní materiál
- 16 dílů krajin
- skládá se z 6-úhelníkových polí typů:lesy,louky,vodní plochy,hory
- pro jednotlivé hráče (červený,žlutý,modrý,černý):
- 22 kostiček obyvatel
- 1 arch papíru A3 s:
- tabulí vychozího města
- přehledem pravidel
- 3 tabule měst
- 16 dílků stanic
- 1 sada dílků jednotlivých budov (vyjma rybářství, hrobů, skladů, fontán a povoznictví)
- 4 dílky měst
- 20 dílků domů s čísly 1-20
- 16 dílků budov povoznictví
- 12 dílků budov rybářství
- 16 dílků budov skladů
- 16 dílků budov fontán
- 480 dílků zboží (po 48 od 10 typů zboží)
- dílky hrobů
- dílky luk
- 16 objevitelských značek (po 4 od olivy,obilí,víno,ovce)
- značky znečištění
- 3 destičky stupnice hladomoru
- destička dále obsahuje
- stupnici pořadí hráčů v kole
- tabulku patronů
- destička dále obsahuje
- kostička k označení úrovně hladomoru
Přehled zboží
farma rybář důl dřevorubec jídlo obilí,olivy,ovce ryby luxus víno perly,inkoust zlato stavebnina kámen dřevo
Zahájení
každý hráč si vybere jednu barvu a vezme si svůj herní materiál
každý hráč si vezme 6 dřev
sestaví se hrací plán z dílů krajin
počet hráčů počet dílů tvar startovní pole 2 4 2 a 2 v rozích tohoto "démantu" 3 6 1, 2 a 3 v rozích tohoto "trojúhelníku" 4 8 3, 2 a 3 v rozích tohoto "čtyřúhelníku"
objevitelské značky se rozmístí na plán na označená pole,
- od každého druhu se vezme tolik značek, kolik je hráčů
náhodně se stanoví počáteční pořadí hráčů a vyznačí se na stupnici pořadí hráčů pomocí kostiček
od posledního po prvního hráči umístí svoje výchozí město na hrací plán
- musí se na startovním dílu nacházet plně a může být dokonce umístěno i na vodní plochu
stupnice hladomoru se nastaví na 0
Průběh hry
Hra se skládá z kol.
Každé kolo se skládá z 10 fází:
1. návrat obyvatel z městských budov domů
2. výstavba městských budov a domů a nasazení obyvatel do městských budov
- staví se položením dílku budovy na nějaké nezastavěné místo ve městě
- za stavbu městské budovy a za stavbu domu je třeba zaplatit
- poté hráči mohou nasadit do městských budov své obyvatele, čímž aktivují jejich funkci
- postavením katedrály hráč určí svého patrona,
- ten mu jednak přidá schopnost
- a jednak určí jeho vítěznou podmínku
- vybraný patron se zaznamená kostičkou na tabulce patronů
- postavením domu získá hráč nového obyvatele
- hráč má vždy k dispozici pouze tolik obyvatel, kolik má postaveno domů
3. určení nového pořadí hráčů
- hráč s menším počtem obyvatel v povoznictvích a na objeviteli hraje dříve,
- v případě rovnosti se zachovává původní pořadí
- hráči hrají další fáze kola v tomto pořadí, a to až do příští fáze 3
4. výstavba venkovních budov
- lze postavit pouze na prázdné nebo na znečištěné pole krajiny
- nelze postavit na jiné budovy, zboží nebo obyvatele nebo do vody
- přes objevitelské značky postavit lze, taková značka se odstraní ze hry
- lze postavit, pouze pokud je k dispozici obyvatel na povoznictví,
- pro farmu, důl, dřevorubce a rybáře se tento obyvatel se po postavení na ní ihned přemístí
- pro stanici a nové město se tento obyvatel pouze dá stranou a příští kolo se smí znova použít
- důl, dřevorubce a farmu sestávají z jednoho centrálního pole krajiny, které musí být příslušného typu, a ze všech s ním sousedících neobsazených polí, které jsou stejného typu
- rybář sestává z budovy rybářství a přiléhajících prázdných polí vodní plochy
- u dolu, farmy a rybáře se na všechny jeho pole (vyjma rybářství) položí značka znečištění a na ni příslušné zboží, které budova produkuje, tzn. po vytěžení se z pole stane znečištěná oblast
- u dřevorubce se místo značky znečíštění položí dílek louky, tzn. vytěžený les se stává loukou
5. umístění surovin do skladů a zahození surovin, co se do skladů nevejdou
- co pole skladu, to jedno zboží
6. produkce surovin a návrat obyvatel z vytěžených venkovních budov
- každá farma, důl, rybář nebo dřevorubec vyprodukuje právě jednu surovinu
- pokud se vyprodukuje poslední surovina příslušné farmy, dolu, dřevorubce nebo rybáře, vrací se pracující obyvatel zpátky domů a budova je zrušena
- u farmy, dolu nebo dřevorubec zboží na centrálním poli musí být vytěženo jako poslední, jinak je pořadí libovolné
7. objevování
- pokud má hráč aktivovaného objevitele, může odkrýt jednu objevitelskou značku v zóně dosahu, a vzít si zboží, které je na značce uvedeno,
- za každé objevené jídlo se zvýší úroveň hladomoru na stupnici o 1
8. hladomor
- každý hráč postaví do svých měst tolik hrobů, kolik činí úroveň hladomoru - počet jeho jídel,
- není-li už ve městech volné místo, musí postavit hroby na městské budovy
- pokud nemá kam hroby umístit, prohrál a odstupuje ze hry
- budovy, na kterých je umístěn aspoň 1 hrob, nejsou funkční,
- následně se zvýší úroveň hladomoru na stupnici o 1
9. znečištění krajiny,
- každý hráč umístí tolik značek znečištění do své zóny dosahu, kolik činí 3 * počet jeho měst - počet jeho fontán - 4 * počet jeho smetišť,
- značky znečištění může dávat pouze na ničím neobsazená pole (vyjma dílku louky)
- není-li kam značky dát, musí místo nich postavit hroby do svých měst
10. kontrola vítězných podmínek,
- vítězná podmínka je určena patronem, kterého si hráč vybral při stavbě katedrály
- hráč, který splnil vítěznou podmínku, vyhrál,
- v případě, že tuto podmínku splnilo více hráčů, vyhrál hráč s největším počtem neznečištěných polí ve své zóně dosahu
Zóna dosahu
zóna dosahu je 2 pole od hranice některého z měst nebo stanic hráče vyjma vodních ploch a polí dostupných pouze skrz vodní plochu,
- v případě, že hráč používá stáj, zvyšuje se zóna dosahu na 3 pole,
- v případě, že hráč používá přístav, rozšiřuje se zóna dosahu o vodní plochy, které přiléhají k městu nebo stanici aspoň jedním polem a o k nim přilehající pole pevniny
Přehled městských budov
název cena funkce fáze obsazení počet fontána 1 luxus při postavení sniží úroveň hladomoru o 1 (min. 0) 9 Ne * na stupnici; snižuje znečištění o 1 nemocnice 1 luxus odstraňuje 5 hrobů 2 Ano 1 universita 1 dřevo všechny fakulty přiléhající k univerzitě fungují, * Ano 1 aniž jsou obsazeny obyvatelem fakulta teologická 1 kámen vyjma sv.marie umožňuje hráči zrušit postavenou 2 Ano 1 katedrálu fakulta alchymistická 2 kameny umožňuje odstranit znečištění z 1 pole a všech 4 Ano 1 jeho sousedních polí fakulta biologická 2 kameny umožňuje postavit farmu zadarmo (1 za kolo) 4 Ano 1 fakulta filozofická 1 kámen při stavbě budov není nutno dodržet podmínku rozdílné 2,4 Ano 1 zboží sklad 1 dřevo je možno zvolit velikost skladu, může jich být 5 Ano * jedním hráčem postaveno i víc, při stavbě si hráč může vzít i víc dílků, 1 sklad je jakýkoliv čtyřúhelník sestavený z těchto dílků, 1 pole skladu skladuje 1 zboží stáj 2 rozdílné rozšířuje zónu dosahu na 3 pole * Ano 1 luxusy přístav 1 dřevo rozšiřuje zónu dosahu o vodní plochy, které přiléhají * Ano 1 k městu nebo stanici aspoň jedním polem a o k nim přilehlá pole pevniny trh 1 dřevo umožňuje obchodovat se soupeři, umožňuje měnit libovolné 2 Ano 1 zboží za jiné v poměru 2:1 sýpka 1 dřevo snižuje hladomor o 3 8 Ne 1 objevitel 1 dřevo umožňuje odkrýt 1 objevitelskou značku 7 Ano 1 katedrála 1 kámen při postavení hráč určí svého patrona - Ne 1 pivovar 1 dřevo umožňuje stavět stanice 4 Ne 1 povoznictví 1 dřevo možňuje poslat 1 obyvatele pracovat do venkovní budovy 4 Ano * nucená práce 1 kámen venkovní výrobny produkují až 3 zboží za kolo 6 Ano 1 (místo jednoho), ale jedno z nich musí zahodit smetiště 1 kámen snižuje znečištění o 4 a ostatní hráči nesmí znečišťovat 9 Ano 1 v zóně dosahu hráče
Přehled venkovních budov
název cena funkce podmínka stavby stanice 1 jídlo rozšiřuje zónu dosahu v zóně dosahu rybář 1 dřevo produkuje ryby,inkoust,perly (jedno z toho dle hráčova výběru) obě pole rybářství sousedí s prázdným polem vodní plochy, aspoň jedno z nich je v zóně dosahu dřevorubec 1 dřevo produkuje dřevo v lese, centrální pole je v zóně dosahu farma 1 obilí/ovce/ produkuje obilí nebo ovce,olivy,víno na louce, centrální pole olivy/víno je v zóně dosahu důl 1 dřevo produkuje kámen nebo zlato (v jednom pohoří, tj. souvislé v horách, centrální pole hnědé ploše, smí být těžen pouze jeden druh zboží, což určí je v zóně dosahu první hráč, který si v tomto pohoří postaví důl, postavením města se 1 pohoří na 2 nerozdělí) město 1 dřevo+1 kámen+ poskytuje nový prostor pro stavbu městských budov a domů, aspoň jedno pole je 1 jídlo+ rozšiřuje zónu dosahu, zvyšuje znečištění v zóně dosahu, nesmí 2 rozdílné luxusy sousedit s jiným městem
Přehled domů
číslo cena 1 - 2 - 3 - 4 - 5 jídlo 6 jídlo 7 2 rozdílná jídla 8 1 jídlo+1 luxus 9 3 rozdílná jídla 10 1 jídlo+2 rozdílné luxusy 11 2 rozdílná jídla+1 luxus 12 4 rozdílná jídla 13 1 jídlo+3 rozdílné luxusy 14 3 rozdílná jídla+1 luxus 15 2 rozdílná jídla+2 rozdílné luxusy 16 4 rozdílná jídla+1 luxus 17 2 rozdílná jídla+3 rozdílné luxusy 18 3 rozdílná jídla+2 rozdílné luxusy 19 4 rozdílná jídla+2 rozdílné luxusy 20 3 rozdílná jídla+3 rozdílné luxusy
Přehled patronů
jméno vítězná podmínka dává schopnost sv.Mikuláš postavit všech 20 domů při stavbě 2 domů je ten s nižším číslem zadarmo sv.Jiří uzavřít zónu dosahu jiného hráče do své za každou postavenou katedrálu v kole, kdy byla postavena, zisk 1 ryby během produkce sv.Barbora postavit všechny městské budovy přemísťovat budovy sv.Kryštof od každého druhu jídla a luxusu mít 3 kusy katedrála se dá využít jako sklad s neomezenou kapacitou sv.Marie libovolné 2 ostatní všechny ostatní
Odkazy
- Tato hra na hrejsi.cz