Hnefatafl: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
(Infobox.)
(Umístění kapitol, nadpisy kapitol, odkazy.)
 
Řádek 17: Řádek 17:
''Místo vzniku:'' Skandinávie
''Místo vzniku:'' Skandinávie


= Pravidla =


== Herní materiál ==
== Herní materiál ==
* Hrací deska
* Hrací deska
* 12 bílých kamenů představujících pěšáky
* 12 bílých kamenů představujících pěšáky
* 1 bílý kámen představující krále
* 1 bílý kámen představující krále
* 24 černých kamenů
* 24 černých kamenů


== Průběh hry ==
== Průběh hry ==
* Cíle obou hráčů jsou rozdílné. Hráč, který vede tmavé kameny se snaží zajmout bílého krále. Úkolem hráče s bílými kameny, je dopravit svého krále do bezpečí, tj. do kteréhokoliv rohového pole (označeno křížem).
* Cíle obou hráčů jsou rozdílné. Hráč, který vede tmavé kameny se snaží zajmout bílého krále. Úkolem hráče s bílými kameny, je dopravit svého krále do bezpečí, tj. do kteréhokoliv rohového pole (označeno křížem).
* Hru zahajuje hráč s tmavými kameny a dále se oba střídají.
* Hru zahajuje hráč s tmavými kameny a dále se oba střídají.
Řádek 33: Řádek 39:
* Čtyři rohová a jedno centrální pole platí z hlediska obkličování, jako permanentně obsazená pole. To znamená, že stojí-li vedle takového pole kámen, zajme ho protivník vstupem na protilehlé pole (přičemž střed souměrnosti představuje zajímaný kámen :-).
* Čtyři rohová a jedno centrální pole platí z hlediska obkličování, jako permanentně obsazená pole. To znamená, že stojí-li vedle takového pole kámen, zajme ho protivník vstupem na protilehlé pole (přičemž střed souměrnosti představuje zajímaný kámen :-).
* Král i vojáci mohou dobrovolně vstupovat do obklíčení nepřátelských kamenů, aniž by upadli do zajetí
* Král i vojáci mohou dobrovolně vstupovat do obklíčení nepřátelských kamenů, aniž by upadli do zajetí
= Odkazy =
* Tato hra na [http://hrejsi.cz/cgi/hry/hry.pl?hra=hne hrejsi.cz]

Aktuální verze z 27. 2. 2008, 16:59

Počet hráčů 2
Doporučený věk 8
Délka hry 30 až 30 minut

Místo vzniku: Skandinávie


Pravidla

Herní materiál

  • Hrací deska
  • 12 bílých kamenů představujících pěšáky
  • 1 bílý kámen představující krále
  • 24 černých kamenů


Průběh hry

  • Cíle obou hráčů jsou rozdílné. Hráč, který vede tmavé kameny se snaží zajmout bílého krále. Úkolem hráče s bílými kameny, je dopravit svého krále do bezpečí, tj. do kteréhokoliv rohového pole (označeno křížem).
  • Hru zahajuje hráč s tmavými kameny a dále se oba střídají.
  • Kámen se pohybuje jako šachová věž (doleva,doprava,dopředu,dozadu o libovolný počet polí). Nesmí při tom překročit žádný jiný kámen, ani svůj ani protivníkův.
  • Žádný kámen nesmí zkončit pohyb na rohových polích. Stejně tak nesmí hráči skončit tah na centrálním poli (trůn). Toto pole navíc hráči svým kamenem nesmí ani překročit.
  • Jestliže je obyčejný kámen obstoupen ze dvou protilehlých stran kameny protivníka, je zajat a vyřazen ze hry.
  • Král je zajat, obstoupí-li ho nepřátelské kameny ze všech čtyř stran.
  • Čtyři rohová a jedno centrální pole platí z hlediska obkličování, jako permanentně obsazená pole. To znamená, že stojí-li vedle takového pole kámen, zajme ho protivník vstupem na protilehlé pole (přičemž střed souměrnosti představuje zajímaný kámen :-).
  • Král i vojáci mohou dobrovolně vstupovat do obklíčení nepřátelských kamenů, aniž by upadli do zajetí

Odkazy