Sevastopol: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
(Infobox.)
m (Je variantou Domina.)
 
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze od stejného uživatele.)
Řádek 1: Řádek 1:
{{Infobox hra
{{Infobox hra
| kód      =  
| kód      = dom
| název    = Sevastopol
| název    = Sevastopol
| jevar    = Domino
| foto      =  
| foto      =  
| hráčů    =  
| hráčů    = 4
| věk      =  
| věk      = 6
| délka    =  
| délka    =  
| autor    =  
| autor    =  
Řádek 12: Řádek 13:
| obchod    =  
| obchod    =  
}}
}}
(čtyři hráči, 28 dominových kostek)
(28 dominových kostek)


* Jedná se o hru hazardní a proto dá každý z hráčů do banku předem dohodnutou částku.
* Jedná se o hru hazardní a proto dá každý z hráčů do banku předem dohodnutou částku.

Aktuální verze z 20. 2. 2008, 21:31

[[Kategorie:]]

Je variantou hry Domino
Počet hráčů 4
Doporučený věk 6

(28 dominových kostek)

  • Jedná se o hru hazardní a proto dá každý z hráčů do banku předem dohodnutou částku.
  • Potom hráči odeberou z dominové sady po sedmi kostkách. Hru otevírá ten, kdo má šestkový dubl (na obou polovinách šestka). Položí ho doprostřed stolu na výšku. Soused po jeho levici k němu přiloží jakoukoli kostku se šestkou. Smí přiložit nejen zprava a zleva jako při jiných dominových hrách, ale také shora nebo zdola. Nemá-li žádnou kostku se šestkou, řekne "dál" a vynechá tah.
  • Pak přiloží postupně další hráči po jedné kostce se šestkou nebo vynechají tah. Jakmile leží kolem šestkového dublu čtyři kostky, směřující do čtyř různých světových stran, začíná druhá fáze hry. Až dosud nesměli hráči přidat jinou kostku než se šestkou. Teď si však mohou vybrat jakékoli rameno dominového "kříže", který z položených kostek vznikl. Mají tedy na místo obvyklých dvou čtyři možnosti. Opět se pravidelně střídají v přikládání kostek, a kdo dříve odloží poslední, získává tři čtvrtiny banku. Ostatní tři pokračují ve hře. Kdo z nich se zbaví kostek nejdříve, získává poslední čtvrtinu z banku. Zbylí dva vyjdou naprázdno.
  • I ve druhé fázi hry platí pravidlo: Kdo nemůže přiložit kostku, řekne "dál" a vynechá tah. Dostanou-li se do slepé uličky všichni čtyři hráči, partie končí. Ukážou si vzájemě kostky, které jim zbývají. Tři čtvrtiny sázky dostane ten, kdo má nejnižší součet oček, čtvrtinu hráč s druhým nejnižším součtem.