Mig-Mang: Porovnání verzí
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
(Umístění kapitol, nadpisy kapitol, odkazy.) |
|||
(Nejsou zobrazeny 4 mezilehlé verze od 3 dalších uživatelů.) | |||
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
'' | {{Infobox hra | ||
| kód = mig | |||
| název = Mig-Mang | |||
| foto = | |||
| hráčů = 2 | |||
| věk = 8 | |||
| délka = 20 až 60 minut | |||
| autor = | |||
| rok = Neznámý rok | |||
| vydavatel = | |||
| ocenění = | |||
}} | |||
''Místo vzniku:'' Tibet | |||
[[Kategorie:Abstraktní hry]] | |||
Hra oblíbená mezi Tibetskými mnichy, se hrávala na desce variabilních rozměrů. Nejčastěji se hrávala na desce o rozměru 17×18 linií. | |||
= Pravidla = | |||
== Herní materiál == | |||
* Hrací desku 16x17 polí, respektive 17x18 linií | * Hrací desku 16x17 polí, respektive 17x18 linií | ||
* 33 černých kamenů | * 33 černých kamenů | ||
* 33 bílých kamenů | * 33 bílých kamenů | ||
==Jak se hraje== | |||
== Jak se hraje == | |||
* Kdo je na tahu, posune kamenem po čáře o jedno pole libovolným směrem. | * Kdo je na tahu, posune kamenem po čáře o jedno pole libovolným směrem. | ||
* Pohyb v úhlopříčných směrech není povolen. | * Pohyb v úhlopříčných směrech není povolen. | ||
==Zajímání kamenů== | |||
== Zajímání kamenů == | |||
* Kámen, který je obklopen jinými kameny tak, že se nemůže hnout žádným směrem, je zajat a odstraněn z desky. | * Kámen, který je obklopen jinými kameny tak, že se nemůže hnout žádným směrem, je zajat a odstraněn z desky. | ||
* Obklíčení našeho kamene musí dokončit kámen soupeřův. | * Obklíčení našeho kamene musí dokončit kámen soupeřův. | ||
Řádek 25: | Řádek 40: | ||
* Přeskok soupeřova kamene není povinný. | * Přeskok soupeřova kamene není povinný. | ||
==Zakončení hry== | |||
== Zakončení hry == | |||
* Zvítězí hráč, který zajme všechny soupeřovy kameny | * Zvítězí hráč, který zajme všechny soupeřovy kameny | ||
* Hráči se dohodnou na remíze v případě, že žádný z hráčů nemá dostatek kamenů k zajmutí soupeřových kamenů. | * Hráči se dohodnou na remíze v případě, že žádný z hráčů nemá dostatek kamenů k zajmutí soupeřových kamenů. | ||
= Odkazy = | |||
* Tato hra na [http://hrejsi.cz/cgi/hry/hry.pl?hra=mig hrejsi.cz] |
Aktuální verze z 27. 2. 2008, 17:04
Počet hráčů | 2 |
Doporučený věk | 8 |
Délka hry | 20 až 60 minut |
Místo vzniku: Tibet
Hra oblíbená mezi Tibetskými mnichy, se hrávala na desce variabilních rozměrů. Nejčastěji se hrávala na desce o rozměru 17×18 linií.
Pravidla
Herní materiál
- Hrací desku 16x17 polí, respektive 17x18 linií
- 33 černých kamenů
- 33 bílých kamenů
Jak se hraje
- Kdo je na tahu, posune kamenem po čáře o jedno pole libovolným směrem.
- Pohyb v úhlopříčných směrech není povolen.
Zajímání kamenů
- Kámen, který je obklopen jinými kameny tak, že se nemůže hnout žádným směrem, je zajat a odstraněn z desky.
- Obklíčení našeho kamene musí dokončit kámen soupeřův.
- Jestli-že během přesunu svých kamenů zatarasíme některému z nich poslední cestu, tento kámen není soupeřem zajat.
- Zbývá-li hráči jen jediný kámen, zajímá soupeřovi kameny přeskokem. Přeskok může být proveden z jednoho průsečíku, přes kámen na sousedním průsečíku, na následující průsečík. Ten musí být volný a všechny tři průsečíky musí ležet na jedné linii.
- Přeskok soupeřova kamene není povinný.
Zakončení hry
- Zvítězí hráč, který zajme všechny soupeřovy kameny
- Hráči se dohodnou na remíze v případě, že žádný z hráčů nemá dostatek kamenů k zajmutí soupeřových kamenů.
Odkazy
- Tato hra na hrejsi.cz