Avalam Bitaka: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
m
(Odkazy.)
 
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze od jednoho dalšího uživatele.)
Řádek 1: Řádek 1:
{{Počet hráčů|2}}
{{Infobox hra
{{Doporučený věk|8}}
| kód      = ava
{{Délka hry|10 až 30 minut}}
| název    = Avalam Bitaka
{{Vydavatel|S.C.J.P.Fils}}
| foto      = ava.jpg
{{Rok vydání|1996}}
| hráčů     = 2
{{Autor|Philippe Deweys}}
| věk       = 8
{{Ocenění|[[MENSA Best Mind Game 1998]]}}
| délka    = 10 až 30 minut
| autor    = Philippe Deweys
| rok      = 1996
| vydavatel = S.C.J.P.Fils
| ocenění  = [[MENSA Best Mind Game 1998]]
| obchod    =
}}
[[Kategorie:Abstraktní hry]]


[[Kategorie:Abstraktní hry]]


= Pravidla =
= Pravidla =
== Herní materiál ==
 
== Herní materiál ==
 


* hrací plán
* hrací plán
* bílé a černé kameny
* bílé a černé kameny
   
   
== Příprava hry ==
 
== Příprava hry ==
 


* kameny se umístí střídavě bílý-černý (tzn. diagonály jsou pak jednobarevné), prostřední pole zůstává prázdné (pozor na záměnu ortogonál a diagonál)  
* kameny se umístí střídavě bílý-černý (tzn. diagonály jsou pak jednobarevné), prostřední pole zůstává prázdné (pozor na záměnu ortogonál a diagonál)  
* určí se počáteční hráč
* určí se počáteční hráč
   
   
== Průběh hry ==
== Průběh hry ==


hráči se střídají v tazích
hráči se střídají v tazích
Řádek 29: Řádek 41:


není dovoleno zahrát takový tah, po kterém by vznikla věž z kamenů vyšší jak 5 kamenů
není dovoleno zahrát takový tah, po kterém by vznikla věž z kamenů vyšší jak 5 kamenů


=== Konec hry ===
=== Konec hry ===


hra končí, pokud ani jeden hráč nemá žádný tah
hra končí, pokud ani jeden hráč nemá žádný tah


vyhrává hráč, kterému zůstalo víc svrchních kamenů
vyhrává hráč, kterému zůstalo víc svrchních kamenů
= Odkazy =
* Tato hra na [http://hrejsi.cz/cgi/hry/hry.pl?hra=ava hrejsi.cz]

Aktuální verze z 27. 2. 2008, 15:57

Ava.jpg
Počet hráčů 2
Doporučený věk 8
Délka hry 10 až 30 minut
Autor Philippe Deweys
Vydání
1996 S.C.J.P.Fils Avalam Bitaka
Ocenění MENSA Best Mind Game 1998


Pravidla

Herní materiál

  • hrací plán
  • bílé a černé kameny


Příprava hry

  • kameny se umístí střídavě bílý-černý (tzn. diagonály jsou pak jednobarevné), prostřední pole zůstává prázdné (pozor na záměnu ortogonál a diagonál)
  • určí se počáteční hráč


Průběh hry

hráči se střídají v tazích

tah je povinný, pokud jeden hráč již nemá žádný tah, hraje dále pouze druhý hráč,

tahem je přesun vlastního kamenu nebo, jsou-li pod vlastním kamenem umístěny další kameny, celé věže z kamenů, na sousední obsazené pole, a to i diagonálně (na prázdné pole se táhnout nesmí), přičemž přesouvané kameny se umístí na zde se již nacházející kameny

není dovoleno zahrát takový tah, po kterém by vznikla věž z kamenů vyšší jak 5 kamenů


Konec hry

hra končí, pokud ani jeden hráč nemá žádný tah

vyhrává hráč, kterému zůstalo víc svrchních kamenů

Odkazy