Hive: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
Řádek 1: Řádek 1:
== Charakteristika ==
* ''Počet hráčů:'' 2
* ''Počet hráčů:'' 2
* ''Doporučený věk:'' 10 let
* ''Doporučený věk:'' 10 let

Verze z 9. 11. 2005, 23:54

  • Počet hráčů: 2
  • Doporučený věk: 10 let
  • Délka hry: 30 minut
  • Autor: John Yianni

Pravidla

Herní materiál

  • 22 kamenů ve tvaru pravidelného šestiúhelníku, z toho 11 bílých a 11 modrých. Od každé barvy pak
    • 1× včelí královna
    • 3× mravenec
    • 2× brouk
    • 2× pavouk
    • 3× kobylka

Průběh hry

  • Hráči se střídají v tazích. V jednom tahu smí hráč buď nasadit jeden vlastní kámen, nebo se pohnout jedním vlastním kamenem. Tah je povinný.
  • Hráči se domluví kdo bude modrý, kdo bílý a kdo bude začínat.
  • Na začátku hry kameny obou hráčů nejsou nasazeny. V 1. tahu oba hráči nasadí svůj první kámen, přičemž druhý hrač nasadí svůj první kámen na pole sousedící s kamenem soupeře.
  • Královnu musí hráč nasadit nejpozději ve svém 4. tahu. Dokud hráč nenasadí svou královnu, nesmí svými kameny pohybovat (smí je pouze nasazovat).
  • Hráč může nasadit kámen pouze na pole, které sousedí s nějakým jeho kamenem, a které nesousedí s žádným soupeřovým kamenem (vyjma prvního tahu). Kameny zakryté jiným kamenem (viz pohyb brouka) se při aplikaci tohoto pravidla neberou v úvahu.
  • Ve skutečnosti se nepokádají kameny na pole, neboť ke hře nepatří žádný hrací plán., ale umisťují se tak aby se alespoň jedna strana kamene dotýkala strany jiného kamene.

Konec hry

  • Hra se hraje tak dlouho, dokud jeden z hráčů nemá královnu v matu. V případě, že hráč má královnu v matu, prohrál. V případě, že některý hráč zahrál tah, kterým se obě královny dostaly do matu, je partie prohlášena za remis.
  • Včelí královna je mat, pokud jsou všechna sousední pole obsazena nějakým kamenem (vlastním nebo cizím).

Pohyb jednotlivých kamenů

  • Každý druh kamene má svůj vlastní způsob pohybu.
    • Královna - na libovolné sousední pole.
    • Brouk - na libovolné sousední pole, a to i obsazené. Je-li toto pole obsazeno jiným kamenem (resp. více kameny), kámen brouka se položí na tento kámen (resp. tyto kameny), a tím je zakryje.
    • Kobylka - skočí na 1. neobsazené pole ve směru obsazeného sousedního pole. V případě, že v některém směru není sousední pole obsazeno, nesmí tímto směrem kobylka táhnout.
    • Mravenec - se v 1 tahu může pohnout libovolněkrát z jednoho pole na pole sousední, pouze nesmí dojít na pole, ze kterého právě vyšel.
    • Pavouk - se musí v 1 tahu pohnout 3x po sobě na sousední pole, přičemž se nikdy nesmí vrátit na pole, kde už byl, ani se pohnout méněkrát.
  • Není povoleno udělat takový tah, kterým by přestaly být kameny položené na desce nazájem propojeny, tzn. tvořit jednu souvislou skupinu. Toto pravidlo platí nejenom po dokončení tahu, ale i v libovolný okamžik průběhu tahu (posunu kamenu po hracím plánu).
  • Není možno se pohnout na pole, kde už stojí jiný kámen, a to vyjma brouka (viz pohyb brouka).
  • Dále platí, že není možno pohnout kamenem na sousední pole, pokud jsou obě 2 pole, která jediná sousedí s těmito oběma 2 poli, obsazena, a to vyjma brouka a kobylky. (Idea tohoto pravidla je ta, že se jedná o příliš úzký průchod, kterým kámen neproleze, kobylka to ale přeskočí a brouk přeleze.)
  • Není možno vykonat pohyb zakrytým kamenem (viz. pohyb brouka).