Oware: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
m
 
m (Obrázek přesunut do infoboxu, protože tam ještě žádný nebyl.)
 
(Není zobrazeno 5 mezilehlých verzí od 5 dalších uživatelů.)
Řádek 1: Řádek 1:
[[Kategorie:Abstraktní hry]]
{{Infobox hra
''zpět na [[Mankalové hry]]''
| kód      = owa
| název    = Oware
| alt      = Wari, Warri, Aualé, Awelé, Abapa
| rodina    = Mankalové hry
| jevar    = Mankala
| foto      = Oware.jpg
| hráčů    = 2
| věk      = 7
| délka    = 20
| autor    = Afričané
| rok      = -2000
| vydavatel =
| ocenění  =
| obchod    = owa
}}


== Hrací deska ==
== Hrací deska ==
<b>doplnit obrázek</b>
* Jamky ve dvou řadách po šesti.
[[Kategorie:Doplnit obrázek]]
* Jamky ve dvou řadách po šesti.  


== Příprava hry ==
== Příprava hry ==
Řádek 13: Řádek 25:
== Průběh hry ==
== Průběh hry ==
* Hráč, který je na tahu, odebere z libovolné jamky na své straně všechny kameny a pokládá je proti směru hodinových ručiček vždy po jedné do každého následujícího důlku. Má-li hráč k dispozici více kamenů, musí je pokládat dále i do jamek protivníka.
* Hráč, který je na tahu, odebere z libovolné jamky na své straně všechny kameny a pokládá je proti směru hodinových ručiček vždy po jedné do každého následujícího důlku. Má-li hráč k dispozici více kamenů, musí je pokládat dále i do jamek protivníka.
*Jestliže hráč rozmisťuje více než jedenáct kamenů, neumístí dvanáctý (/třiadvacátý) kámen do jamky z které kameny vybral, ale do následující a dále pokračuje obvyklým způsobem. Na konci jeho tahu tedy musí jamka ze které kameny vybíral zůstat prázdná.
*Jestliže hráč rozmisťuje více než jedenáct kamenů, neumístí dvanáctý (/třiadvacátý) kámen do jamky, z které kameny vybral, ale do následující, a dále pokračuje obvyklým způsobem. Na konci jeho tahu tedy musí jamka, ze které kameny vybíral, zůstat prázdná.
*Skončí-li hráč svůj tah v protivníkově jamce a v té jsou poté dva nebo tři kameny, stávají se tyto jeho kořistí. Zároveň se podívá, jestli vpravo od této jamky není jamka, která by tuto podmínku splňovala též. Jestliže ano vezme si i tyto kameny a podívá se na další jamku a takto pokračuje dokud se neobjeví jamka s jiným počtem kamenů nebo dokud se nedostane k poslední protivníkově jamce.
*Skončí-li hráč svůj tah v protivníkově jamce a v té jsou poté dva nebo tři kameny, stávají se tyto jeho kořistí. Zároveň se podívá, jestli vpravo od této jamky není jamka, která by tuto podmínku splňovala též. Jestliže ano, vezme si i tyto kameny a podívá se na další jamku a takto pokračuje, dokud se neobjeví jamka s jiným počtem kamenů nebo dokud se nedostane k poslední protivníkově jamce.
*Nemá-li protivník tah, musím je-li to možné zahrát tak, aby po mém tahu nějaký měl.
*Nemá-li protivník tah, musím, je-li to možné, zahrát tak, aby po mém tahu nějaký měl.
*Stejně tak nesmím (je-li to možné) zahrát tak, aby po mém tahu protivník neměl žádný tah.
*Stejně tak nesmím (je-li to možné) zahrát tak, aby po mém tahu protivník neměl žádný tah.


Řádek 21: Řádek 33:
* Hra končí, jakmile jeden hráč nemůže provést tah. Jeho protivník si k získaným kamenům přidá ještě všechny kameny, které zůstaly v jeho jamkách.
* Hra končí, jakmile jeden hráč nemůže provést tah. Jeho protivník si k získaným kamenům přidá ještě všechny kameny, které zůstaly v jeho jamkách.
* Vítězem je ten, kdo získal více kamenů.
* Vítězem je ten, kdo získal více kamenů.
[[Kategorie:Abstraktní hry]]

Aktuální verze z 19. 9. 2009, 13:56

Oware.jpg
Jiné názvy Wari, Warri, Aualé, Awelé, Abapa
Rodina her Mankalové hry
Je variantou hry Mankala
Počet hráčů 2
Doporučený věk 7
Délka hry 20
Autor Afričané

Hrací deska

  • Jamky ve dvou řadách po šesti.

Příprava hry

  • Deska se položí podélně mezi oba hráče. Každému hráči patří 6 jamek v řadě blíže k němu.
  • Před začátkem hry se do 12 jamek rovnoměrně rozdělí 48 kamenů (tj. po 4 kusech).
  • Losem vybraný hráč začíná.

Průběh hry

  • Hráč, který je na tahu, odebere z libovolné jamky na své straně všechny kameny a pokládá je proti směru hodinových ručiček vždy po jedné do každého následujícího důlku. Má-li hráč k dispozici více kamenů, musí je pokládat dále i do jamek protivníka.
  • Jestliže hráč rozmisťuje více než jedenáct kamenů, neumístí dvanáctý (/třiadvacátý) kámen do jamky, z které kameny vybral, ale do následující, a dále pokračuje obvyklým způsobem. Na konci jeho tahu tedy musí jamka, ze které kameny vybíral, zůstat prázdná.
  • Skončí-li hráč svůj tah v protivníkově jamce a v té jsou poté dva nebo tři kameny, stávají se tyto jeho kořistí. Zároveň se podívá, jestli vpravo od této jamky není jamka, která by tuto podmínku splňovala též. Jestliže ano, vezme si i tyto kameny a podívá se na další jamku a takto pokračuje, dokud se neobjeví jamka s jiným počtem kamenů nebo dokud se nedostane k poslední protivníkově jamce.
  • Nemá-li protivník tah, musím, je-li to možné, zahrát tak, aby po mém tahu nějaký měl.
  • Stejně tak nesmím (je-li to možné) zahrát tak, aby po mém tahu protivník neměl žádný tah.

Konec hry

  • Hra končí, jakmile jeden hráč nemůže provést tah. Jeho protivník si k získaným kamenům přidá ještě všechny kameny, které zůstaly v jeho jamkách.
  • Vítězem je ten, kdo získal více kamenů.