Ovčí hlava lužicko-srbská: Porovnání verzí
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
(+Infobox +rok) |
m |
||
Řádek 10: | Řádek 10: | ||
| mároz = | | mároz = | ||
| mároz2 = | | mároz2 = | ||
| hráčů = | | hráčů = 4 | ||
| věk = | | věk = | ||
| délka = | | délka = | ||
Řádek 21: | Řádek 21: | ||
| ocenění = | | ocenění = | ||
}} | }} | ||
* '''Druh karet :''' francouzské - 32 listů | * '''Druh karet :''' francouzské - 32 listů | ||
* '''Hodnoty :''' 7=0,8=0,9=0,10=0,J=2,Q=3,K=4,10,A=11 | * '''Hodnoty :''' 7=0,8=0,9=0,10=0,J=2,Q=3,K=4,10,A=11 |
Aktuální verze z 11. 1. 2009, 16:24
Je variantou hry | Karty |
Počet hráčů | 4 |
- Druh karet : francouzské - 32 listů
- Hodnoty : 7=0,8=0,9=0,10=0,J=2,Q=3,K=4,10,A=11
- Trumfy :
Ve hře jsou pevné trumfy v následujícím pořadí(od nejvyššího)
křížový J,pikový J,srdcový J,kárový J,křížová Q,piková Q,srdcová Q,kárová Q,kárové A,kárová 10,kárový K,kárová 9,kárová 8,kárová 7 - Cíl hry :
Dva a dva partneři se snaží společně uhrát nadpoloviční většinu bodů, tj. nejméně 61 bod. - Jak se hraje :
Rozdávající rozdá dvakrát po čtyřech kartách. První výnos má předák (hráč po levici rozdávajícího). Do dalšího zdvihu nese ten kdo bral předchozí. Barva se ctí a musí se přebíjet. Kdo nemá listy nesené barvy musí nést trumfy (má-li ovšem nějaké:-).
O spojenectví ve hře rozhodují dvě černé dámy zvané staré. Má-li jeden hráč obě staré, může buď hrát sám, nebo si do hry pozve společníka. Může přizvat buď držitele konkrétní karty (např. beru s sebou srdcové eso), nebo hráče, který uhraje první zdvih (beru s sebou první zdvih).
Na začátku hry složý hráči do banku domluvený základní vklad. S ohledem na výši základního vkladu se určí částka reprezentující základní výhru. Výtězná strana si rozdělí základní výhru. V případě, že protistrana uhrála méně jak 30 bodů rozdělí si dvojnásobek a neuhrála-li protistrana žádný bod pak trojnásobek základní výhry.