Scopa: Porovnání verzí
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
(infobox, kategorie) |
|||
(Není zobrazeno 6 mezilehlých verzí od 4 dalších uživatelů.) | |||
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
{{Infobox hra | |||
| kód = | |||
| foto = | |||
| druh = | |||
| název = Scopone | |||
| alt = | |||
| rodina = | |||
| jevar = Karty | |||
| jeroz = | |||
| mároz = | |||
| mároz2 = | |||
| hráčů = 2-3 | |||
Při rovnosti karet, nebo rovnosti v dukátech nezískává příslušný bod nikdo. | | věk = | ||
Při rovnosti sedmiček(dva hráči mají po dvou sedmičkách) dochází k rozstřelu. Oba si najdou své nejvyšší karty v barvách soupeřových sedmiček a bod získá ten z nich, který má vyšší dvojici, přičemž pořadí hodnot karet je tady sestupně 6,1,5,4,3,2,král,jezdec, | | délka = | ||
| autor = | |||
| autor2 = | |||
| autor3 = | |||
| rok = Neznámý rok | |||
| vydavatel = | |||
| vydavatel2 = | |||
| ocenění = | |||
}} | |||
== Herní materiál == | |||
Italské Karty (40 listů) s těmito hodnotami: 1,2,3,4,5,6,7,P=8,J=9,K=10 | |||
==Cíl hry== | |||
Získat alespoň 11 bodů | |||
==Průběh hry== | |||
* Rozdávající hráč rozdá každému hráči 3 karty a další 4 vyloží na stůl aversem navrch. | |||
* Hráči dokola odkládají po jedné kartě mezi ostatní vyložené karty. Je-li její hodnota shodná s hodnotou na stole jiz vyložené karty, nebo je součtem hodnot jiných vyložených karet, bere si je včetně té, kterou právě vyložil a pokláda před sebe na hromádky reversem navrch. Pokud takto může vzít jeden hráč v jednom tahu víc karet nebo kombinací, musí si jednu vybrat, přičemž karta stejné hodnoty jako vykládaná, má přednost před kombinací karet s menšími hodnotami. | |||
* Podaří-li se hráči takto sebrat jedním tahem všechny karty ze stolu, nahlásí Scopa a jednu z nich do svého balíčku odloží aversem navrch. Hráč, hrající po něm, pochopitelně nemůže nic vzít, musí pouze jednu kartu vyložit. | |||
* Poté, co všichni hráči odehrají všechny tři karty, rozdávající rozdá každému další tři. A tak dokola až do dobrání balíčku. Pokud poslední hráč vyčistí poslední kartou stůl, Scopu už nehlásí(?). | |||
* Na konci kola si hráči spočítají body: Za každou Scopu hráč získá bod. Jeden bod získá hráč, který nabral nejvíc karet. Jeden bod získá hráč, který nabral nejvíc karet v barvě dukátů. Jeden bod získé hráč, který nabral dukátovou sedmu. A jeden bod získ hráč, který nabral nejvíc sedmiček. | |||
** Při rovnosti karet, nebo rovnosti v dukátech nezískává příslušný bod nikdo. | |||
** Při rovnosti sedmiček(dva hráči mají po dvou sedmičkách) dochází k rozstřelu. Oba si najdou své nejvyšší karty v barvách soupeřových sedmiček a bod získá ten z nich, který má vyšší dvojici, přičemž pořadí hodnot karet je tady sestupně 6,1,5,4,3,2,král,jezdec,pěšák. | |||
**Pokud i tady dojde k plichtě, tento bod nezíská nikdo. | |||
* Nedosáhl-li ještě nikdo jedenácti bodů, posouvá se rozdávající a hraje se další sehrávka. Body se samozřejmě sčítají. | |||
[[Kategorie:Rybářské karetní hry]] |
Aktuální verze z 11. 1. 2009, 15:47
Je variantou hry | Karty |
Počet hráčů | 2-3 |
Herní materiál
Italské Karty (40 listů) s těmito hodnotami: 1,2,3,4,5,6,7,P=8,J=9,K=10
Cíl hry
Získat alespoň 11 bodů
Průběh hry
- Rozdávající hráč rozdá každému hráči 3 karty a další 4 vyloží na stůl aversem navrch.
- Hráči dokola odkládají po jedné kartě mezi ostatní vyložené karty. Je-li její hodnota shodná s hodnotou na stole jiz vyložené karty, nebo je součtem hodnot jiných vyložených karet, bere si je včetně té, kterou právě vyložil a pokláda před sebe na hromádky reversem navrch. Pokud takto může vzít jeden hráč v jednom tahu víc karet nebo kombinací, musí si jednu vybrat, přičemž karta stejné hodnoty jako vykládaná, má přednost před kombinací karet s menšími hodnotami.
- Podaří-li se hráči takto sebrat jedním tahem všechny karty ze stolu, nahlásí Scopa a jednu z nich do svého balíčku odloží aversem navrch. Hráč, hrající po něm, pochopitelně nemůže nic vzít, musí pouze jednu kartu vyložit.
- Poté, co všichni hráči odehrají všechny tři karty, rozdávající rozdá každému další tři. A tak dokola až do dobrání balíčku. Pokud poslední hráč vyčistí poslední kartou stůl, Scopu už nehlásí(?).
- Na konci kola si hráči spočítají body: Za každou Scopu hráč získá bod. Jeden bod získá hráč, který nabral nejvíc karet. Jeden bod získá hráč, který nabral nejvíc karet v barvě dukátů. Jeden bod získé hráč, který nabral dukátovou sedmu. A jeden bod získ hráč, který nabral nejvíc sedmiček.
- Při rovnosti karet, nebo rovnosti v dukátech nezískává příslušný bod nikdo.
- Při rovnosti sedmiček(dva hráči mají po dvou sedmičkách) dochází k rozstřelu. Oba si najdou své nejvyšší karty v barvách soupeřových sedmiček a bod získá ten z nich, který má vyšší dvojici, přičemž pořadí hodnot karet je tady sestupně 6,1,5,4,3,2,král,jezdec,pěšák.
- Pokud i tady dojde k plichtě, tento bod nezíská nikdo.
- Nedosáhl-li ještě nikdo jedenácti bodů, posouvá se rozdávající a hraje se další sehrávka. Body se samozřejmě sčítají.