Hive: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
m (→‎Pohyb jednotlivých kamenů: úprava slovosledu)
 
(Není zobrazeno 11 mezilehlých verzí od 8 dalších uživatelů.)
Řádek 1: Řádek 1:
''Počet hráčů:'' 2
{{Infobox hra
| kód      = hiv
| název    = Hive
| foto      = hiv.jpg
| hráčů     = 2
| věk      = 9
| délka    = 20 až 30 minut
| autor    = John Yianni
| rok      = 2001
| vydavatel = Gen Four Two Games
| ocenění  = Mensa Select 2006
| obchod    =
}}
[[Kategorie:Abstraktní hry]]


''Doporučený věk:'' 9 let


''Délka hry:'' 20 až 30 minut
= Pravidla =


''Vydavatelství:'' Gen Four Two Games 
== Herní materiál ==


''Rok vydání:'' 2000
*22 kamenů ve tvaru pravidelného šestiúhelníku, z toho 11 bílých a 11 černých. Od každé barvy pak:
 
''Autor:'' [[John Yianni]]
 
 
== Herní materiál ==
*22 kamenů ve tvaru pravidelného šestiúhelníku, z toho 11 bílých a 11 modrých. Od každé barvy pak  
**1× včelí královna  
**1× včelí královna  
**3× mravenec  
**3× mravenec  
**2× brouk  
**2× brouk  
**2× pavouk  
**2× pavouk  
**3× kobylka  
**3× kobylka
 


== Průběh hry ==
== Průběh hry ==
* Hráči se střídají v tazích. V jednom tahu smí hráč buď nasadit jeden vlastní kámen, nebo se pohnout jedním vlastním kamenem. Tah je povinný.  
 
* Hráči se domluví kdo bude modrý, kdo bílý a kdo bude začínat.  
* Hráči se střídají v tazích. V jednom tahu smí hráč buď nasadit jeden vlastní kámen, nebo pohnout jedním vlastním kamenem. Tah je povinný.  
* Na začátku hry kameny obou hráčů nejsou nasazeny. V 1. tahu oba hráči nasadí svůj první kámen, přičemž druhý hrač nasadí svůj první kámen na pole sousedící s kamenem soupeře.  
* Hráči se domluví, kdo bude modrý, kdo bílý a kdo bude začínat.  
* Na začátku hry nejsou kameny obou hráčů nasazeny. V 1. tahu oba hráči nasadí svůj první kámen, přičemž druhý hrač nasadí svůj první kámen na pole sousedící s kamenem soupeře.  
* Královnu musí hráč nasadit nejpozději ve svém 4. tahu. Dokud hráč nenasadí svou královnu, nesmí svými kameny pohybovat (smí je pouze nasazovat).  
* Královnu musí hráč nasadit nejpozději ve svém 4. tahu. Dokud hráč nenasadí svou královnu, nesmí svými kameny pohybovat (smí je pouze nasazovat).  
* Hráč může nasadit kámen pouze na pole, které sousedí s nějakým jeho kamenem, a které nesousedí s žádným soupeřovým kamenem (vyjma prvního tahu). Kameny zakryté jiným kamenem (viz pohyb brouka) se při aplikaci tohoto pravidla neberou v úvahu.  
* Hráč může nasadit kámen pouze na pole, které sousedí s nějakým jeho kamenem a které nesousedí s žádným soupeřovým kamenem (vyjma prvního tahu). Kameny zakryté jiným kamenem (viz pohyb brouka) se při aplikaci tohoto pravidla neberou v úvahu.  
* '''''Ve skutečnosti se nepokádají kameny na pole, neboť ke hře nepatří žádný hrací plán., ale umisťují se tak aby se alespoň jedna strana kamene dotýkala strany jiného kamene.'''''  
* '''''Ve skutečnosti se nepokádají kameny na pole, neboť ke hře nepatří žádný hrací plán, ale umisťují se tak, aby se alespoň jedna strana kamene dotýkala strany jiného kamene.'''''


== Konec hry ==
== Pohyb jednotlivých kamenů ==
*Hra se hraje tak dlouho, dokud jeden z hráčů nemá královnu v matu. V případě, že hráč má královnu v matu, prohrál. V případě, že některý hráč zahrál tah, kterým se obě královny dostaly do matu, je partie prohlášena za remis.
*Včelí královna je mat, pokud jsou všechna sousední pole obsazena nějakým kamenem (vlastním nebo cizím).


== Pohyb jednotlivých kamenů ==
* Každý druh kamene má svůj vlastní způsob pohybu.  
* Každý druh kamene má svůj vlastní způsob pohybu.  
** '''Královna''' - na libovolné sousední pole.  
** '''Královna''' - na libovolné sousední pole.  
** '''Brouk''' - na libovolné sousední pole, a to i obsazené. Je-li toto pole obsazeno jiným kamenem (resp. více kameny), kámen brouka se položí na tento kámen (resp. tyto kameny), a tím je zakryje.  
** '''Brouk''' - na libovolné sousední pole, a to i obsazené. Je-li toto pole obsazeno jiným kamenem (resp. více kameny), kámen brouka se položí na tento kámen (resp. tyto kameny), a tím je zakryje.  
** '''Kobylka''' - skočí na 1. neobsazené pole ve směru obsazeného sousedního pole. V případě, že v některém směru není sousední pole obsazeno, nesmí tímto směrem kobylka táhnout.  
** '''Kobylka''' - skočí na 1. neobsazené pole ve směru obsazeného sousedního pole. Pokud v některém směru není sousední pole obsazeno, nesmí tímto směrem kobylka táhnout.  
** '''Mravenec''' - se v 1 tahu může pohnout libovolněkrát z jednoho pole na pole sousední, pouze nesmí dojít na pole, ze kterého právě vyšel.  
** '''Mravenec''' - se v 1 tahu může pohnout libovolněkrát z jednoho pole na pole sousední, pouze nesmí dojít na pole, ze kterého právě vyšel.  
** '''Pavouk''' - se musí v 1 tahu pohnout 3x po sobě na sousední pole, přičemž se nikdy nesmí vrátit na pole, kde už byl, ani se pohnout méněkrát.  
** '''Pavouk''' - se musí v 1 tahu pohnout přesně 3x po sobě na sousední pole, přičemž se nikdy nesmí vrátit na pole, kde už byl, ani se pohnout méněkrát.  
* Není povoleno udělat takový tah, kterým by přestaly být kameny položené na desce nazájem propojeny, tzn. tvořit jednu souvislou skupinu. Toto pravidlo platí nejenom po dokončení tahu, ale i v libovolný okamžik průběhu tahu (posunu kamenu po hracím plánu).  
 
* Není možno se pohnout na pole, kde už stojí jiný kámen, a to vyjma brouka (viz pohyb brouka).  
* Není povoleno udělat takový tah, kterým by přestaly být kameny položené na desce navzájem propojeny, tzn. tvořit jednu souvislou skupinu. Toto pravidlo platí nejenom po dokončení tahu, ale i v libovolný okamžik průběhu tahu (posunu kamenu po hracím plánu).  
* Dále platí, že není možno pohnout kamenem na sousední pole, pokud jsou obě 2 pole, která jediná sousedí s těmito oběma 2 poli, obsazena, a to vyjma brouka a kobylky. (Idea tohoto pravidla je ta, že se jedná o příliš úzký průchod, kterým kámen neproleze, kobylka to ale přeskočí a brouk přeleze.)
* Není možné se pohnout na pole, kde už stojí jiný kámen, a to vyjma brouka (viz pohyb brouka).  
* Není možno vykonat pohyb zakrytým kamenem (viz. pohyb brouka).
* Dále platí, že se nesmí pohnout kamenem na sousední pole, pokud jsou obě pole, která jediná sousedí s těmito oběma poli, obsazena. Toto pole mohou obsadit pouze brouci a kobylky díky svému zvláštnímu pohybu. Idea tohoto pravidla je ta, že se jedná o příliš úzký průchod, kterým kámen neproleze. Kobylka ale sousední kameny přeskočí a brouk je přeleze.  
* Není možno vykonat pohyb zakrytým kamenem (viz pohyb brouka).
 
== Konec hry ==
 
*Hra se hraje tak dlouho, dokud jeden z hráčů nemá královnu v matu. Hráč, který má královnu v matu, prohrál. Pokud některý hráč zahrál tah, kterým se do matu dostaly obě královny, je partie prohlášena za remízu.
*Včelí královna je v matu, pokud jsou všechna sousední pole obsazena nějakým kamenem (vlastním nebo cizím).
 
 
= Odkazy =
 
* Tato hra na [http://hrejsi.cz/cgi/hry/hry.pl hrejsi.cz]: [http://hrejsi.cz/cgi/hry/hry.pl?hra=hiv Pokladnice her], [http://hrejsi.cz/cgi/hry/prodej.pl?hra=hiv Obchod]
* Představení hry: http://deskovehry.blogspot.com/2007/11/pedstaven-hry-hive.html
* Hive na BGG: http://www.boardgamegeek.com/game/2655
* Hive on-line: http://www.hivemania.com/

Aktuální verze z 16. 9. 2008, 12:16

Hiv.jpg
Počet hráčů 2
Doporučený věk 9
Délka hry 20 až 30 minut
Autor John Yianni
Vydání
2001 Gen Four Two Games Hive
Ocenění Mensa Select 2006


Pravidla

Herní materiál

  • 22 kamenů ve tvaru pravidelného šestiúhelníku, z toho 11 bílých a 11 černých. Od každé barvy pak:
    • 1× včelí královna
    • 3× mravenec
    • 2× brouk
    • 2× pavouk
    • 3× kobylka


Průběh hry

  • Hráči se střídají v tazích. V jednom tahu smí hráč buď nasadit jeden vlastní kámen, nebo pohnout jedním vlastním kamenem. Tah je povinný.
  • Hráči se domluví, kdo bude modrý, kdo bílý a kdo bude začínat.
  • Na začátku hry nejsou kameny obou hráčů nasazeny. V 1. tahu oba hráči nasadí svůj první kámen, přičemž druhý hrač nasadí svůj první kámen na pole sousedící s kamenem soupeře.
  • Královnu musí hráč nasadit nejpozději ve svém 4. tahu. Dokud hráč nenasadí svou královnu, nesmí svými kameny pohybovat (smí je pouze nasazovat).
  • Hráč může nasadit kámen pouze na pole, které sousedí s nějakým jeho kamenem a které nesousedí s žádným soupeřovým kamenem (vyjma prvního tahu). Kameny zakryté jiným kamenem (viz pohyb brouka) se při aplikaci tohoto pravidla neberou v úvahu.
  • Ve skutečnosti se nepokádají kameny na pole, neboť ke hře nepatří žádný hrací plán, ale umisťují se tak, aby se alespoň jedna strana kamene dotýkala strany jiného kamene.

Pohyb jednotlivých kamenů

  • Každý druh kamene má svůj vlastní způsob pohybu.
    • Královna - na libovolné sousední pole.
    • Brouk - na libovolné sousední pole, a to i obsazené. Je-li toto pole obsazeno jiným kamenem (resp. více kameny), kámen brouka se položí na tento kámen (resp. tyto kameny), a tím je zakryje.
    • Kobylka - skočí na 1. neobsazené pole ve směru obsazeného sousedního pole. Pokud v některém směru není sousední pole obsazeno, nesmí tímto směrem kobylka táhnout.
    • Mravenec - se v 1 tahu může pohnout libovolněkrát z jednoho pole na pole sousední, pouze nesmí dojít na pole, ze kterého právě vyšel.
    • Pavouk - se musí v 1 tahu pohnout přesně 3x po sobě na sousední pole, přičemž se nikdy nesmí vrátit na pole, kde už byl, ani se pohnout méněkrát.
  • Není povoleno udělat takový tah, kterým by přestaly být kameny položené na desce navzájem propojeny, tzn. tvořit jednu souvislou skupinu. Toto pravidlo platí nejenom po dokončení tahu, ale i v libovolný okamžik průběhu tahu (posunu kamenu po hracím plánu).
  • Není možné se pohnout na pole, kde už stojí jiný kámen, a to vyjma brouka (viz pohyb brouka).
  • Dále platí, že se nesmí pohnout kamenem na sousední pole, pokud jsou obě pole, která jediná sousedí s těmito oběma poli, obsazena. Toto pole mohou obsadit pouze brouci a kobylky díky svému zvláštnímu pohybu. Idea tohoto pravidla je ta, že se jedná o příliš úzký průchod, kterým kámen neproleze. Kobylka ale sousední kameny přeskočí a brouk je přeleze.
  • Není možno vykonat pohyb zakrytým kamenem (viz pohyb brouka).

Konec hry

  • Hra se hraje tak dlouho, dokud jeden z hráčů nemá královnu v matu. Hráč, který má královnu v matu, prohrál. Pokud některý hráč zahrál tah, kterým se do matu dostaly obě královny, je partie prohlášena za remízu.
  • Včelí královna je v matu, pokud jsou všechna sousední pole obsazena nějakým kamenem (vlastním nebo cizím).


Odkazy