Uživatel:Zeman/Pískoviště: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
m (Pokus.)
(Úklid.)
 
(Není zobrazeno 72 mezilehlých verzí od 2 dalších uživatelů.)
Řádek 1: Řádek 1:
XXXX{{Počet hráčů|4}}
{{Doporučený věk|8}}
{{Doba vzniku|6. století}}


''Místo:'' Indie
[[Kategorie:Doplnit obrázek]]
==Herní materiál==
* Hrací plán 8×8 polí
* 8 kamenů ve čtyřech barvách
** 4× pěšák
** 1× loď
** 1× kůň
** 1× slon
** 1× rádža
==Výchozí situace==
Červený se zeleným a žlutý s černým tvoří spojenecké dvojice.
==Úkol spojeneckých dvojic==
*Zajmout všechny kameny obou soupeřů.
*V tazích se hráči střídají v tomto pořadí : červený,černý,žlutý,zelený
==Pohyb kamenů==
*Vrh kostky hráči určí, kterým kamenem má táhnout.
*Padne-li:
**'''pětka''', táhne '''pěšákem''' nebo '''rádžou'''.
**'''čtyřka''', táhne '''slonem'''.
**'''trojka''', táhne '''koněm'''.
**'''dvojka''', táhne '''lodí'''.
*Tah musí hráč provést i jestliže je to pro něj nevýhodné.
==Pohybový rejstřík figur==
===Rádža===
* se smí přemístit libovolným směrem o jedno pole.
===Pěšák===
* smí jen o pole vpřed a zajímá šikmo vpřed.
===Slon===
* smí o libovolný počet polí v ortogonálních směrech.
===Kůň===
* se smí přemístit o dvě pole vpřed (vzad, doleva i doprava) a jedno do strany. Přitom může přeskočit jinou figuru.
===Loď===
* se smí přemístit o dvě pole šikmo i přes jinou figuru.
==Boj kamenů==
*Kámen, který vstoupí na pole obsazené soupeřovým kamenem, tento kámen zajme a odstraní z desky.
*Pěšáci smí vstoupit jenom na pole, kde jsou pěšáci a lodě soupeřů.
*Lodě smí vstoupit jenom na pole obsazené pěšáky soupeřů. Jestližese setkají na třech sousedních polích tři lodě a čtvrtá k nim připluje tak, že všechny čtyři tvoří uzavřený čtverec, tato loď zajala ostatní tři lodě, tedy i loď svého spojence.
*Kůň, slon a rádža smí zajmout kterýkoliv soupeřův kámen.
*Když rádža vstoupí do cizího, zvlášť označeného pole, které představuje královský trůn, říká se, že tento trůn dobyl. Rádža, který dobyl trůn svého spojence, vyřadil tím spoluhráče z boje. Převezme velení i nad jeho armádou a pokračuje ve hře sám s oběmi sadami kamenů.
*Ztráta rádži neznamená pro hráče konec hry, může pokračovat v boji s těmi kameny, které mu zbývají.
*Když je zajat některý z rádžů jedné spojenecké dvojice a ta zajme rádžu nepřátelského, může soupeřům nabídnout výměnu. V případě dohody oba zajatí rádžové opět nastoupí na své trůny. Jsou-li obsazeny, tedy do některého z volných polí vedle trůnu.
==Proměna pěšáků==
*Pěšák, který se probojuje až na pole opačné strany desky, kde stál před začátkem partie jezdec nebo slon, mění se v tuto figuru. Pěšec může být proměněn jen jestli-že hráč v průběhu hry o některého z pěšců přišel. Jestli-že při vstupu na pole má hráč ještě všechny pěšce, proměnu uskuteční po ztrátě některého z pěšců.
==Povyšování pěšáků==
*Jestli-že některému s hráčů zbývá na desce již jen pěšák s lodí a všechny ostatní kameny ztratil, může proměnit pěšce v libovolnou figuru. Musí s ním však nejprve dojít na pole, kde na začátku hry stál rádža, slon, kůň nebo loď.
==Zakončení partie==
*Kdo ztratí všechny kameny své barvy, odchází ze hry.
*Vítězí hráč nebo spojenecká dvojice, které se podaří vyřadit ze hry oba soupeře.
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X

Aktuální verze z 17. 4. 2008, 14:27